ZoneAlarm
Fra : BJ

Dato : 15-09-01 14:41

Findes der en how_to_use ZoneAlarm (på dansk) - har ledt, men uden resultat.

/Bo

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 16-09-01 09:48

"BJ" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse news:9nvlmd$nkh$1@news.cybercity.dk...
> Findes der en how_to_use ZoneAlarm (på dansk) - har ledt, men uden
resultat.

Mig bekendt findes der desværre ikke en dansk guide til ZoneAlarm.

Hvis der gjorde - og hvis denne guide indeholdt generelle råd om
IT-sikkerhed, så ville jeg være meget, meget interesseret i at kigge nærmere
på teksten, idet utrolig mange brugere af ZoneAlarm har problemer med at
forstå, hvordan programmet egentlig virker, og ikke mindst hvad det betyder,
når der kommer en alarm.

Jeg vil bestemt ikke udelukke, at der kunne være penge i sådan en tekst...

Indtil videre kan du måske få lidt hjælp i noget, jeg har lavet her:
www.csirt.dk/firewall

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
www.csirt.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-09-01 09:53

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på teksten, idet utrolig mange brugere af ZoneAlarm har problemer med at
> forstå, hvordan programmet egentlig virker, og ikke mindst hvad det

Hvis man trykker på knappen Info i ZoneAlarm når der kommer en alarm så
sendes man til en side som er ganske fornuftig og letforståligt. Her
beskrive netop den alarm som ZoneAlarm giver. Endda meget let forståligt. Så
det er nok en idé at tjekke denne Info før man råber vagt i gevær for
somregel viser det sig i 99% af tilfældende kun at være uskyldige
portscanninger.

World Online, som leverer ZoneAlarm med deres ADSL produkter anbefaler at
man sætter sikkerheden i ZoneAlarm til Medium fremfor High netop fordi
ZoneAlarm er ekstrem følsom og popper frem hele tiden. Medium sikkerhed er
stadig meget høj sikkerhed.

--
Venligst
Finn Jensen