Magnettæpper
Fra : Ivan Gerner

Dato : 15-09-01 14:36

Hej
Jeg har hørt at magnettæpper kan være løsningen
hvis man sover meget dårligt og vågner med hovedpine hver morgen.
Er der nogen på NG der kender til hvor man kan finde oplysninger om
magnettæpper, og evt. hvor jeg kan købe sådanne tæpper.

--
Ivan Gerner

Fra : /arcana

Dato : 15-09-01 16:09

"Ivan Gerner" <ivan-gerner@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Er der nogen på NG der kender til hvor man kan finde oplysninger om
> magnettæpper, og evt. hvor jeg kan købe sådanne tæpper.

Det er rent svindel. Køb et almindeligt uldtæppe, det er nøjagtig lige så
godt.

/arcana

Fra : Ivan Gerner

Dato : 15-09-01 16:24

Hejsa

Ideen med magnettæpperne skulle være at
magneterne skulle stoppe jordstråler.

er det noget vrøvl eller ?

mvh
Ivan

Fra : /arcana

Dato : 15-09-01 19:37

> Ideen med magnettæpperne skulle være at
> magneterne skulle stoppe jordstråler.
> er det noget vrøvl eller ?

Ja.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 18-09-01 22:23

On Sat, 15 Sep 2001 17:08:38 +0200, "/arcana" <kangoroo@bungee.jmp>
wrote:

>"Ivan Gerner" <ivan-gerner@mail.tele.dk> wrote in message

>Det er rent svindel.

Du er lidt hurtig på aftrækkeren nogle gange, synes jeg.

Elektromagnetisme er en vigtig komponent i biologiske processer. Der
forskes faktisk en del i dert for øjeblikket. Så jeg ville være lidt
forsigtig med alt for hurtige konklusioner omkring det her.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 19-09-01 12:29

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> forskes faktisk en del i dert for øjeblikket. Så jeg ville være lidt
> forsigtig med alt for hurtige konklusioner omkring det her.

Kom med bare én reference fra den medicinske litteratur, som viser, at
magnettæpper har målelig indflydelse på noget som helst i kroppen. Jeg
tvivler meget stærkt på at du kan finde noget. Og HVIS der havde været en
terapeutisk værdi i disse magneter, kan jeg garantere dig for at det ville
være beskrevet.

Giver du mig et par verificerbare referencer, skal jeg tage stilling til
dem. Du må jo kende noget til det, siden du kan sige at "der faktisk forskes
en del i det for øjeblikket".

--
/arcana

Fra : Ralph

Dato : 22-09-01 14:46

/arcana wrote:

> Kom med bare én reference fra den medicinske litteratur, som viser, at
> magnettæpper har målelig indflydelse på noget som helst

Tegnebogen - både min og ham der sælger tæppernes. (undskyld min afklipning af
dit citat - det var med vilje)

Min kone har brugt et 7000 kroners tæppe i over ½ år, og det har ingen virkning
whatever.

--
venligst
Ralph

Fra : nils gert høj waale

Dato : 22-09-01 23:53

Hvis man er overbevist om det der med negative jordståler, så flyt dog
sengen ! nighwa

Fra : Ralph

Dato : 03-10-01 22:02

"nils gert høj waale" wrote:

> Hvis man er overbevist om det der med negative jordståler, så flyt dog
> sengen ! nighwa

Det er MAN ikke, men sengen er nu alligevel flyttet - ca. 23 km.
--
venligst
Ralph

Fra : /arcana

Dato : 24-09-01 11:55

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Min kone har brugt et 7000 kroners tæppe i over ½ år, og det har ingen
virkning
> whatever.

Så må man da håbe, at tæppet er pænt - til den pris!

/arcana

Fra : Rado

Dato : 25-09-01 20:41

On Wed, 19 Sep 2001 13:29:26 +0200, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

> [...]
>terapeutisk værdi i disse magneter, kan jeg garantere dig for at det ville

Nåh ja, jeg glemte at alt allerede er undersøgt helt til bunds, og at
vi allerede ved alt om alting ;)

Jeg siger ikke noget om at der er dokumentation for virkningen af
magnettæpper, men der er bestemt heller ingen dokumentation for at de
ikke virker. Så at sige at de ikke virker er altså også udokumenteret.

>Giver du mig et par verificerbare referencer, skal jeg tage stilling til
>dem. Du må jo kende noget til det, siden du kan sige at "der faktisk forskes
>en del i det for øjeblikket".

Biofysikeren jim Oschman har forsket i det i mange år, og har for
nylig skrevet en bog om dette og lignende emner: "Energy Medicine -
The Scientific Basis".

