Xnews blues.
Fra : Madsen

Dato : 16-09-01 19:36

Hej,

Ja, jeg sidder jo så stadig og overvejer om Xnews skal være
min standard-newsreader eller ej. Det der pt. irriterer mig
mest er at følge med i en tråd. Jeg har kigget på
http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/ men synes ikke
rigtig jeg kan finde noget om dette. Kan man ikke på en eller
anden måde få Xnews til at rende de grupper man abonnerer på
igennem ved opstart af programmet og så samtidig vise mig at
der er kommet nye indlæg i de tråde jeg følger med i? Lidt ala
brillerne i OE, hvis der er nogle der kender til den funktion.

Følgende tekst fra ovenstående link forstår jeg ikke:

SigDashRegex=^\-\-\s?$
(skal bare placeres et sted under [MISC]).

Er det under Special > Setup Xnews > Misc der tales om og hvor
skal det i så fald indsættes henne?

Kan man ikke adskille ordene i IDToken? Hver gang jeg prøver
at adskille ordene med _ eller mellemrum f.eks. så fjerner
Xnews tegnet eller mellemrummet når jeg klikker på OK.

Kan man lave X-No-Archive permanent så man ikke skal placere
et flueben i feltet hver gang? Jeg har prøvet at indsætte den
i Custom Headers-feltet, men den går ikke.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 16-09-01 20:29

Madsen skrev:

> Det der pt. irriterer mig mest er at følge med i en tråd.

Typisk når man spørger om noget så finder man ud af det få
minutter senere! Jeg kan se at der kommer et specielt rødt ikon
ud for et indlæg hvor en eller anden har svaret mig og det er jo
egentlig fint nok. Jeg må se om jeg kan vende mig til det med
tiden.

Stadig kunne jeg dog godt tænke mig at vide det med X-No-
Archive, SigDashRegex=^\-\-\s?$ og IDToken.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Morten Ovi

Dato : 16-09-01 21:27

Madsen wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> [...]
> der er kommet nye indlæg i de tråde jeg følger med i? Lidt ala
> brillerne i OE, hvis der er nogle der kender til den funktion.

Jep, kendte den godt. I Xnews kan man ikke i oversigten over alle de
grupper man abonnerer på se om der er kommet svar på en af ens egne
indlæg. Man skal først ind i gruppen (som du selv skriver).

> [...]
>
> SigDashRegex=^\-\-\s?$
> (skal bare placeres et sted under [MISC]).
>
> Er det under Special > Setup Xnews > Misc der tales om og hvor

Det er i xnews.ini-filen under det afsnit der hedder [MISC].
Godt du spørger - så er du sikkert ikke den eneste. Jeg retter det
lige på siden... (hov - det står jo øverst på siden, men det kan jeg
da egentlig godt forstå at man overser).

> Kan man ikke adskille ordene i IDToken? Hver gang jeg prøver
> at adskille ordene med _ eller mellemrum f.eks. så fjerner
> Xnews tegnet eller mellemrummet når jeg klikker på OK.

Åbenbart ikke. Jeg mener også at have prøvet med samme resultat som
dig. Det er måske noget med at messageID's (MsgID) ikke tillader
sådanne tegn (jeg har, så vidt jeg husker, aldrig set et MsgID med
"specielle" tegn i. Kun bogstaver og tal. Men detharjegaldrigsagt

> Kan man lave X-No-Archive permanent så man ikke skal placere
> et flueben i feltet hver gang? Jeg har prøvet at indsætte den
> i Custom Headers-feltet, men den går ikke.

Det kan man da!

   AlwaysXNoArchive=1

skal tilføjes i xnews.ini under [COMPOSE]-afsnittet.

--
Morten Ovi - www.ovi.dk - morten@duh!
stud.polyt

Min fornemmelse angående Ovi er, at han er meget klog på et område og
ekstrem dåm på alle andre områder end lige det ene område.
- Basyrinus i dk.snak.mudderkastning

Fra : Madsen

Dato : 16-09-01 21:40

Morten Ovi skrev:

> Jep, kendte den godt. I Xnews kan man ikke i oversigten over
> alle de grupper man abonnerer på se om der er kommet svar på
> en af ens egne indlæg. Man skal først ind i gruppen (som du
> selv skriver).

Det er lidt træls, men man vender sig måske til det...

