Cykelcomputer = ombalarncering ?
Fra : Morten Juel

Dato : 16-09-01 11:17

Hejsa NG

Jeg kom liige til at fundere over noget her den anden dag, hvis man nu
sætter en magnet på sin skive, altså til cykelcomputeren, kommer der så ikke
ubalance i hjulet så det skal om balanceres ?

Mvh
Morten

Fra : Jayhawk

Dato : 16-09-01 11:26

Jeg har aldrig oplevet problemer med det.. og hvis du endda placerer din
magnet på bremseskiven eller på anden vis tæt på akslen, så er der ingen
problemer.

Fra : Morten Juel

Dato : 16-09-01 11:21

> Jeg har aldrig oplevet problemer med det.. og hvis du endda placerer din
> magnet på bremseskiven eller på anden vis tæt på akslen, så er der ingen
> problemer.
ok, det var også bare en tanke

Mvh
Morten

Fra : Jayhawk

Dato : 16-09-01 11:44

Men... lad værre med at lime den fast på fælgen med sekundlim....
.......også bare en tanke... *rødme*....

Fra : Foo Bar

Dato : 16-09-01 19:51

> Men... lad værre med at lime den fast på fælgen med sekundlim....
> ......også bare en tanke... *rødme*....

*Rødmer solidarisk af samme grund* Og tilføjer: Lad endelig være med at gøre
dét! Det er nemlig *rigtig* svært at få limen af igen...

Claus - med 'magnetisk' aluminiumsfælg...

Fra : Armand

Dato : 16-09-01 23:32

Foo Bar <noone@nowhere.com> skrev i en
> *Rødmer solidarisk af samme grund* Og tilføjer: Lad endelig være med
> at gøre dét! Det er nemlig *rigtig* svært at få limen af igen...

Er der ikke også noget med at hastigheden derude bliver upraktisk høj
for pick-up'en at klare?

Risikoen for en afslyngning er iøvrigt også betragtelig større desto
længere man kommer fra centrum. Og mindst én D.F.M.'er har fået slået
hul på
sin køler på den konto

--
Armand.

Fra : Foo Bar

Dato : 17-09-01 21:00

> Er der ikke også noget med at hastigheden derude bliver upraktisk høj
> for pick-up'en at klare?

Hmmm... Har i hvert fald svære problemer med at få skramlet til at virke -
så det er da langt fra usandsynligt... Ved ikke lige hvad der er for en type
skod reed-relæ Sigma har valgt til deres cykel-computer - men mon ikke de
har haft er kraftigt skelende øje til udgiften frem for kvaliteten??! I
hvert fal har jeg tænkt mig at skifte det ud med et 'rigtigt' reed-relæ - de
fås i typer der kan skifte over 100.000 gange i sekundet - og så MÅ det da
være rimeligt hurtigt opfattende..! Jeg skal nok huske at poste resultatet
af 'modifikationen'...

> Risikoen for en afslyngning er iøvrigt også betragtelig større desto
> længere man kommer fra centrum. Og mindst én D.F.M.'er har fået slået
> hul på sin køler på den konto

Har hørt den historie og betvivler ikke dens ægthed - men min magnet lader
til at være fuldstændig urokkelig. (Nok fordi jeg gerne *ville* flytte
den..!)

Claus.

Fra : Armand

Dato : 16-09-01 12:11

Morten Juel <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Jeg kom liige til at fundere over noget her den anden dag, hvis man nu
> sætter en magnet på sin skive, altså til cykelcomputeren, kommer der
> så ikke ubalance i hjulet så det skal om balanceres ?

Kig på bly-klodserne til afbalancering af hjulet: De springer á 5 gr.!
Hvad tror du at den bette magnet (der i tilgift er monteret så meget
nærmere akslen, som Jayhawk så rigtig konstanterer!) kan veje??

--
Armand.