Her er et klip fra en atikel i Nyt Aspekt:

MAGNETFELT HEALER KNOGLER

Den tredje - og måske mest relevante - gren inden for videnskaben er
forskningen i den såkaldte PEMF-therapy: Pulsing Electro Magnetic
Field-therapy (pulserende elektromagnetiske felter).

Hos nogle mennesker vokser knoglerne ikke sammen igen, hvis de
brækker. Men ved at sende bittesmå magnetfelter ind i knoglebruddet
kan man chokstarte helingen, som Jim Oschman udtrykker det. Ligesom
man kan starte en bil med fladt batteri ved at låne strøm fra en anden
bil. På et tidspunkt fortsætter helingen af sig selv. Og det virker
selv på 40 år gamle brud!

Forskerne har også fundet ud af, at andre frekvenser kan sætte en
heling i gang ved fx sår i huden, beskadigede muskler osv. Andre
undersøgelser viser, at de samme magnetfelter kommer ud af hænderne på
folk, der healer! Og mange healere og behandlere oplever netop, at det
kilder eller vibrerer i deres hænder, når de behandler.

Én måling viser, at signalet fra healerens hænder varierer fra 0.3-30
Hz (svingninger pr. sekund) med mest aktivitet i området 7-8 Hz. Hos
qigong-mestre, der kan sende såkaldt qi-energi ud gennem hænderne, kan
energien faktisk registreres med helt almindelige måleapparater
(magnetometre). En del af qi'en består altså af stærke, pulserende
magnetfelter.

Selvom ingen har bevist, at der faktisk finder en helbredelse sted, så
ligner healernes signaler både i frekvens og styrke meget dem, lægerne
bruger.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 26-09-01 13:55

> Jeg siger ikke noget om at der er dokumentation for virkningen af
> magnettæpper, men der er bestemt heller ingen dokumentation for at de
> ikke virker. Så at sige at de ikke virker er altså også udokumenteret.

Foreløbig har en debattør givet udtryk for i denne tråd, at konens tæppe til
7000 kroner ikke virker. Det tager du som en anbefaling?

> Her er et klip fra en atikel i Nyt Aspekt:
> MAGNETFELT HEALER KNOGLER

Støn... Hvad er det du snakker om? Er det små stykker magnetjernsten syet
ind i en plaid, eller højteknologiske apparater til flere hundrede tusinde
kroner, som yder et svimlende antal gauss?

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 27-09-01 20:54

On Wed, 26 Sep 2001 14:55:28 +0200, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Foreløbig har en debattør givet udtryk for i denne tråd, at konens tæppe til
>7000 kroner ikke virker. Det tager du som en anbefaling?

Jeg har hørt flere sige at det har hjulpet dem. Hvad årsagen så end er
- det kan udværket være troen eller noget helt andet, men det ved vi
ikke med sikkerhed. Og der findes jo flere typer af disse tæpper.
Nogle er måske bedre end andre, fordi de er lavet efter et andet
princip.

Jeg vil stadig holde på at der ikke er nogen der ved nok om det til at
kunne sige noget med sikkerhed. Jeg har svært ved at forstå logikken i
den der "det er ikke bevist, så det virker ikke". Begynder det først
at virke når det bliver bevist?

>Støn... Hvad er det du snakker om? Er det små stykker magnetjernsten syet
>ind i en plaid, eller højteknologiske apparater til flere hundrede tusinde
>kroner, som yder et svimlende antal gauss?

Styrken tror jeg ikke nødvendigvis er afgørende. Det er nok mere måden
man gør det på, tror jeg.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et lam der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : /arcana

Dato : 27-09-01 21:35

> Styrken tror jeg ikke nødvendigvis er afgørende. Det er nok mere måden
> man gør det på, tror jeg.

Det er den slags sludder, som gør, at jeg finder dig meeeeget naiv.

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 01-10-01 20:56

On Thu, 27 Sep 2001 22:34:36 +0200, "/arcana" <kangoroo@bungee.jmp>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Det er den slags sludder, som gør, at jeg finder dig meeeeget naiv.

Det er nu faktisk tilfældet i mange sammenhænge. En let påvirknng på
den rigtige måde kan være langt mere effektiv end en kraftig
påvirkning på den forkerte måde. Det sidste er ofte direkte skadeligt.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 02-10-01 10:44

> Det er nu faktisk tilfældet i mange sammenhænge. En let påvirknng på
> den rigtige måde kan være langt mere effektiv end en kraftig
> påvirkning på den forkerte måde. Det sidste er ofte direkte skadeligt.

