mit ejer password har jeg glemt
Fra : Jakob H K

Dato : 16-09-01 01:50

Jeg sidder og forsøger at forbinde 2 macs via et crossover kabel. I den
forbindelse er jeg inde og rode i arkivdeling og har fået det problem at
jeg ikke kan huske hvilket password jeg har tildelt mig selv som ejer.
Er der nogen måde at omgå dette på. Såvidt jeg kan se har jeg brug for
det for at kunne flytte filer.

Hygge

Jakob H K

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-09-01 02:03

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
> jeg ikke kan huske hvilket password jeg har tildelt mig selv som ejer.
> Er der nogen måde at omgå dette på. Såvidt jeg kan se har jeg brug for

Giv gæster adgang på begge maskiner, så kan du koble dem sammen uden
brug af password.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Jakob H K

Dato : 16-09-01 02:18

Johnny Louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> Giv gæster adgang på begge maskiner, så kan du koble dem sammen uden
> brug af password.

Gøres dette i arkivdeling ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Michael Holm

Dato : 16-09-01 11:05

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

Udover at slå arkivdeling til i kontrolpanelet, skal du også fortælle
mac'erne hvilken harddisk der skal deles, og hvem der skal havde adgang,
og hvad de må (dem der adgang).. dette kan gøre via kontrolpanelet,
men det nemmeste er at markere din harddisk, og trykke "æble i" (vis
info) i den info-boks der åbner, er der en "rullemenu", tryk på
"arkivdeling" , her skal du så sætte flueben m.m. de rigtige steder,
men det giver vist sig selv, når du er der

(her kan du give gæsteadgang som Johnny foreslår)
--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-09-01 02:06

In article <1ezt3sa.1j73hdo1vwwv70N%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> [...]
> jeg ikke kan huske hvilket password jeg har tildelt mig selv som ejer.
> Er der nogen måde at omgå dette på. Såvidt jeg kan se har jeg brug for

Hvorfor ændrer du det ikke bare til et du kan huske?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 16-09-01 02:18

> Hvorfor ændrer du det ikke bare til et du kan huske?

Hvordan er det lige at det gøres ? Når jeg prøver i arkivdeling står det
gamle der stadig når jeg åbner kontrolpanelet igen.

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-09-01 02:34

In article <1ezt4yc.1pym78q18ut96oN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> Hvordan er det lige at det gøres ? Når jeg prøver i arkivdeling står det
> gamle der stadig når jeg åbner kontrolpanelet igen.

Øeh, vises dit password ikke bare some en masse sorte prikker (€€€€€€€€)?

Hvilket OS kører du?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 16-09-01 11:51

> Øeh, vises dit password ikke bare some en masse sorte prikker (€€€€€€€€)?

Jo, men hvis jeg erstatter de eksisterende prikker med et kortere
pasword og lukker kontrolpanelet arkivdeling, er det stadig det lange
pasword (som jeg ikke kender) der står angivet.

Er det ikke i arkivdeling kontrolpanelet under
start/stop/netværksidentitet jeg skal angive password ?

Jeg kører sys 9.1

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-09-01 13:36

In article <1eztvhn.1gqvlwlrzo6o2N%ingen@email.dk>,
> [...]

> pasword og lukker kontrolpanelet arkivdeling, er det stadig det lange
> pasword (som jeg ikke kender) der står angivet.

Lad mig gætte: Der er 8 sorte prikker, ikke sandt?

Ligemeget hvor langt dit password er, vil der være 8 prikker, hvilket er
max længden for password'et.

> Er det ikke i arkivdeling kontrolpanelet under
> start/stop/netværksidentitet jeg skal angive password ?

Jo, eller under Bruger og og Grupper.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 16-09-01 14:18

> Ligemeget hvor langt dit password er, vil der være 8 prikker, hvilket er
> max længden for password'et.

Det er sgu da for lusket (men vel egentlig meget smart)

Hygge

Jakob H K

Fra : Michael Holm

Dato : 16-09-01 11:09

> [...]

> jeg ikke kan huske hvilket password jeg har tildelt mig selv som ejer.
> Er der nogen måde at omgå dette på. Såvidt jeg kan se har jeg brug for

udover de andre svar kan du jo også bare lade være med at havde et
password...
--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Jakob H K

Dato : 16-09-01 11:51

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> udover de andre svar kan du jo også bare lade være med at havde et
> password...
> --

Nu har jeg jo engang valgt at have password. Kan jeg bare slette det, og
hvis ja gøres det så i kontrolpanelet arkivdeling, eller hvor styrer jeg
"ejer" konfigurationen fra ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Michael Holm

Dato : 16-09-01 19:16

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Nu har jeg jo engang valgt at have password. Kan jeg bare slette det, og
> hvis ja gøres det så i kontrolpanelet arkivdeling, eller hvor styrer jeg
> "ejer" konfigurationen fra ?

jeps, det styres fra arkivdeling, og du kan bare slette det !
(så du det andet svar med "vis info- delen") Har du lavet din harddisk
til et "fællesemne" (eller hva' det nu hedder på dansk ?

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 16-09-01 14:18

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> ...har fået det problem at
> jeg ikke kan huske hvilket password jeg har tildelt mig selv som ejer.

Nå det var der ærgerligt.
men nu er MacOS 9 multi user ikke det sikkerste system og log-in kan
nemt undgås.
Smutvejen er at starte fra en anden startup disk (anden harddisk
partition, CD eller netværk) - vupti kan du lige pludslig se det hele på
din normale startup disk. Men det fortæller du altså ikke børn.

hilsen
Sebastian