[SigDashRegex=^\-\-\s?$, hvor!?]
> [...]
> retter det lige på siden... (hov - det står jo øverst på
> siden, men det kan jeg da egentlig godt forstå at man

Ups, ja det opdager jeg så først nu, men mit syn er heller ikke
hvad det har været ;)

> [...]
> husker, aldrig set et MsgID med "specielle" tegn i. Kun
> bogstaver og tal. Men detharjegaldrigsagt

Det kunne jo være fedt hvis det var: det_har_jeg, eller: det-
har-jeg, eller måske slet og ret: det har jeg...

> Det kan man da!

Ikke i Custom Headers-feltet :)

> AlwaysXNoArchive=1
>
> skal tilføjes i xnews.ini under [COMPOSE]-afsnittet.

Aha. Fint nok og det vil jeg lige rode med om lidt.
Hvad så med selve vinduet hvor man svarer indlæg i. Skal det
absolut være tekst med fast bredde? Jeg vil helst læse tekst i
Arial, men Xnews kan jeg ikke få til det. Ikke i selve Follow-up
toinduet. (Skrifttypen for Editor i Setup > Font & Colors)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Emil

Dato : 16-09-01 22:27

Madsen <madsens@whomail.dk> wrote in

> Hvad så med selve vinduet hvor man svarer indlæg i. Skal det
> absolut være tekst med fast bredde?

Nej, man kan sagtens ændre det.. Gå ind i xnews.ini, under [Display] er der
en værdi der hedder "EditorFont=" der skal du bare skrive den skrifttype du
vil have i stedet for Courier New.. Jeg håber at du kommer over dine
"blues", for når xnews først er tweaket er den bare feeee' :)

--
*/Emil

Fra : Madsen

Dato : 17-09-01 02:28

"Emil" <emil@mailpusher.zom> skrev:

> [...]
> vil have i stedet for Courier New.. Jeg håber at du kommer over dine
> "blues", for når xnews først er tweaket er den bare feeee' :)

Så går der bare lidt koks i linieombrydningen i editor-vinduet hvis jeg
bruger Arial, kan jeg se.

Noget der også undrer mig er dette:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/xnews.gif>

Kan man gøre et eller andet så de bliver fjernet automatisk, eller er
der en speciel grund til at de er der?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-09-01 11:38

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Så går der bare lidt koks i linieombrydningen i editor-vinduet
> hvis jeg bruger Arial, kan jeg se.

Det er af flere grunde heller ikke særlig praktisk at bruge tegn med
variabel bredde i editoren. Fx har man endnu mindre ide om, hvordan
andre ser det. Ligesom det kan være svært at bedømme, hvor meget man
har tilbage af en linje etc.

> Noget der også undrer mig er dette:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/xnews.gif>
>
> Kan man gøre et eller andet så de bliver fjernet automatisk,
> eller er der en speciel grund til at de er der?

De er der formentlig, fordi der er mellemrum i det indlæg, der
responderes på.
Hvis du fx med markøren afmærker den tekst [1], du vil svare på,
inden du trykker "F", er det kun dén, der dukker op i editoren, og de
overskydende >'er under det citerede er også væk.

[1] Altså med Shift+piletaster som ellers.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Madsen

Dato : 17-09-01 14:20

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> [...]
> variabel bredde i editoren. Fx har man endnu mindre ide om, hvordan
> andre ser det. Ligesom det kan være svært at bedømme, hvor meget man

Nej, jeg kan godt se det ikke er særlig smart og jeg er også gået
tilbage til en skrift med fast bredde i editoren.

http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/xnews.gif

[Klip forklaring på overskydende >-tegn.]

Takker. Det vil jeg lige prøve.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-09-01 15:58

> Nej, jeg kan godt se det ikke er særlig smart og jeg er også gået
> tilbage til en skrift med fast bredde i editoren.

Hej gr.,
hvordan ser man om en skrift har fast bredde ?
mvh. Ebbe

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-09-01 22:05

Hej Ebbe Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> hvordan ser man om en skrift har fast bredde ?

Ved at fx iiiii og HHHHH fylder lige meget i bredden.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 23:01

Rudi Stegen wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> [...]
> hvordan andre ser det. Ligesom det kan være svært at bedømme,
> hvor meget man har tilbage af en linje etc.

Jeg er gået væk fra fixed font til Arial, og oplever i problemer med det?

> [...]
> og de overskydende >'er under det citerede er også væk.
>
> [1] Altså med Shift+piletaster som ellers.

Nu når du (og jeg for den sags skyld) er så glad(e) for genvejstaster, hvordan skifter du så mellem
flere åbne nyhedsgrupper? Og for den sags skyld også mellem åbne nyhedsgrupper og servere
(nyhedsgruppeoversigten).

--
Morten Ovi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-09-01 23:04

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> skrev:

> Nu når du (og jeg for den sags skyld) er så glad(e) for
> genvejstaster, hvordan skifter du så mellem flere åbne
> nyhedsgrupper? Og for den sags skyld også mellem åbne nyhedsgrupper
> og servere (nyhedsgruppeoversigten).

Prøv at leg lidt med CTRL + TAB forvirringen kan dog hurtigt blive
total alt efter, hvor mange vinduer man har åbnet.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-09-01 23:21

Hej Morten Ovi, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg er gået væk fra fixed font til Arial, og oplever i problemer
> med det?

Bortset fra at du i nogle af indlæggene i denne tråd (dvs. den
foregående, "Danske specialtegn og Xnews" bruger satans lange liner -
helt op til ca. 100 tegn
Har du smidt automagisk linjebrydning fra eller ..(?)

> Nu når du (og jeg for den sags skyld) er så glad(e) for
> genvejstaster, hvordan skifter du så mellem flere åbne
> nyhedsgrupper? Og for den sags skyld også mellem åbne
> nyhedsgrupper og servere (nyhedsgruppeoversigten).

Udover Mortens [1] tip med Ctrl+TAB kan du også prøve at lege med
Ctrl+F6 (skift mellem servere).

[1] Det er ret forvirrende med to Morten'er, når I er i samme tråd og
man skal henvise til én (nu mangler vi lige en vild gummiand blander
sig
Derfor mit "Ovi" ret hyppig.

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 23:30

> Bortset fra at du i nogle af indlæggene i denne tråd (dvs. den
> foregående, "Danske specialtegn og Xnews" bruger satans lange
> liner - helt op til ca. 100 tegn
> Har du smidt automagisk linjebrydning fra eller ..(?)

Nej, jeg morer mig bare over dens anarkistiske tendenser. Well, indtil der er en eller anden der
brokker sig over linielængen gør jeg ikke noget ved det...

[Genvejstaster]
> Udover Mortens [1] tip med Ctrl+TAB kan du også prøve at lege med
> Ctrl+F6 (skift mellem servere).

Hvilket gør det samme. Hvis man også krydrer lidt op med Ctrl+Shift+TAB så kører det bare
derudaf.

> [1] Det er ret forvirrende med to Morten'er, når I er i samme
> tråd og man skal henvise til én (nu mangler vi lige en vild
> gummiand blander sig
> Derfor mit "Ovi" ret hyppig.

Keep it that way - det er hvad jeg bliver kaldt/er vant til.

--
Morten Ovi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-09-01 23:40

> [...]

> Nej, jeg morer mig bare over dens anarkistiske tendenser. Well,
> indtil der er en eller anden der brokker sig over linielængen gør

Hvis det er en Windowsbruger, kan du jo altid anbefale dem en
nyhedslæser, der automatisk re-wrapper linjerne

> Hvilket gør det samme.

Præcis. Personligt kan jeg bare godt side Ctrl+F6, fordi det er samme
tastaturkombination som jeg bruger til skift mellem dokumenter i et
tekstbehandlingsprogram, hvilket minder lidt om det, man gør i Xnews.

(Ctrl+TAB er "for mig" skift mellem faneblade. Vanens magt

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 00:23

Morten Ovi skrev:

> Jeg er gået væk fra fixed font til Arial, og oplever i problemer
> med det?

Problemet jeg oplever med 11 pt. normal, Arial i editorvinduet er at
den bjælke der skal hjælpe til med linieobrydningen ikke passer mere.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/editor_arial11pt.gif
Det gør knapt så meget når man svarer et indlæg, for Xnews kan trods
alt godt finde ud af at omryde ved det antal tegn den er stillet til
i Setup > Compose > Wrap-feltet, men problemet opstår når man så skal
til at skrive i editor-vinduet, for her ombryder den faktisk ikke før
omkring de 100 tegn, eller noget i den stil:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/ombrydning.gif

F.eks. ser dit svar til Rudi sådan her ud hos mig:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/lange_linier.gif

Selvfølgelig kan Xnews sagtens ordne det når man svarer på indlægget,
men så længe man nøjes med at læse indlæggene i wieveren, så er det
noget rod at se på IMHO. :)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 00:25

Madsen skrev:

> ...finde ud af at omryde...