Hvad er det egentlig du siger? Ingenting? Må vi få noget faktuelt om
magnet-terapi, og ikke fra Nyt Suspekt, tak.

/arcana

Fra : Jesper Skovlund

Dato : 02-10-01 20:49

"/arcana" <kangoroo@bungee.jmp> wrote in message
> [...]
>
> Hvad er det egentlig du siger? Ingenting? Må vi få noget faktuelt om
> magnet-terapi, og ikke fra Nyt Suspekt, tak.

Jeg tror ikke Rado specifikt addresserer magnet-terapi, "det er nu faktisk
tilfældet i mange sammenhænge", men et generelt
princip, eller faktum om at at kraftige påvirkninger i sig selv ikke er
saliggørende, men at den rette mængde styrke på den rette
måde skaber det ønskede resultat.

Lad os antage at dit mål er at få Rado og andre til at blive ligeså
skeptiske og nøgternt undersøgende som dig selv. Det mål når du ikke, da
du er så kraftigt frembrusende, påståelig og negativ i en stor del af dine
udladninger. Men hvis dit mål er at skabe almindeligt
røre og uro, og fremprovokere negative følelser, så kan det da godt være at
du har nået det hos en hel del.

"En let påvirkning på den rigtige måde kan være langt mere effektiv end en
kraftig påvirkning på den forkerte måde. Det sidste er ofte direkte
skadeligt"
F.eks i forhold til kommunikation kan dette princip også tages i brug. Du
får ikke mere ret ved at postulere at Rado og andre debattører vrøvler eller
ved
at ironisere og latterliggøre dem.
Jeg tror dine odds for at få andre til reelt at tænke mere over de ting du
giver udtryk for, vil være meget større hvis du søger at forstå hvordan
andre mennesker
tænker, og på en mere konstruktiv måde giver udtryk for dine holdninger. Og
det tror jeg faktisk vil gavne, da du øjensynlig har akkumuleret meget viden
og
erfaring, som andre vil kunne have gavn af. Det virker som om en del hæfter
sig mere ved din tone og form, end ved indholdet i dine indlæg.

Du har i andre tråde sagt at så kan man da bare give dig killfilteret. Og
det er da også rigtigt, men hvis vi alle skulle argumentere sådan, så tror
jeg ikke denne
gruppe vil overleve særlig meget længere, og kommunikationsformen ville
iøvrigt mere minde om børnehavebørn der skændes end om voksne mennesker der
udveksler meninger og viden.

Jeg er nysgerrig på hvad dit formål med at bruge tid i denne gruppe er?

mvh
Jesper

Fra : /arcana

Dato : 03-10-01 10:58

"Jesper Skovlund" <jesper.skovlund@mobilixnet.dk> wrote in message

> Jeg er nysgerrig på hvad dit formål med at bruge tid i denne gruppe er?

Det var "Rado" som startede denne diskussion. Undskyld jeg tillader mig at
argumentere.

--
/arcana

Fra : toffi

Dato : 04-10-02 19:01

Uddrag fra lægevidenskabelige artikler om forskning i magnetfelt-terapi.

(Der bringes kun videnskabeligt dokumenteret materiale - ikke
"solstrålehistorier" fra den kulørte dag- og ugepresse)

Kolde fødder bliver varme, brud vokser hurtigere sammen - de tyske
sygekasser betaler.
Dr. Peter Semm og hans stab på Universitetet i Frankfurt, som havde
forskningssamarbejde med Instituttet for hjerneforskning i Düsseldorf,
gjorde følgende opsigtsvækkende opdagelse under deres forskning i
magnetfelt behandling: Når de behandlede patientens hoved med
magnetfelter, i stedet for at behandle hans fødder, fik han varme i
fødderne 10 gange så hurtigt som hvis de kun magnetbehandlede hans
fødder!
Fænomenet blev afsløret ved at bruge thermografisk fotografering af
patienten. Dette viser at effekten er centralnerveudløst, og viser
samtidigt at de koldeste steder på kroppen bliver hurtigst opvarmede af
det - nu hurtigere - cirkulerende blod.
Da man ved at de fleste sygdomme starter på grund af iltmangel i vævet
og en ophobning af affaldsstoffer, forstår man bedre hvorfor
magnetfelt-terapi anvendes til så mange forskellige sygdomme og
symptomer. Tyske sygekasser betaler f.eks. nu regningerne for
magnetbehandling af forskellige sygdomme, og indikationslisten bliver
længere og længere.
I ortopædiske sygehusafdelinger er magnetfeltbehandling blevet
uungåelig, fordi alle brud vokser sammen på kortere tid og med færre
komplikationer og mindre fare for betændelse - uanset om patienten er 8
eller 80 år.
Artiklens forfater: Læge Heiko Santelmann, N-Mandal.

