tomat-status
Fra : Aa. Worm

Dato : 16-09-01 14:23

For et par uger siden, var vi nogle, som gjorde status over årets tomater,
spec. ang. smagen på tomaterne.
Nu kunne jeg tænke mig at høre, hvordan jeres tomat-planter har det.
Jeg selv har netop "fældet" 2 af mine cherry-tomater. Det var de første
planter, som gav modne tomater, de har givet meget, men nu var de helt
"slidt op".
Mine blommetomater og coctailtomater er også ved at give op, men
Elin-tomaterne står fortsat og er frodige, dvs uden svamp.
Generelt står mine planter nok for tæt, men selv om Elin-planterne rører ved
de syge planter, bliver de tilsyneladende ikke syge. Jeg forventer at høste
indtil frosten kommer.
Jeg har længe truet med at fælde agurkerne, men der bliver ved med at komme
enkelte frugter. Jeg har totalt opgivet kampen mod meldug (planterne skulle
være meldugsresistente).

Hilsen
Aase

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 16-09-01 17:07

Jeg har Elin (16 planter) og Isabelle (8 planter), de har ydet mange
tomater, både til os selv og til venner og familie. Selvom de yder mindre nu
hvor det er blevet køligere og mere mørkt, så lader jeg dem stå indtil
efterårsferien. En del af tomaterne må jeg kassere (ca. halvdelen) pgra.
revner, råd og griffelråd. Jeg tror også at mine planter står for tæt ( 50
cm mellem planterne og 50 cm mellem rækkerne).

mvh.

--
Klaus Eriksen
www.aigis.dk