Ombryde selvfølgelig ;)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-09-01 05:14

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[Ovi l a n g e linjer :)]

> Selvfølgelig kan Xnews sagtens ordne det når man svarer på
> indlægget, men så længe man nøjes med at læse indlæggene i
> wieveren, så er det noget rod at se på IMHO. :)

Kønt er det ikke. Men tænk på dem, der bruger non-GUI og alle tegn
efter nr. 80 er et sted udenfor højre skærmkant :-/

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 17:23

Rudi Stegen skrev:

> [Ovi l a n g e linjer :)]
>
> Kønt er det ikke. Men tænk på dem, der bruger non-GUI og alle
> tegn efter nr. 80 er et sted udenfor højre skærmkant :-/

Ja, det blive det jo nok ikke bedre af.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Morten Ovi

Dato : 25-09-01 21:27

Rudi Stegen wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> [Ovi l a n g e linjer :)]

> Kønt er det ikke. Men tænk på dem, der bruger non-GUI og alle
> tegn efter nr. 80 er et sted udenfor højre skærmkant :-/

Så kan de fanme lære det, kan de! Tilmed på den hårde måde.

--
Morten Ovi

Fra : Dino

Dato : 16-09-01 22:33

I <news:Xns911EE4F3BBE9EMortenOvi@212.54.64.135> 16-9 2001, skrev Morten
Ovi:

> [...]
> lige på siden... (hov - det står jo øverst på siden, men det kan jeg
> da egentlig godt forstå at man overser).

Eller i Special > Setup Xnews > Misc > Articles Options

Men du kan godt bruge punktum.

--
Mvh Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Madsen

Dato : 17-09-01 02:11

"Dino" <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> skrev:

> I <news:Xns911EE4F3BBE9EMortenOvi@212.54.64.135> 16-9 2001, skrev Morten
> Ovi:

> Men du kan godt bruge punktum.

Og så render jeg panden mod muren med maks. 20 tegn så jeg må
finde på en anden tekst. ;)
Det er dog rigtigt at punktum virker.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jesper Harder

Dato : 17-09-01 03:08

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> writes:

> [...]
> sådanne tegn (jeg har, så vidt jeg husker, aldrig set et MsgID med
> "specielle" tegn i. Kun bogstaver og tal.

Ja, det er kun tilladt at bruge visbare ASCII tegn undtagen mellemrum og
tab (og / frarådes). _ er altså tilladt

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 23:03

Jesper Harder wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Ja, det er kun tilladt at bruge visbare ASCII tegn undtagen
> mellemrum og tab (og / frarådes). _ er altså tilladt

'_' er da ikke tilladt.

--
Morten Ovi

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 23:07

Morten Ovi wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> '_' er da ikke tilladt.

Hvis man tilføjer '_' i Setup'en i programmet så virker det ikke. Hvis man derimod tilføjer '_' i
xnews.ini, så...

Den laver dog '_' om til '.' hvilket ikke generer mig det fjerneste da det er en meget klar indikator i
stedet for "ingenting". Så Madsen - så er det proglem også løst. Har du flere?

Se evt. her:

--
Morten Ovi

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 23:11

Morten Ovi wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

[IDToken]

> [...]
> fjerneste da det er en meget klar indikator i stedet for
> "ingenting". Så Madsen - så er det proglem også løst. Har du

En ting I lige skal være opmærksomme på (som jeg selvfølgelig ikke havde overvejet):
Når man ændrer IDToken, så vil svar på ens tidligere indlæg, med et andet token, ikke blive
fremhævet med 9999-scoren.
Dette kan løses ved at man lader en uges tid eller tre gå og så er der vel ikke flere der gider svare
på ens indlæg, eller man laver en score for indlæg med ens tidligere IDToken.

Sidstnævnte er nok den mest elegante løsning. Men så skal jeg bare have fundet ud af hvordan
man gør det (hjææææælp). Min score-side på min Xnews-side er jo ikke just hjælpsom pt.

--
Morten Ovi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-09-01 23:24

> [...]

> have fundet ud af hvordan man gør det (hjææææælp). Min score-side
> på min Xnews-side er jo ikke just hjælpsom pt.

Prøv at tilføj følgende i score.ini

% i alle grupper
[.]
   Score: 9999

Naturligvis erstattet med dit gamle Message-ID token. Erstat evt. IP
adressen med .*

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-09-01 23:33

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev:

> Prøv at tilføj følgende i score.ini

Som naturligvis kun markerer ens egne indlæg uden at tage hensyn om der
er svaret på indlægget eller ej. DOH

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 23:44

Morten Bjergstrøm wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news:

> Som naturligvis kun markerer ens egne indlæg uden at tage hensyn
> om der er svaret på indlægget eller ej. DOH

Hehe.

