Video opdatering, uge 38
Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-09-01 08:52

Runde 306, Nordschleife, 25. august.
http://www.motorcycle-dk.com/en/multimedia/index.php?viewCat=3

Rundebeskrivelse:
Siste runde før lukketid lørdag aften. Trafikken var lav, gode forhold. Mitt
Pirelli Supercorsa SC3 bakdekk var ferdig, og festet var ikke lengre det
beste. Jeg hadde bemerket dette i de 3 foregående rundene, men denne gangen
slapp bakdekket i Bredischeid, på tross av forsiktig gassgivning. Man kan
tydelig høre hvordan omdreiningene stiger, og kikker man på
omdreiningstelleren, ser man at den plutselig stiger fra 6500 til 7500 rpm.
Timecode 4:19.

Dette var langtfra min hurtigste runde i år, men nok en av de beste når jeg
vurderer flow og sporvalg. Jeg rammer de fleste av de referansepunktene jeg
har lært så langt, og gasskontroll er OK. Med tanke på de dårlige dekkene,
var jeg en smule overrasket over at jeg oppnådde min hittill høyeste
hasitghet på strekningen mellom Flugplatz og Schwedenkreuz. Også ned
Fuchsröhre fungerer det godt. Sporvalg i Wippermann er forbedret, men i
Pflanzgarten I og, spesielt Pflanzgarten II, er det stadig rom for store
forbedringer.
Rundetid: ca. 8.17

--
JS