com1
Fra : Jens

Dato : 16-09-01 12:44

Hvordan skriver man til com1 porten ( det stik om bag på med 5 ben i toppen
og 4 i bunden )

Er det bare en winsock også port 25 eller hva ?

Fra : Mads Andreasen

Dato : 16-09-01 13:25

Hej Jens

Du skal bruge MSCOMM kontrollen.

-Mads

Fra : Jens

Dato : 17-09-01 16:41

Jeg skal skrive til en router ikke et modem !

Fra : Mads Andreasen

Dato : 18-09-01 15:39

> Jeg skal skrive til en router ikke et modem !

Hej Jens

Det er sådan set lige meget om du skal snakke med modems, routere,
kaffemaskiner, køleskabe (find selv på flere ting der kan tilsluttes seriel
porten).

Hvis du vil kommunikere med noget der er tilsluttet en seriel port (COM 1,2
osv) så skal du bruge MSCOMM, Raymans forslag virker sikkert også, jeg har
bare ikke prøvet det.

Med MSCOMM kan du sende eller modtage en bytestrøm på/fra serielporten, det
er så op til dit program at fortolke de modtagne data på den rigtige måde.

MSCOMM kan være lidt tricky at få til at virke ordentlig. Min erfaring er at
mange fejl opstår hvis du sætter RThreshold til andet end 0, og husk at når
OnComm eventet bliver fyret af så kan der godt ligge mere end et tegn i
bufferen.

-Mads

Fra : Rayman

Dato : 18-09-01 15:15

Open "COM1:" For Binary As #1

Virker IKKE i NT.

Husk at lukke "filen" for at flushe bufferen.

Held og lykke.....Rayman