Sortering af tekstfil
Fra : Sven Storm

Dato : 15-09-01 07:50

Nogen der har et bud på, hvordan jeg lettest for sorteret en tekstfil i alfabetisk orden - linie pr. linie?

Fx så rækkefølgen ændres til:
Anders, ....
Bente, ...
Børge, ...

Sven

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-09-01 09:55

Hej

Hvis du bruger Delphi, så læs teksten ind i en TStringList, sorter den, og
skriv den ud igen. Bingo.

Hilsen
Uffe

Fra : Bent Pedersen

Dato : 18-09-01 09:19

In article <3ba31771$0$23952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Uffe Kousgaard
says...

>Hej
>
>Hvis du bruger Delphi, så læs teksten ind i en TStringList, sorter den, og
>skriv den ud igen. Bingo.

Undskyld, jeg havde ikke set du havde svaret allerede.

/Bent

Fra : Bent Pedersen

Dato : 18-09-01 09:18

In article <3ba2fa88$0$51368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Sven Storm says...

>Nogen der har et bud p=E5, hvordan jeg lettest for sorteret en tekstfil =
>i alfabetisk orden - linie pr. linie?

Lav en instans af TStringList. Læs hele filen ind vha LoadFromFile, kald Sort og
skriv det hele tilbage med SaveToFile.

/Bent

Fra : Ingolf

Dato : 18-09-01 19:30

For en god ordens skyld syntes jeg du bør ser koden til hvordan der 'rigtig'
sorteres...Denn tager tal.. men kan sagtens ændres til strenge...

PROCEDURE QUICKSORT(LEFT,RIGHT:INTEGER;VAR TAL:LIST);
VAR
L,R,MID,EXC : INTEGER;
BEGIN
L:=LEFT;
R:=RIGHT;
MID:=TAL[(L+R)DIV 2];
REPEAT
WHILE TAL[L]<MID DO
INC(L);
WHILE MID<TAL[R] DO
DEC(R);
IF L<=R THEN
BEGIN
EXC:=TAL[L];
TAL[L]:=TAL[R];
TAL[R]:=EXC;
INC(L);
DEC(R);
END;
UNTIL L>R;
IF LEFT<R THEN
QUICKSORT(LEFT,R,TAL);
IF L<RIGHT THEN
QUICKSORT(L,RIGHT,TAL);
END;

Ps... kan stringlist ikke kun vise 65530 items ?

Fra : Bent Pedersen

Dato : 19-09-01 08:24

Hej,

>Ps... kan stringlist ikke kun vise 65530 items ?

Det var i "gamle" dage, dvs Delphi 1. Der er ingen begrænsning nu, udover de som
operativsystemet påtvinger dig.

/Bent