Men der er jo også reference-header'ne. Hvad med dem? Kan man ikke på en eller anden snedig
måde inkludere dem i scoren, eller virker det allerede på den måde?

--
Morten Ovi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-09-01 15:54

> [...]

> Men der er jo også reference-header'ne. Hvad med dem? Kan man ikke
> på en eller anden snedig måde inkludere dem i scoren, eller virker

Nedenstående ser ud til at virke, men det får vist XNews til at køre
ret sløvt når der hentes nye indlæg, da alle references i alle headere
gennemgås:

% i alle grupper
[.]
   Score: 9999

Naturligvis skal *dafnie* mv. erstattes med noget som trigger på ens
gamle messageid ting.

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 00:52

Morten Ovi skrev:

> Den laver dog '_' om til '.' hvilket ikke generer mig det
> fjerneste da det er en meget klar indikator i stedet for
> "ingenting".

Ja jeg har også fundet punktummet anvendeligt, men så måtte jeg finde
på en anden tekst i IDToken end den jeg havde valgt som den første,
men det er vist en lille pris at betale. ;)

> Så Madsen - så er det proglem også løst. Har du flere?

Tja, lad mig nu lige se...
Lad os sige det på den måde at det nok ikke er sidste gang jeg
skriger råb om hjælp her i gruppen. ;)

Det der ligger øverst på ønskelisten lige nu er et program som
hurtigt kan skifte Xface. Det kunne være skøøønt med en knap inde i
editor-vinduet. Noget ala en indbygget WinFace som ved klik på et
billede i en given mappe, automatisk lavede teksten og indsatte den i
Custom Headers, men jeg drømmer vist og det er nu nok også det man
kalder for et luksusproblem ;)

Muligheden for at fixe det problem med Arial i editor-vinduet eller i
det mindste få den hjælpeombrydningslinie til at stå korrekt, så man
havde den at gå ud fra.

Stadig synes jeg det er lettere at følge med i grupperne i OE da man
vha. brillerne med det samme kan se om der er kommet svar i en gruppe
uden at skulle gå ind i den.
Jeg synes også det er nemmere at skifte imellem grupperne i OE og i
det hele taget er overblikket bedre i OE efter min mening, så som det
ser ud lige nu, så læser jeg faktisk indlæg i OE og svarer i Xnews,
men det kan selvfølgelig ske at ændre sig.

Hvad jeg elsker ved Xnews er dens geniale måde at ombryde tekst på.
Det fungerer jo bare som en drøm (med tekst med fast bredde ;) - og
man gider faktisk ikke alt det bøvl der er med det i OE, når man
først har prøvet Xnews.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Dino

Dato : 24-09-01 10:19

I <news:Xns912612BA82119copy.if.you.wish@193.88.15.213> 24-9 2001, skrev
Madsen:

> [...]
> billede i en given mappe, automatisk lavede teksten og indsatte den i
> Custom Headers, men jeg drømmer vist og det er nu nok også det man

Du kan have flere end 1 X-Face i Custom headers, så kan du selv vælge
hvilken du vil bruge.

--
Mvh Dino

Sign the petition:
http://www.9-11peace.org/petition.php3

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 17:25

Dino skrev:

> Du kan have flere end 1 X-Face i Custom headers, så kan du selv
> vælge hvilken du vil bruge.

Hmm, smart nok. :)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-09-01 11:55

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad jeg elsker ved Xnews er dens geniale måde at ombryde tekst
> på.

Ja, se bare Ovis

> og man gider faktisk ikke alt det bøvl der er med det i OE,
> når man først har prøvet Xnews.

Hmm... Tænk lige tilbage til din OE4. Forestil dig så dén patchet
igennem. Xnews føles relativt irriterende langsom - og adskillige
andre ulemper. Men den har da helt bestemt også sine fordele.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Som faktisk mener sin X-kommentar1 delvis seriøst

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 17:47

Rudi Stegen skrev:

> Hmm... Tænk lige tilbage til din OE4. Forestil dig så dén patchet
> igennem. Xnews føles relativt irriterende langsom - og adskillige
> andre ulemper. Men den har da helt bestemt også sine fordele.

Ja OE4 var ikke ringe og det vil jeg heller ikke mene OE 5.x er,
bortset fra de problemer jeg har oplevet med den her på Win2000.
(Det her med nye indlæg der ikke blive hentet ved synkronisering.)

Dog må du da indrømme at Xnews er bedre til at qoute end OE nogen-
sinde vil blive, medmindre du har Mover (eller hvad det nu lige er
den hedder) - stående og overvåge udbakken.
Man kan vel ikke patche sig ud af problemerne med at OE gerne vil
svare i toppen af indlægget og at linier over et vist antal tegn
blive ombrudt korrekt osv, eller? Jeg mener uden at du har alverdens
hjælpeprogrammer stående og "overvåge" den.

Jeg synes ikke Xnews virker langsom lige pt. i hvert tilfælde.
Nærmere tværtimod ifht. OE 5.x, men det problem har du jo så ikke med
OE 4 som jo er noget hurtigere end 5.x.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-09-01 01:28

> [...]

> bortset fra de problemer jeg har oplevet med den her på Win2000.
> (Det her med nye indlæg der ikke blive hentet ved synkronisering.)

Da du unægtelig har været plaget af det underlige - og tilsyneladende
uløselige - problem *meget* længe, er du jo også i en speciel og ikke
udtalt misundelsværdig situation.
Det er *træls*, når man bliver belemret med den slags! (jow, jeg har
ligesom vel alle andre Windowsbrugere indimellem haft de særeste
problemer med "ét eller andet". Nogle tager det en evindelig tid om at
finde grunden til, andre får efter lang nok tid stemplet "mere mellem
himmel og jord"

> Dog må du da indrømme at Xnews er bedre til at qoute end OE nogen-
> sinde vil blive, medmindre du har Mover (eller hvad det nu lige er
> den hedder) - stående og overvåge udbakken.

Dét er en indiskutabel kendsgerning.(MorVer iøvrigt).

> Man kan vel ikke patche sig ud af problemerne med at OE gerne vil
> svare i toppen af indlægget og at linier over et vist antal tegn
> blive ombrudt korrekt osv, eller?

Nej. Linjebrydningen generer mig dog ikke, da jeg er flittig bruger af
teksteditorer, hvorfor det med manuelt tvungen ny linje ligger fint i
hånden.
Og mht. at markøren planter sig øverst er mit eneste ønske såmænd, at
OE *ikke* lavede en blank linje der. At markøren er der og ikke under
det citerede, ser jeg delvis som en fordel. Oftest skal man jo
alligevel slette en del citeret tekst hist og pist indlægget igennem,
dvs. man slipper for at starte med at hive markøren op i nærheden af
toppen
Derudover opfordrer "markør under det citerede" brugeren til
massecitering. (At "markør i toppen" - endda med blank linje - så
opfordrer brugeren til bundcitering er en anden sag. Dette ses dog
næsten kun hos begyndere, hvorimod massecitering såmænd ses hos mange
og længe flittige skribenter).

> Jeg synes ikke Xnews virker langsom lige pt. i hvert tilfælde.
> Nærmere tværtimod ifht. OE 5.x, men det problem har du jo så ikke
> med OE 4 som jo er noget hurtigere end 5.x.

_Meget_!_ Skifter du fx fra én gruppe til en anden, tager det helt
bogstaveligt en *lille* brøkdel af et sekund, før den starter med at
hente - bogstaveligt. (Jeg snakker om størrelsesordenen < 1/10 sekund.
Dvs. mindre end man når at opfange under normal anvendelse).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 25-09-01 04:08

Rudi Stegen skrev:

> [...]

> tilsyneladende uløselige - problem *meget* længe, er du jo også i
> en speciel og ikke udtalt misundelsværdig situation.

Ja, det er noget gylle rent ud sagt og specielt når problemet bare
kommer i perioder mens det i andre er forsvundet. Jeg har ikke
oplevet det efter jeg har fået en fast forbindelse, men jeg tør endnu
ikke udtale mig om det er årsagen eller ej.

> [...]
> evindelig tid om at finde grunden til, andre får efter lang nok
> tid stemplet "mere mellem himmel og jord"

Ja, jeg har et par problemer der ligger og svæver på grænsen mellem
himmel og jord. :)

> Linjebrydningen generer mig dog ikke, da jeg er flittig bruger
> af teksteditorer, hvorfor det med manuelt tvungen ny linje ligger
> fint i hånden.

Det er heller ikke linieskifte med entertasten efter hver linie der
irriterer mig mest. Faktisk har jeg svært ved at vende mig af med det
når jeg skriver i Xnews.
Det der irriterer mig mest er at jeg skal have trykket på delete-
tasten for at slette den blanke linie i toppen og så bagefter have
lavet linieskifte efter "Bla.bla.bla skrev:"

> [...]
> Oftest skal man jo alligevel slette en del citeret tekst hist og
> pist indlægget igennem, dvs. man slipper for at starte med at

Ja i visse situationer og i andre ikke. Hvis det er forholdsvis korte
indlæg hvor der ikke er så meget at klippe væk synes jeg ikke det er
en fordel at markøren står i toppen, men i større indlæg (som dette)
er det egentlig rart nok at den står i toppen hvor man så arbejder
sig nedefter i mængden. :)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-09-01 06:35

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[OE]

> Det der irriterer mig mest er at jeg skal have trykket på delete-
> tasten for at slette den blanke linie i toppen og så bagefter have
> lavet linieskifte efter "Bla.bla.bla skrev:"

Netop! Det værste er, at det ville være lige så enkelte for
programmørerne at lave den blanke linje netop *under* "NN skrev:"

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 26-09-01 02:14

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Det værste er, at det ville være lige så enkelte for
> programmørerne at lave den blanke linje netop *under* "NN skrev:"

Ja, men de gør det bare ikke de bønder!

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Dino

Dato : 11-10-01 23:59

> [...]

> billede i en given mappe, automatisk lavede teksten og indsatte den i
> Custom Headers, men jeg drømmer vist og det er nu nok også det man

Jeg læste i manual.html og changes.txt den anden dag, og der stod et eller
andet om gruppe-baserede X-Face, i Groups.ini.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-10-01 00:05

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg læste i manual.html og changes.txt den anden dag, og der stod
> et eller andet om gruppe-baserede X-Face, i Groups.ini.

Ja. Man kigger bare i Xnews.ini efter (i dette eksempel, men
princippet gælder alle custom headers - og andet for den sags skyld),
hvilket nummer X-Face har. Fx min:

CustomHeader4=*X-Face: <og her naturligvis ens X-Face>

I Groups.ini (se manualen) laver man så en en nu klumme til de og de
grupper, fx:

[^alt]
CustomHeader4=*X-Face: <her det valgte X-Face for grupperne>

^alt dækker alle grupper i alt-hierarkiet.
På samme måde dækker ^dk alle grupper i dk-hierarkiet.

Det er vigtigt, at "CustomHeader" har samme nummer (hér 4) - medmindre
kan da skriver *alle* ens CustomHeader(s) ind under gruppeklummen.

Husk (ja, ikke til dig Dino, men dem der er interesseret at
Groups.ini læses sekventielt. Dvs. Xnews stopper ved første match og
snupper den.

Vil man fx have en bestemt signatur, et bestemt X-face etc. i
muddergruppen/-grupperne, laves en

[mudderkastning]

*før* man laver fx en [^dk]. I modsat fald ville Xnews jo stoppe ved
[^dk] og snuppe den, hvorfor ens opsætning for dk-hierarkiets
mudderkastning aldrig ville blive aktiveret.

Hint: Kig i din egen Xnews.ini (stadig ikke Dino , find [Compose]-
sektionen og se, hvad der står dér. Stort set det hele kan ændres i
Groups.ini, hvor man blor skriver det ønskede ind under den
gruppesektion, man vil have noget andet end "standardinstillingen" i.
Kig derefter i manuelen under Groups.ini for detaljer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 13-10-01 11:06

I <news:Xns9139B1A8304DRudiStegen@212.54.64.134> 13-10 2001, skrev Rudi
Stegen:

> [...]
> grupper, fx:
>
> [^alt]
> CustomHeader4=*X-Face: <her det valgte X-Face for grupperne>

Nej, nej, nej! Eventuelle CustomHeaders i Groups.ini 'overrides'
indstillinger i Xnews.ini. Så de X-Face (og andre ting) i Groups.ini kan
være helt forskellige fra dem i Xnews.ini. Med andre ord, Custom Headers i
Groups.ini kan have sin egen CustomHeaderCount, med helt andre
CustomHeaders end i Xnews.ini
Som en lille eksempel

(Groups.ini)
[^alt\.]
CustomHeadersCount=3
CustomHeader1=*X-No-Bananas: Yes
CustomHeader2=*X-Face: YG#y)MowNeq/6>~nnuaw_=-Xwj3ME7r|Ob:X#^=5}
CustomHeader3=*Organisation: Not organised

(Xnews.ini)
[Compose]
CustomHeadersCount=4
CustomHeader1=*X-No-Bananas: No
CustomHeader2=*X-Test: Yes
CustomHeader3=*Organisation: Well organised
CustomHeader4=*X-Face: "r>fWwU@+kB`lez^i;C_t[px*LMr++><WbjA/3r$%A\7=~%

vil give følgende headers i en alt.* gruppe:

men i andre grupper:

HTH

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-10-01 14:42

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nej, nej, nej!

Ja, ja, ja - du har ret

> Eventuelle CustomHeaders i Groups.ini 'overrides'
> indstillinger i Xnews.ini.

Præcis (ligesom iøvrigt også alt andet, der kan skrives ind i
Groups.ini gør).

> Med andre ord, Custom Headers i Groups.ini kan have sin egen
> CustomHeaderCount

Mener du ikke "skal have sin egen CustomHeaderCount"?

[eksemplarisk fremlægning]

Godt du reddede brøleren. Det var *for* sent, jeg sjaskede noget ned,
hvilket er en rigtig dårlig ide.

Selv bruger jeg det kun i én gruppe, og her er hele smøren er med.
I de andre (med diverse wildcards) ændrer jeg ikke CustomHeaders, men
derimod attributionslinje og signatur (hvor man jo ikke behøver at
have andet med, end hvad man vil bruge i stedet for det i Xnews.ini).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Harder

Dato : 24-09-01 01:38

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> writes:

> '_' er da ikke tilladt.

Jo, tegnet er tilladt i følge RFC 1036.

Fra : Morten Ovi

Dato : 24-09-01 06:17

Jesper Harder wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

[IDToken i _Xnews_]

> Jo, tegnet er tilladt i følge RFC 1036.

Det jeg prøvede at skrive, og som ikke fremgår, er at det i Xnews ikke er tilladt/virker. Men det kan
være at Luu laver om på det nu når han vender tilbage til arbejdet...?

--
Morten Ovi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-09-01 11:43

Madsen, du skrev:

> Dog må du da indrømme at Xnews er bedre til at qoute end OE
> nogen- sinde vil blive, medmindre du har Mover (eller hvad
> det nu lige er den hedder) - stående og overvåge udbakken.

MorVer rulez , den detalje med at den ændrer i indgående
meddelelser er nu det bedste, så ville du ikke engang opdage at Ovi
bruger lange linier.
--
Henrik
[(full)quote behind posters text deleted by Morver]

Fra : Dino

Dato : 25-09-01 12:54

I <news:2281242usenet3312307@minserver.myftp.org> 25-9 2001, skrev Henrik
K Hansen:

> MorVer rulez

Ah, det ved jeg nu ikke om jeg kan blive enig med dig i.....
MorVer is Lazy! Jeg synes den sløver alt for meget, både opkobling og
hente & sende meddelelser.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-09-01 17:21

Dino, du skrev:

> Ah, det ved jeg nu ikke om jeg kan blive enig med dig i.....
> MorVer is Lazy! Jeg synes den sløver alt for meget, både
> opkobling og hente & sende meddelelser.

Det forstår jeg ikke, jeg har testet hente '500 artikler' og sende med
og uden MorVer og forskellen var nærmest ikke til at måle.
--
Henrik

Fra : Dino

Dato : 25-09-01 23:02

I <news:dk.edb.internet.software.mail+news47790286@minserver.myftp.org>
25-9 2001, skrev Henrik K Hansen:

> Det forstår jeg ikke, jeg har testet hente '500 artikler' og sende med
> og uden MorVer og forskellen var nærmest ikke til at måle.

Ja, men så kan vi kun blive enige, at vi er uenige. Også denne gang ;0)

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-09-01 23:22

Dino, du skrev:

> Ja, men så kan vi kun blive enige, at vi er uenige. Også
> denne gang ;0)

, lad os finde noget vi er enige om, KorrNews rulez.
--
Henrik

Fra : Dino

Dato : 26-09-01 08:48

I <news:dk.edb.internet.software.mail+news47404122@minserver.myftp.org>
26-9 2001, skrev Henrik K Hansen:

> , lad os finde noget vi er enige om, KorrNews rulez.

Okie-Dokie, kombinationen Xnews/Hamster/KorrNews Rocks ;0)

Fra : Morten Ovi

Dato : 26-09-01 22:04

Dino wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Okie-Dokie, kombinationen Xnews/Hamster/KorrNews Rocks ;0)

Hvor er bajerne?

--
Morten Ovi

Fra : Dino