Godkendt i USA - bl.a. fordi blodcirkulation og iltoptagelsen stiger -
og affaldsstoffer udrenses.
Dr.Med. Benjamin H.S.Lau, Californien skriver bl.a:
Apparater, der afgiver langsomt pulserende, svage magnetfelter anvendes
i Europa til behandling af kroniske ischias-smerter, og langsomt helende
og ikke helende sår. Resultaterne går fra tilfredsstillende til
fortræffelig.
Gennem det sidste årti, og i mere end 16 lande er mere end 100.000
patienter med knoglebrud som ikke ville vokse sammen, på denne måde
blevet behandlet med en overvældende grad af succes - på over 80 %.
Denne behandlingsmetode blev i 1978 godkendt af "Food and Drug"
administrationen i USA (Den amerikanske fødevare- og
lægemiddelstyrelse), som en sikker og effektiv metode til behandling af
ikke-sammenvoksede og forkert sammenvoksede brud.

Den terapeutiske virkning af elektromagnetisk energi kendetegnes ved
forøget forsyning af blod til karrene, forbedret optagelse af ilt til
vævene og forbedret sammenvoksning af iturevne nerver.

Ved forsøg med 26 personer mellem 12 og 65 år på vort hospital påviste
vi betydningsfulde forøgelser af blodstrømmmen på 90 % af personerne. 60
% af disse fik fordoblet eller 4-doblet deres blodstrømshastighed.
Apparaterne der anvendtes til forsøgene afgav magnetbølger i området
2-20 Hz.
En markant stigning i iltoptagelsen blev konstateret allerede efter 2-3
minutters behandling, og iltpartialtrykket (PO2) forøgedes fra 1-4 gange
hos 90 % af personerne. Denne høje, livgivende iltkoncentration holdt
sig i adskillige timer.
Effects of Low frequency Electromagnetic Field on Blood Circulation.
Benjamin H.S.Lau, MD, PhD. Department of Microbiology, School of
Medicine, Loma Linda University, Loma Linda, California, 92350, USA.

Raskmelding af 80 % af mænd med forstørret og betændt prostata, samt
mænd og kvinder der led af ufrivillig vandlanding, takket være MiniMag
hjemmeapparat:
Jiri Jerabek, Dr.M. Ph.D. et al, CZ-Pragh har udført de videnskabelige
arbejder på Urologisk Klinik i Hradec Kralove. Det videnskabelige
arbejde er undelagt Den Amerikanske Forening for Urologi's
resultatprocedure (AUA).
Dr. Jerabek skriver før prostatitisforsøget: Der konstateredes tydelig
kronisk betændelse af prostatakirtlen, blæren og urinrøret. Da
sygdomsårsagen er uklar, er behandling ofte meget vanskelig.
Syndromer er: Smerte, seksuelle problemer, samt irritation over ikke at
kunne fungere ordentligt.
Forsøgspersonerne fik alle udleveret et hjemmebehandlings apparat,
MiniMag, med kun den lile magnetpude som behandlings applikator. Under
behandlingen, der foregik fuldt påklædt, skulle de 1. og 2. uge sidde på
den aktiverede pude 2 x 1 kvarter pr. dag. 3. uge kun mandag, onsdag og
fredag. 4. og 5. uge kun tirsdag og torsdag. 6. og 7. uge kun om
mandagen. 8. uge ingen behandling. 9. og dermed sidste uge kun mandag.
Denne procedure stemmer også overens med andre forskeres og magnet
terapeuters procedure ved mere eller mindre kroniske tilstande af
betændelse i seneskede, led, hårsæk, livmoder, æggestok, skinnebenssår
og bihuler, samt tennisalbue, frossen skulder og acne.

Efter afslutning af forsøget konstateredes ved blodprøver og ved
undersøgelse af rest-urin, at det var bemærkelsesværdigt at der næsten
ikke var nogen rest af sygdommen at spore.
Det bedste var at 80 % af forsøgspersonerne udtalte at de aldrig havde
troet at livet igen kunne leves så let og ubesværligt.
Det uforklarlige var at de først udtalte sig sådan ved den sidste
spørgerunde - nemlig hele 3 måneder efter at behandlingerne var
afsluttede.
Jiri Jerabak, M.D.,Ph.D. og Alena Jebava, M.D., State Spa Bohdanec,
National Instiute of Public Health, CZ-Prague.

