Andet multimedie
bentjuul 3670
Layer Prob... Help
Fra : Raven_

Dato : 17-09-01 14:30

Davs

Jeg har et lille problem angående layers. Situationen er således: Jeg er ved
at lave et logo til min hjemmeside og troede jeg var færdig, da jeg synes
resultat var tilfredsstillende. Jeg sender derfor mit flotte nye logo til en
af mine gode venner, han kommer med en lille men genial idé.

Mit problem er bare at logoet er gemt som et photoshop fil og alle layersne
er flatten til ét image/billede.

Mit spørgsmål lyder derfor:
Er der en måde hvorpå man kan skille layerserne så man kan bearbejde dem
hver for sig?

Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe, da jeg ikke er forelsket i idéen
om at starte forfra.

Med Venlig Hilsen
Ian Cemann

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-09-01 14:55

"Raven_" <not@valid.dk> wrote in message
> [...]
> hver for sig?
>
> Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe, da jeg ikke er forelsket i

Det eneste trøstende jeg lige kan komme på er, at det aldrig er så svært at
lave noget anden gang som det er første gang...
Eller sagt på en anden måde: der er ikke noget håb om at kunne skille lagene
ad igen. Det eneste, der måske kan hjælpe dig er, at du selvfølgelig har
nogen former liggende, som du måske kan få fat i igen vha.
tryllestaven/magic wand eller den magnetiske lasso.

Jeg kan ikke lade være med at spørge: Hvorfor i alverden klappede du også
lagene sammen? Selvom du er færdig er der ikke nogen grund til det. Du kan
altid gemme en ny version med kun et lag, eller gemme en færdig udgave som
tiff/jpeg/gif afh. af formål. Alle de formater har desuden den fordel, at de
kan komprimere billedet, så det fylder mindre i filstørrelse.

/Per

Fra : Raven_

Dato : 18-09-01 13:21

Per Christoffersen skrev >

> [...]
de
> kan komprimere billedet, så det fylder mindre i filstørrelse.

Jeg ved det ikke, jeg er en idiot. Det var vist noget med nogen effekter jeg
skulle have på, hvor jeg konkluderede at det var nemmere at klappe det
sammen. Desuden trorede jeg at jeg kunne undo i history listen, men den
bliver jo resettet...... opdagede jeg.

Træls, jeg må starte forfra, men i skal have tak for hjælpen.

Mvh
Raven_

Fra : emj

Dato : 17-09-01 14:59

Raven_ skrev i <_Xmp7.5322$lk7.111252@news.get2net.dk>:

> [...]
>er flatten til ét image/billede.
>
>Mit spørgsmål lyder derfor:
>Er der en måde hvorpå man kan skille layerserne så man kan bearbejde dem

Næh, det er der ikke. Det var sørme da dumt at klaske lagene sammen,
når du alligevel har gemt en kopi i photoshops eget format.

>Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe, da jeg ikke er forelsket i idéen
>om at starte forfra.

Det lærer man jo af
Hilsen emj