Stegger
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-09-01 19:47

For nogle år siden modtog jeg et postkort hvorpå der
stod nogenlunde sådan om Karl Stegger:

"Den officielle forklaring var at Karl omkom ved en
synkronsvømningsulykke. Men en husmor i staten Ohio, USA,
hævder at have mødt ham for nylig på det lokale møntvaskeri
- sammen med Elvis."

Er der nogen af jer der ved om rygtet talte sandt? Og om det
i givet fald blev opklaret hvorfra de tre kendte hinanden?

--
Hej: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord III:

Fra : Mads Pedersen

Dato : 15-09-01 20:18

"Jørgen Grandt" <VeryUnstable@OnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af jer der ved om rygtet talte sandt? Og om det
> i givet fald blev opklaret hvorfra de tre kendte hinanden?

Nu skriver du "de tre"...Jeg går ud fra at den tredje skulle være husmoren,
men efter hvad jeg har hørt kender/kendte hun hverken Karl eller Elvis
personligt, så jeg vil nøjes med at forklare hvorfra Karl og Elvis kender
hinanden.

Meget få mennesker ved det, men Elvis og Karl har rent faktisk gået på
Fameskole i Los Angeles sammen. Her mødte de hinanden i kantinen en dag hvor
Karl netop var på vej ned til sit bord for at indtage sin frokost (Dagens
ret : "Andalusisk lammegryde med kål og kanin" - Karls absolutte livret, som
mindede ham om sin mor og en lykkelig barndom med evig solskin).
Foran ham gik Elvis med _sin_ frokost (fem cheeseburgers med fries og mayo).
Uheldigvis tabte Elvis en burger, som Karl gled i.

Elvis blev selvfølgelig ramt af voldsom skyldfølelse og ilede straks Karl
til hjælp med ordene "Are you okay?". Desværre var Karl frygteligt dårlig
til engelsk og hørte det som "Andalusisk lammegryde med kål og kanin" - og
straks så Karl en forbundsfælle.

Samtidig havde Karl i faldet fået mayo i øjet, så han kunne ikke se klart og
troede derfor at det var hans barndomskammerat Tjes Børge der stod foran
ham - hvorfor han overrasket spurgte "Tjes Børge?!!!!!"

Det opfattede Elvis p.g.a. en midlertidig tinnitus som "Cheese burger" - og
straks var det Elvis der så en forbundsfælle.

Lige siden da har de to hængt ud sammen, så hvis en dag du på det lokale
cafeteria render ind i et par ældre herrer der bestiller fem cheeseburgers
med fries og mayo samt en "Andalusisk lammegryde med kål og kanin", ja så er
du rendt ind i Karl og Elvis!

Det er ganske vist - og hvis der er nogen der gider høre på mere, kan jeg da
også forklare hvordan Pjerrot og Sorteper blev bonkammerater under slaget om
en iskiosk i en mindre hollandsk bjerglandsby

--
Mvh Mads

Anvendelse af fagudtryk og fremmedvokabularie medfører udbredt risiko for,
at recipienten er uden familiaritet med den pågældende ekspression!

Fjern sletmig fra e-mailadressen ved besvarelse

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-09-01 16:32

Mads Pedersen klarede op:

(snip)
> Meget få mennesker ved det, men Elvis og Karl har (...)
(snap)

Tak! Jeg tænkte det nok. Og herefter vil jeg altid tro på alt hvad
jeg læser.

--
Mvh.: JørgenJyde; Amager! / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XIII:

Fra : Mads Pedersen

Dato : 17-09-01 08:41

> Berømte Sidste Ord XIII:
> "Stop! Hører De! De må søreme ikke åbne vinduet,
> frue, mens jeg står her på st....."

"Det der er ikke en giftslange!!!"

eller

"Nu er jeg kørt igennem det her kryds uden at se mig for i 20 år, og der er
aldrig sket noget!"

Mvh Mads

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-09-01 18:20

> [...]
>
> Er der nogen af jer der ved om rygtet talte sandt? Og om det
> i givet fald blev opklaret hvorfra de tre kendte hinanden?

På Filmvidenskab på KUA er der efter sigende mange af den
slags historier om Karl Stegger.

Mark

The generation that would change the world
is still looking for its car keys.