Fibromyalgi og forhøjet blodtryk normaliseres med magnet terapi
apparater til hjemmebrug - uden bivirkninger.
Cheflægen på Franziskus Hospital i Harderberg, Dr.Med. K. Nicolay
skriver om sine erfaringer med MiniMags forgænger MEDIX hjemmeapparatet:
Med de mange apparater vi har haft til rådighed her på hospitalet, er
det lykkes os at gennemføre magnetbehandlling af 3.000 (tre tusinde)
patienter. Behandlingen var effektfuld mod bl.a. lymfeophobninger samt
lidelser i de små blodkar, så som fibromyalgi og lign. Det var også helt
tydeligt at straks kredsløbet kom igang, faldt de højeste (systoliske)
blodtryk fra 180 til 140. Blodtryk der ligger omkring de normale,
forandrede sig kun ganske lidt. Forklaringen ligger deri at når
"opstemmet/bremset" blod begynder at flyde normalt, og når blodkarrene,
ligeledes på grund af den pulserende magnetisme, slapper af og udvider
sig en smule, falder de høje blodtryk og stabiliserer sig. Skal jeg tale
om procenter, må jeg sige 80% virkning for mange forskellige lidelser i
gennemsnit.
Hertil må jeg lægge at der slet ingen komplikationer eller bivirkninger
var ved behandlingerne.
Apparaternes virkning har været så gode i de 2 år vi har brugt dem her
på hospitalet, at vi i fremtiden ikke mere vil være dem foruden. Vi kan
anbefale enhver praktiserende læge dem.
Lægedirektør og Cheflæge Dr. Med. K. Nicolay, Speciallæge i indre
sygdomme, Franziskus Hospitals Medicinske Afd., D-Harderberg.

Dr. Med. C.A.L. Bassett ledede i 1979 magnetbehandlingen af 1.007
patienter hvis knoglebrud ikke, selv efter flere re-operationer ville
vokse sammen. Succes'en var 75-81 %.
C.A.L. Bassett, M.D., College of Physicians & Surgeons of Columbia
University. (Orthopedic Research Laboratories) 630 West 168th Street.
New York, N.Y. 10032.

Der er registreret over 10.000 lægevidenskabelige forskningsrapporter om
magnetfelt-terapi.

Og sjovt nok bruger man magnet behandling på Tyske, Engelske,
Amerikanske hospitaler, men det nok bare for sjovt

Mvh. michael

http://www.kandu.dk/

Fra : Rado

Dato : 05-10-01 22:46

On Tue, 2 Oct 2001 11:44:16 +0200, "/arcana" <kangoroo@bungee.jmp>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Hvad er det egentlig du siger? Ingenting? Må vi få noget faktuelt om
>magnet-terapi, og ikke fra Nyt Suspekt, tak.

Så kan vi måske også få nogle facts der underbygger din totale
afvisning af virkningen af magnettæpper?

Jeg synes man skal lade tingene stå åbne så længe man ikke ved noget
med sikkerhed. Det er sådan set det eneste jeg prøver at sige.

--
Rado

Fra : Santana

Dato : 10-11-01 00:37

Hvem der starter eller ikke starter diskutionen er vel komplet irelevant, nu
blev det i hvert fald pointeret at debatten efterhåndet fik et vist negativt
indhold, dette er forhåbentlig ovre nu, skal vi ikke bare vente på at det
flyvende tæppe kommer i handelen, så vil jeg nemlig gerne være sælger .

Hvis Magnet tæpper købes for at forhindre jordstråler i at nå kroppen, så
var der vist før omtalte tæppe nogle mennesker som lagde tykke stykker
alufolie under deres senge og lænestole .

Det kan vist godt betale sig at hente et par pilekviste i naturen, disse
koster jo heller ingenting.

Nogen gange ser man mere ved at lukke øjnene

Santana.

Fra : J_skov

Dato : 27-06-02 20:53

"Santana" skrev d. 10-11-01 00:37 dette indlæg :
> [...]

disse
> koster jo heller ingenting.
>
> Nogen gange ser man mere ved at lukke øjnene

Jordstråler er virkelig. Jeg har gennem de sidste 4 år, arbejdet med
opmålinger ved flere familier. De kan findes og der kan tages
anordninger i brug som kan løse mange problemer som opstrå i forbindelse
med jordstråler.
Man kan læse mange gode råd om emnet ved at klikke sig ind på google.com
MVH Jan Skov Frederiksen

http://www.kandu.dk/