Database tilføjelse/ændring
Fra : Mads Piilgaard

Dato : 17-09-01 12:50

Jeg har et Delphi program som bruger en Interbase 6.0 database, der skal nu
udsendes en opdatering til det program.

I den nye version er der tilføjet nogle felter i basen. (Det ved jeg godt
hvorledes jeg tilføjer og sletter et felt i basen). Men det kunne være en
æld-gammel version som mangler mange felter.

Men kan man på en eller anden måde ved opdateringen, lave noget kode således
den ser på den ekisterende database, og så hvorledes den nye skal se ud. Så
lave de tilføjelser og ændringer der måtte være nødvendigt? Og hvad med
Generatorer og Triggere, og hvis man i de nye felter vil have fyldt nogle
defaultværdier i.

Det skal gerne bare være et lille program man kører ved installationen ved
opdateringen.

Nogle der kender en komponent der kan det her eller en kodestump der viser
hvordan man kan gøre det.

Mvh
Mads P

Fra : Mads Piilgaard

Dato : 17-09-01 16:34

Jeg mener selvfølgelig koloner og ikke felter.

Mads P