Kyro 2 /directX problemer
Fra : krumme

Dato : 15-09-01 10:07

Jeg har lidt problemer med mit grafikkort(hercules kyro2-tvout)
Har installeret de nyeste drivers men den hakker stadig i grafikken når jeg
tester den!!!
Er der andre der har samme problemer eller kan hjælpe mig?

Krumme

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-09-01 15:48

krumme wrote:

> [...]
> tester den!!!
> Er der andre der har samme problemer eller kan hjælpe mig?

Ingen problemer her - for at hjælpe skal vi bruge flere detaljer.

Mvh

Bruno

Fra : krumme

Dato : 15-09-01 16:07

Jeg har en formodning om at det er en driver der er problemet. Her er hvad
directX tool skriver når jeg kører en test:
ystem Information
------------------
Time of this report: 9/15/2001, 17:02:46
Machine name: M1W6E6
Operating System: Microsoft Windows ME (4.90, Build 3000)
Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: System Manufacturer
System Model: System Name
BIOS: Award Medallion BIOS v6.0
Processor: Intel Pentium III, ~1005MHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 115MB used, 1420MB available
DirectX Version: DirectX 8.0 (4.08.00.0400)
DX Setup Parameters: None
DxDiag Version: 4.08.00.0400

------------
DxDiag Notes
------------
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: The file pmx2.drv is uncertified, which means that it
has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs. You may
be able to get a certified driver from the manufacturer of the hardware
device.

Display Devices
---------------
Card name: 3D Prophet 4500 TV Out
Manufacturer: Hercules Technologies
Chip type: Rev
DAC type:
Device ID: Enum\PCI\VEN_104A&DEV_0010&SUBSYS_C0101681&REV_07\000800
Display Memory: 57.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit)(optimal refresh rate)
Monitor: AG neovo F-15
Monitor Max Res: 1024,768
Driver Name: pmx2.drv
Driver Version: 4.12.01.3114 (English)
DDI Version: 7
Driver Attributes: Beta Retail
Driver Date/Size: 6/6/2001 00:00:00, 63616 bytes
Driver Certified: No
WHQL Date Stamp: None
VDD: *vdd,*vflatd
Mini VDD: pmxmini.vxd
Mini VDD Date: , 0 bytes
Device Identifier: {D7B71EAA-4350-11CF-1B79-11E0A4C2C935}
Vendor ID: 0x104A
Device ID: 0x0010
SubSys ID: 0xC0101681
Revision ID: 0x0007
Registry: OK
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Not Available
DDraw Test Result:
D3D Test Result:
AGP Test Result:

Håber at der skulle være info nok. Men problemet er som sagt når jeg
foreksempel vil spille Half-life/Counterstrike, Ja så hoppe det fandme så
man bliver tosset i hovedet!

Krumme

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-09-01 22:41

krumme wrote:

> Jeg har en formodning om at det er en driver der er problemet. Her er hvad
> directX tool skriver når jeg kører en test:

Der er ikke noget som jeg synes ser forkert ud. Der findes en nyere
driver til KyroII kortet, men da jeg ikke har haft problemer med de
tidligere så tror jeg ikke årsagen skal findes der.

Jeg foreslår du sikre at eventuelle driver rester fra et tidligere kort
er fjernet 100% og at du installere de nyeste drivere til motherboardets
chipsæt m.m.

Hvis ikke det hjælper så kig i foraerne på www.paraknowya.com

mvh

Bruno

Fra : Jop

Dato : 16-09-01 11:36

Har du installeret via4i1?

--
-- Rolig nu, Rom blev ikke brygget på en dag --
krumme <kkolsen@email.dk> skrev i en news:9nv5sv$16e$1@news.cybercity.dk...

Fra : krumme

Dato : 16-09-01 12:02

Nej, det har jeg ikke. Hvad er det lige det er?????

Krumme