HP DeskJet 950 toner spørgsmål
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-09-01 21:45

Hej alle :)

Er der nogen der har en HP DeskJet i 900-serien, eller en der bruger
samme type blæk patron som 900-serien, der kan svare på følgende:

Jeg skulle printe et billede ud på foto-papir, men kom til at vende det
forkert. Så enden med perforationen lå først, den bukkede og papiret sad
meget meget fast. Så jeg pillede begge patroner (sort + farve) ud for
lige at få lidt mere "albuerum" til at arbejde i. Jeg fik da også nemt
papiret ud, så ringede det på døren og de to patroner lå hele natten på
skrivebordet.

HP skriver i manualen at de ikke må være ude af printeren i mere end 30
minutter, og sure enough - den påstår der er noget i vejen med
farve-patronen.

Nu er det bare, at jeg i et par år arbejdede hver dag med en Xerox
plotter, og min erfaring er at man IKKE behøver tage særlige hensyn til
farve-patroner. Jeg har renset dysepladerne på sådan nogen tusind gange
med vatpinde og isopropylalkohol, selv om det frarådes. Derfor undrer
det mig om en HP patron er så følsom, at den ikke kan ligge en nat på
mit skrivebord uden at gå til.

Min mistanke samler sig lidt omkring kontakterne bag på patronen, er der
nogen der kan bekræfte følgende:

At (hvis man vender den så dyserne er ned mod en selv og man ser lige på
kontakterne) så mangler den 7'ende kontakt nedefra - der er et sort hul?

Hvis det er sandt at den skal mangle, ja så må patronen være gået til af
"printermangel" i nattens løb. Hvis den ikke skal mangle, så har jeg
været for vild da jeg tog patronen ud og selv revet den af (patronen
altså! :)

Og hvis den skal mangle, kan jeg redde min halvfyldte farvepatron på
nogen måde - De vil have 349.- for en ny i Fona (those bastards, they
killed Kenny too!)

Mojn, Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 22-09-01 20:54

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
>
> At (hvis man vender den så dyserne er ned mod en selv og man ser lige på
> kontakterne) så mangler den 7'ende kontakt nedefra - der er et sort hul?

Øøøøøøøøøøøøv er der da ingen der i det mindste kan svare på
ovenstående. Der MÅ da være en der har en HP printer der bruger samme
toner. Hvad skal jeg betale for at en gider tage den ud og kigge?

Jeg plejer at hjælpe folk.

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Tina H.

Dato : 23-09-01 00:42

Hej Thomas
Jeg tror nu ikke det manglende svar skyldes at folk ikke gider hjælpe dig,
men nok at ingen ved det. Så du bliver nok nød til at ringe til HP.

Sorry

hilsen

Tina

On 22/09/01 21:53, in article
1f05omw.omk2jc1pyvv28N%engineering@boelskifte.dk, "Thomas Boelskifte"

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-09-01 01:07

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hej Thomas
> Jeg tror nu ikke det manglende svar skyldes at folk ikke gider hjælpe dig,
> men nok at ingen ved det. Så du bliver nok nød til at ringe til HP.

Nej nu hører det her op!

Hvor svært er det at tage sin toner ud, vende den om og SVARE PÅ DET JEG
SPURGTE OM?

Med mindre man modtager den højeste indvalidepension, må man være i
stand til det.

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Simon Tørnqvist

Dato : 23-09-01 08:53

> [...]

> SPURGTE OM?
>
> Med mindre man modtager den højeste indvalidepension, må man være i

Nu skal jeg nok lige kigge i min printer... Hov! Det er jo ikke en
DeskJet 950, men en Laserjet. Ahaaa det kunne måske have lidt med de
manglende svar at gøre. Hvis der ikke er nogen der har en DeskJet 950
kan de heller ikke lige flå blækpatronen ud. Så hids ned.

Men hvis du kigger i en gammel tråd om driverspørgsmål du selv startede
for et stykke tid siden, vil du se at der er en Glenn der har en sådan
(omend det er en 950CX). Måske kunne du sende ham en mail og høre om han
lige gider lave tricket? Subject er "HP DeskJet 959c, driver til OS X?"

Du behøver ikke at tale ned til folk når det ikke har noget at gøre med
om de gider svare. Hvis man ikke har mulighed for at svare er der ikke
nogen ide i at gætte sig frem.

Med Venlig Hilsen

Simon T

--
Sagt på folketingets talerstol:
"At holde de radikale fast på en mening

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-09-01 23:10

Simon Tørnqvist <simon@REMOVEsamfundsnasser.dk> wrote:

[klippetiklip]

> Du behøver ikke at tale ned til folk når det ikke har noget at gøre med
> om de gider svare. Hvis man ikke har mulighed for at svare er der ikke
> nogen ide i at gætte sig frem.

Helt enig, ved ikke hvor den post kom fra, men jeg burde måske opsøge
Åndernes Magt.
Anyhows, sorry folks! Igen er jeg en nar, jeg er ked af det.

Nu jeg er ved det åndelige. Dagen efter jeg havde sendt den post gik jeg
i byen, for at købe en ny toner. Jeg kom for sent afsted og butikkerne
lukkede lige for næsen af mig. Nå, jeg gik hjem med en tordensky over
hovedet, tændte printeren for at flå toneren ud og smide den af helvede
til

<bz> Grønt lys, nu virkede den!

Så øhhh, jeg ved ikke. Men hvis andre piller toneren ud af sin printer,
lægger den på bordet natten over og den så ikke virker. Så rens den med
Isopropylalkohol, sæt den i printeren og vent 8 dage.
Badabing Badaboom

Spooky.

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 23:44

> [...]

> lægger den på bordet natten over og den så ikke virker. Så rens den med
> Isopropylalkohol, sæt den i printeren og vent 8 dage.

dvs hverken 7 eller 9 dage, men præcis 8 dage?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-09-01 00:52

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> dvs hverken 7 eller 9 dage, men præcis 8 dage?

Morten, PRÆCIS ... otte dage! Ellers vil du opleve en kosmisk ubalance
omkring dig, du vil tænke på ord som Os og måske en Eks, sære nye
tanker.

Specielt omkring lørdag vil du være modtagelig.

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Tina H.

Dato : 24-09-01 12:59

Hej Thomas

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Har en Epson printer. Synes stadig du
skulle prøve at ringe til HP.

Tina

On 23/09/01 2:07, in article
1f060ex.1uun6qwv3r3eoN%engineering@boelskifte.dk, "Thomas Boelskifte"