Hvor varmt?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-09-01 11:22

Hej i gruppen

Hvor varmt må et Asus V3800 TNT2 blive?
Jeg spørger fordi at jeg synes at blæseren larmer ufatteligt meget og vil
derfor
sætte en modstand ind på ledningen, så den kommer til at køre ved ca. 8-9
volt?
Lige nu ved fuld skrue er den ca. 45 grader, men kan det stadig køre
stabilt,
hvis jeg laver det lille indgreb så blæseren kører langsomere?

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-09-01 13:07

"Michael Nielsen" <leahcim@mail.net4you.dk> wrote in message
> [...]
> stabilt,
> hvis jeg laver det lille indgreb så blæseren kører langsomere?

Som regel siger man 50 og max. 60 grader.

Jeg ville nok hellere finde en mere støjsvag (og måske mere effekiv) blæser
til kortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 17-09-01 13:39

On Mon, 17 Sep 2001 12:22:00 +0200, "Michael Nielsen"
> [...]

>Lige nu ved fuld skrue er den ca. 45 grader, men kan det stadig køre
>stabilt,hvis jeg laver det lille indgreb så blæseren kører langsomere?

Du kan godt sætte en modstand i (min.½W). Den vil køre noget
langsommere, og dermed mindre køling.
Mellem 50 og 100 Ohm vil nok være passende, men prøv dig frem.
Du kan også bruge dioder i serie (0.6V pr stk).
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)