sms til mobiltelefon via email med Java
Fra : Thomas

Dato : 15-09-01 20:04

Når jeg prøver at sende en sms til en mobiltelefon via Java bliver mine æøå
konverteret til spørgsmålstegn.
Det problem har jeg ikke når de bliver sendt til e-mail's. Nogle der kan
løse det.??

Mvh. Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-01 23:38

Thomas wrote:

> [...]
> konverteret til spørgsmålstegn.
> Det problem har jeg ikke når de bliver sendt til e-mail's. Nogle der kan

Vær sikker på at din uddatastrøm er sat til det tegnsæt som
SMS-gatewayen forventer.

Hvis den er sat til en 7-bits ASCII vil du se den opførsel du beskriver.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 16-09-01 14:58

> Vær sikker på at din uddatastrøm er sat til det tegnsæt som
> SMS-gatewayen forventer.
>
> Hvis den er sat til en 7-bits ASCII vil du se den opførsel du beskriver.

Hvordan sætter man disse tegnsæt.??

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-09-01 01:01

"Kenneth Andersen" <kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> writes:

> Hvordan sætter man disse tegnsæt.??

Teknikken er beskrevet paa

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/i18n/text/stream.html

Man har mulighed for flere tegnsaet hvis man har JDK'en installeret i
modsaetning til JRE'en.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear