Indekseret søgning bruger pludseligt laaaa~
Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-01 22:27

Jeg har gennem længere tid haft min computer indstillet til at
indeksere hele harddisken hver aften kl. 21. På det tidspunkt er min
computer næsten altid tændt. Den første indeksering tog lang tid. Jeg
mener dog ikke, at det var mere end en times tid. Det kunne i hvert fald
klares på en aften. Siden har den som sagt næsten hver aften indekseret
automatisk, og da det kun er ændrede filer der skal indekseres, tager
det ikke så lang tid. Det plejer at være mindre end ti minutter, hvis
computeren får fred, og 20-30 minutter, hvis jeg arbejder med den
samtidig. Det er bare e-mail og nyhedsgrupper, så det er ikke noget
krævende, jeg laver.
Pludseligt her forrige uge, begyndte indekseringen at tage lang
tid. Jeg har prøvet at give den god tid, men selv efter 3-4 timer, siger
den stadig, at der mangler måske 6 timer. På det tidspunkt er det på
høje tid, jeg går i seng. Jeg kunne naturligvis godt lade den indeksere
videre natten over, men jeg synes ikke, det går fremad. Tværtimod
starter den gerne med at sige, at der mangler 18-20 minutter. Det stiger
så til et par timer og siden til 6, 7 eller 8 timer. Jeg frygter derfor,
at den nærmest sidder fast i ét eller andet. Jeg synes ikke, jeg har
ændret noget som helst i computeren, men det sker da, at jeg installerer
et program eller et spil. Det har jeg dog gjort før uden lignende
problemer. Hvad kan der være galt? Er det bare fordi, jeg har installert
lidt, at der er en masse filer der skal indekseres? Selv om jeg stopper
indekseringen før tid, husker den vel det, den har indekseret?
Og jeg har stadig kun en iMac 233/rev. B med 96 MB RAM og Mac OS
9.1 DK. Nå ja, den har en 4 GB harddisk der er halvt fuld.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-09-01 06:03

> [...]
> lidt, at der er en masse filer der skal indekseres? Selv om jeg stopper
> indekseringen før tid, husker den vel det, den har indekseret?

Min erfaring er, at når man har genopbygget skrivebordet, så skal man
slette indekset og lave et nyt. Ellers tager opdateringen meeegeeeet
laaaaaaaang tid , så lang tid, at jeg altid har kvalt den undervejs, så
jeg ved ikke om den kører helt fast eller kommer igennem det en dag.
Tidsangivelsen af hvor lang tid det vil tage som regel lidt "upræcis",
der kan f.eks. stå 2 timer, og så efter 15 min. er den færdig, eller den
kan blive ved med at sætte tiden op.
Hvis du stopper før den er færdig, vil du se, at der står "delvis
indekseret". Den husker så det den har lavet, men det er et spørgsmål om
den har nået at opdatere det, man står og skal bruge: i flg. Murphys lov
har den ikke

mvh.
Kaj.

Fra : Jesper

Dato : 17-09-01 14:44

> [...]
> Og jeg har stadig kun en iMac 233/rev. B med 96 MB RAM og Mac OS
> 9.1 DK. Nå ja, den har en 4 GB harddisk der er halvt fuld.

1. Kør Dr. Norton (eller TechTool 3 eller DiskWarrier 2.1)
2. Kør Speed Disk (eller optimér med TechTool 3 eller PlusOptimiser)
3. Sørg for at systemet har nok ledig ufragmenteret RAM når du indexere,
det gøres ved at genstarte før indexering.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,