hvorfor blokerer appletalk mit modem ?
Fra : Jakob H K

Dato : 17-09-01 12:24

Når jeg har haft appletalk åben sker der ofte det at jeg ikke kan få mit
modem til at virke bagefter. Først når jeg har slået appletalk fra og
genstartet kan jeg få hul igenem igen. Hvad går der galt ? Jeg bruger
system 9.1 på en PM 4400.

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper

Dato : 17-09-01 14:44

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
> modem til at virke bagefter. Først når jeg har slået appletalk fra og
> genstartet kan jeg få hul igenem igen. Hvad går der galt ? Jeg bruger

Har du opdateret firmwaren på dit modem, så det virker med OS 9?
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Jakob H K

Dato : 17-09-01 16:17

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Har du opdateret firmwaren på dit modem, så det virker med OS 9?

Det virker jo godt nok, bare ikke når appletalk er slået til. Hvordan
opdaterer man firmwaren på et modem ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper

Dato : 17-09-01 16:27

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Det virker jo godt nok, bare ikke når appletalk er slået til. Hvordan
> opdaterer man firmwaren på et modem ?

Du kigger på modemproducentens hjemmeside efter en firmwareopdatering.

Fra : Jakob H K

Dato : 17-09-01 23:52

> Du kigger på modemproducentens hjemmeside efter en firmwareopdatering.

OK det vil jeg prøve ved lejlighed

Hygge

Jakob H K

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-09-01 17:26

> [...]

> modem til at virke bagefter. Først når jeg har slået appletalk fra og
> genstartet kan jeg få hul igenem igen. Hvad går der galt ? Jeg bruger

Kære Hygge Jakob
Det er nok ikke særligt kinesisk (læs: vanskeligt). Jeg oplever noget af
det samme, fordi jeg skal bruge AppleTalk til min Laserprinter. Når jeg
er færdig med at bruge printeren og vil på nettet via mit moden (et
elendigt DIVA ISDN modem), slår jeg Apple Talk fra i kontrolpanelet (og
sætter det til at forbinde via infrared forbindelsen - livrem og
seler?!), dernæst går jeg i chooser/vælger og sørger for at Apple Talk
er gjort passiv der !
Så virker det fint for mig: PB1400/166, MacOS 8.6 US med kun en port til
printer/modem ... det er vel ikke særlig svært? Rækkefølgen er vistnok
vigtig, men genstart er ikke nødvendig (for mig). Det sidder i
fingerspidserne, når du har prøvet det nogle gange. Men bøvlet? Jo !
--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-09-01 10:54

> [...]

> modem til at virke bagefter. Først når jeg har slået appletalk fra og
> genstartet kan jeg få hul igenem igen. Hvad går der galt ? Jeg bruger

Det er ikke sikkert, at jeg har forstået dig helt ret, men prøv at vælge
"Remote only" i kontrolpanelet "Appletalk".

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk