Central-brændeovn
Fra : Henrik Høgh

Dato : 16-09-01 18:50

Vi er ved at kigge på brændeovn, og er på vores vej stødt på en Lotus, som
kan tilkobles centralvarmeanlægget.
Er der nogen i NG der har erfaringer med sådan en "ding".

Vi vil specielt gerne vide ...alt.
Svar gene her i NG, da jeg bedst kan lide det her. Ellers hvis du vil skrive
til mig, er adressen nederst

Venlig hilsen

Henrik Høgh

mailto:henrik.lone@mobilixnet.dk

Fra : G&H

Dato : 16-09-01 22:32

Hej
Jeg kender godt nok ikke den type du omtaler, men jeg er udlært i en
landsbysmedje, og har set centralvarmeanlæg der var tilkoblet div. ovne og
komfurer.
Så vidt jeg er bekendt, så virker det udmærket. Det er ikke nogen "ny"
opfindelse, men er blevet brugt tidligt i sidste århundrede.
Se i øvrigt mit svar angående emnet "brændsel", hvor jeg nævner at der SKAL
være åben ekspansion hvis du fyrer med fast brændsel. !!

Mvh
Thomas

Fra : Poul E.

Dato : 17-09-01 13:15

On Sun, 16 Sep 2001 19:49:54 +0200, "Henrik Høgh" <henrik@hogh.net>
wrote:

> [...]
>
>Vi vil specielt gerne vide ...alt.
>Svar gene her i NG, da jeg bedst kan lide det her. Ellers hvis du vil skrive

Vi har en ABC 15 med vandtank. http://www.abc-pejs.com/

Denne ovn afgiver 60% til omgivelserne og 40% til vandtanken.

Jeg tror ikke du bør købe en ovn med vandtank medmindre ovnen skal
levere en meget stor del af husets varmeforbrug.

Vores ovn virker fint når den afgiver meget varme. Det forekommer
desværre kun når udetemperaturen kommer ned på minusgrader.

Mvh. - Poul Erik