Problem med NV4_disp.dll og Win XP
Fra : Lars Vadsholt

Dato : 16-09-01 19:27

hej

Jeg har et Asus 7700 Geforce 2 GTS (asus a7v mobo, 900mhz Tbird), og jeg har
lige installeret Windows XP build 2600. Når jeg installerer detonator, får
jeg efter et stykke tid en fejl meddelelse om at der er problemer med
NV4_disp.dll filen (computeren fryser og må bootes). Jeg havde et ligenende
problem med win98 SE, men den gik bare i stå, og måtte bootes. Jeg har
prøvet version 12.41 til win2k, op version 21.81til WinXp.

Er der nogen her der har prøvet noget lignende, og som har fundet en
løsning?

mvh
Lars

Fra : Christian P

Dato : 16-09-01 19:38

> [...]
> prøvet version 12.41 til win2k, op version 21.81til WinXp.
>
> Er der nogen her der har prøvet noget lignende, og som har fundet en

Ja jeg oplevede præcist det samme med mit Pallit Microsystems Geforce 2 Pro,
løsningen for mit system var at slå Fast Writes fra i Bios. Håber det også
hjælper dig :)

-Christian

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 16-09-01 20:23

> [...]
Pro,
> løsningen for mit system var at slå Fast Writes fra i Bios. Håber det også

Hej Christian

Har lige forsøgt, men den gik desværre ned igen, til trods for at jeg har
slået Fast Writes fra.

Men tak for hjælpen alligevel

mvh
Lars

Fra : Christian P

Dato : 16-09-01 20:44

> Hej Christian
>
> Har lige forsøgt, men den gik desværre ned igen, til trods for at jeg har
> slået Fast Writes fra.

Hvad har du ellers sat til? Prøv at diable AGP 4x også.

-Christian

Fra : Sporten

Dato : 16-09-01 22:52

nvidia har lavet en ny driver til Win2k og Winxp den kan hentes her
http://www.nvidia.com/docs/lo/973/SUPP/WinXP_21.81.exe

PS.jeg er selv ejer af et pallit Gforce 2 pro. køre med XP build 2600.

Fra : Christian P

Dato : 17-09-01 18:31

> nvidia har lavet en ny driver til Win2k og Winxp den kan hentes her
> http://www.nvidia.com/docs/lo/973/SUPP/WinXP_21.81.exe
>
> PS.jeg er selv ejer af et pallit Gforce 2 pro. køre med XP build 2600.

De drivere har både Lars og jeg prøvet, men det hjælper ikke på BSOD
problemet. Løsningen er i mit tilfælde at slå Fast Writes supporten fra i
bios, men det gælder åbenbart ikke for alle systemer.
Jeg kører nu med de nye 21.81 drivere og Fast Writes fra, og jeg har ikke
haft problemet siden. De drivere giver et MEGA boost i forhold til alle de
ældre versioner, jeg ligger på 6259 i 3D 2000 hvor jeg før lå på 4400...

-Christian

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 19-09-01 17:32

> [...]
> ældre versioner, jeg ligger på 6259 i 3D 2000 hvor jeg før lå på 4400...

Hej

Jeg har opdateret min bios, samt slået fast writes fra, som Christian
foreslog. Og indtil videre (7-9-13) kører det fint.

Og iøvrigt tak for hjælpen Christian.

mvh
Lars

Fra : Christian P

Dato : 19-09-01 18:40

> Jeg har opdateret min bios, samt slået fast writes fra, som Christian
> foreslog. Og indtil videre (7-9-13) kører det fint.

Lækkert! Jeg har det også stadig sådan lidt 7-9-13 agtigt, men nu har
systemet kørt i 3 dage og 22 timer uden at fryse så den burde være fixet
bare ved at slå Fast Writes fra. Har du prøvet bare for "sjov" skyld at slå
FW til igen og se om det fryser?

> Og iøvrigt tak for hjælpen Christian.

Anytime

-Christian