Kødædende planter?
Fra : Henning Andersen

Dato : 17-09-01 17:34

Jeg ved ikke om det er med en grum bagtanke, at vores søn gerne vil
til at samle på kødædende planter, så irreterende kan forældre da
vel ikke være?

Til spørgsmålet, er der nogen her i gruppen der evt. har nogle
stående man kan erhverve "unger" fra, eller er der nogen der kender
et godt sted, gerne i Jylland hvor man kan købe sådan nogle
planter?

Hvad mon de koster og hvordan man passer dem?

Det var alt.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-09-01 18:40

Henning Andersen skrev:

>Jeg ved ikke om det er med en grum bagtanke, at vores søn gerne vil
>til at samle på kødædende planter, så irreterende kan forældre da
>vel ikke være?

Jow.

> [...]
>stående man kan erhverve "unger" fra, eller er der nogen der kender
>et godt sted, gerne i Jylland hvor man kan købe sådan nogle

For nogle år siden købte jeg hos den lokale blomsterhandler, som nu er
væk (ædt?)

>Hvad mon de koster og hvordan man passer dem?

Den var ikke speciel dyr. Den åd en stabel fluer og døde selv, så jeg
vil ikke rådgive for meget.

>Det var alt.

Ja.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Henning Andersen

Dato : 17-09-01 20:57

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote in message

> Den var ikke speciel dyr. Den åd en stabel fluer og døde selv, så
jeg
> vil ikke rådgive for meget.

Javel, den er åbenbart ikke så sejlivet som mange andre planter.

Henning

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-09-01 22:34

Henning Andersen skrev:

>Javel, den er åbenbart ikke så sejlivet som mange andre planter.

Den var nærmest sej at holde liv i.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 17-09-01 19:13

Henning Andersen skriver:

> Jeg ved ikke om det er med en grum bagtanke, at vores søn gerne vil
> til at samle på kødædende planter, så irreterende kan forældre da
> vel ikke være?

Jo, hvis de er fluer, da de kødædende planter spiser små
fluer.

> [...]
> stående man kan erhverve "unger" fra, eller er der nogen der kender
> et godt sted, gerne i Jylland hvor man kan købe sådan nogle
'
Du kan finde nogen små planter i moserne.
De ser ikke ud af noget særligt.

Muligvis er skælrod også kødædende.

Fra : Henning Andersen

Dato : 17-09-01 20:58

"Peter Ole Kvint" <haabet@haabet.dk> wrote in message
> Henning Andersen skriver:

> Jo, hvis de er fluer, da de kødædende planter spiser små
> fluer.

Pyyyy så må han godt samle for min skyld.

> Du kan finde nogen små planter i moserne.
> De ser ikke ud af noget særligt.
>
> Muligvis er skælrod også kødædende.

Jeg må vist igang med botanikken, og så have waders på.

Henning

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-09-01 23:21

> Du kan finde nogen små planter i moserne.
> De ser ikke ud af noget særligt.
>
> Muligvis er skælrod også kødædende.

De er vist alle fredede, og de er så små at de næppe kan være ret spændende
at have.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Alladin

Dato : 17-09-01 19:27

Prøv denne side http://www.von-wallfeld.suite.dk/

Fra : Henning Andersen

Dato : 17-09-01 21:05

"Alladin" <ab@a.dk> wrote in message
> Prøv denne side http://www.von-wallfeld.suite.dk/

Tak for linket, jeg prøver at spørge manden.

Henning

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 17-09-01 21:42

Henning Andersen skriver:

> kødædende planter,
> hvordan man passer dem?

De skal stå i et terrarium eller Akvarium,
ellers tørre de ud.

Det er ikke nødvendigt, at fodre dem.

Fra : kim

Dato : 18-09-01 19:33

Peter Ole Kvint <haabet@haabet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BA65FFD.FB055FE6@haabet.dk...
> Henning Andersen skriver:

> De skal stå i et terrarium eller Akvarium,
> ellers tørre de ud.
>
> Det er ikke nødvendigt, at fodre dem.

Vi har altså 2 stk. som vi købte til vores drenge i forsommeren på den
lokale planteskole og de har overlevet hele sommeren. De skal kun have
regnvand og der skal mindst stå 1/2 cm. vand i underskålen hele tiden. Den
ene stod nogle dage uden vand i underskålen og så ud som om den var bukket
under, men vi lod den stå med nyt vand og nu er den på vej igen. Den anden
blomstrer faktisk nu med en fin hvidgul blomst, så den må siges at trives.
De har stået ude i halvskygge på terrassen hele sommeren, men ellers ser det
altså ud til, at det med fødderne i vand er det vigtigste og så at det er
regnvand de får (og så fluerne selvfølgelig).
Desuden har jeg læst i Alt om Haven at de skal stå i et uopvarmet rum
vinteren over, men det har vi ingen erfaring med - endnu.
God fornøjelse. Jael

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 17-09-01 22:08

De fleste tårler ikke vand med kalk og vil allerhelst ha regnvand/kildevand
ionbyttevand.

mvh Tina

Fra : Helle Skoett

Dato : 18-09-01 00:02

Altså, hvis ikke det er forsent: Ofte har de dem i Silvan - det har de i
hvertfald i min lokale i Birkerød... Grrrrr

jordnær hilsen
helle s

Fra : Henning Andersen

Dato : 18-09-01 18:48

"Helle Skoett" <Helle.Skoett@bt.dk> wrote in message
> Altså, hvis ikke det er forsent: Ofte har de dem i Silvan - det
har de i
> hvertfald i min lokale i Birkerød... Grrrrr

Hvad knurrer du ad ??

Jeg siger tak til de der ville svare her i gruppen, vi er på jagt
flere steder nu.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Helle Skoett

Dato : 18-09-01 21:50

Fnis, måske jeg hellere skulle have skrevet "snap"

snap snap
helle s

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-09-01 17:59

> [...]
> et godt sted, gerne i Jylland hvor man kan købe sådan nogle
> planter?
>
> Hvad mon de koster og hvordan man passer dem?

Man giver dem vand og læner sig derefter godt indover....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen