Grafik hakker
Fra : Michael Ravn

Dato : 15-09-01 01:32

Jeg har lige installeret et Pixelview Geforce 2MX, samt ekstra 128
RAM, så der nu er ialt 192 RAM. Dette forbedrer selvfølgeligt maskinen
til spil. (K6-2 450 mhz)
Men problemet er, at det sker til tider, at når man har spillet et
stykke tid går spillet (Diablo 2) nærmest helt i stå. Uden at det er
fordi harddisken arbejder specielt meget.
Hvad kan det skyldes? Bliver grafikkortet for varmt? Eller kan den
ikke styre 192 RAM - skulle jeg nedgradere til 128 RAM? Jeg har prøvet
at ændre på Virtual memory indstillinger, uden held.
Findes der et program, som kan undersøge nærmere, hvad der går galt,
når spillet går nærmest i stå? Kan den nye RAM være dårlig/defekt?

Michael Ravn

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 15-09-01 11:12

In article <3ba29f57.1311875@sunsite.auc.dk>, mravn@imageREMOVE.dk
says...
> [...]
> Findes der et program, som kan undersøge nærmere, hvad der går galt,
> når spillet går nærmest i stå? Kan den nye RAM være dårlig/defekt?

Jeg tror, du skal tage et kig på din CPU. Den er ikke ligefrem verdens
hurtigste eller mest moderne :) Et godt grafikkort er ikke nødvendigvis
vejen til bedste ydelse. Især i GeForce kortenes tilfælde kræves der en
del af CPU'en. Hvis denne ikke kan levere nok data til grafikkortet, kan
du have et nok så lækkert gfxkort, men stadig opleve at alt kører
langsomt.

Jeg mener også at D2 er specielt CPU afhængigt. D.v.s. der kræves mere
af netop den enhed end af grafikkortet.

Har du forsøgt at slå Direct3D fra? Det er så vidt jeg husker kun de
fine farvede lys, man mister, men det æder alligevel en del.

På min gamle Athlon 500 ville det heller ikke altid køre helt godt...

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Michael Ravn

Dato : 15-09-01 20:37

On Sat, 15 Sep 2001 12:11:31 +0200, Søren 'Mufoxe' Lund Jensen
<mufoxe@stofanet.dk> wrote:

> [...]

>fine farvede lys, man mister, men det æder alligevel en del.
>
>På min gamle Athlon 500 ville det heller ikke altid køre helt godt...

Men man kan normalt spille lang tid uden problemer. Først efter flere
timer, går den i stå.
Michael Ravn

Fra : Kadann

Dato : 15-09-01 20:42

Jeg må lige tillade mig at stille mig lidt tvivlende overfor at det er
CPUen der er for lille, da jeg selv har kørt D2 uden problemer på en
K6-2 400 og med et GF1.. og min søster kører problemet uden problemer
på en K6-2 400 med et ATI 8 MB crap-kort, som understøtter lidt 3D.

Hvis du kører med Win98, kan du prøve at starte op i fejlsikret
tilstand, da det gør at Himen.sys checker din RAM.. ikke at det er en
100% sikkerhed for at de er ok, hvis de går igennem der.. men det er
da en start

Du kan jo evt. også prøve at kigge på din virtuelle hukommelse, da det
måske kan være at den er for lille.. ikke at jeg lige ved om det har
nogen påvirkning på spillet, men det kunne jo være.

Dog kan varme også være et problem, som du selv skriver. Du kan jo
prøve at lægge et termoneter på dit grafikkort og se om det er det der
bliver for varmt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-09-01 14:17

On Sat, 15 Sep 2001 00:32:22 GMT, Michael Ravn wrote:

> [...]
>Findes der et program, som kan undersøge nærmere, hvad der går galt,
>når spillet går nærmest i stå? Kan den nye RAM være dårlig/defekt?

Sker det lige før der dukker en hel monsterfamillie op ??
Hvis ja, så er problemet er ikke grafikkort relateret men
skyldes en for lille hukommelse!
Mit eget skift fra 128Mb til 512Mb løste dette problem...Diablo2
er ret forslugent!

Hvis du geninstallerer Diablo2 i 2D mode (Husk at gemme dine
figurer ...hvilket der bliver spurgt om på et tidspunkt, så
vil det bringe spillets overhead lidt ned...En K6-2 var en
lappeløsning der skulle forlænge K6'erens levetid, dvs at den
ikke er super velegnet til spilleri.

Live long and prosper...

.... Generic tagline. Suitable for everyday use.

Fra : Michael Ravn

Dato : 15-09-01 20:37

On Sat, 15 Sep 2001 13:17:01 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
<flywheel@worldonline.dk> wrote:

>nen
>t er
>lt,
>defekt?
>

>Sker det lige f=F8r der dukker en hel monsterfamillie op ??

Nej, når det først er opstået, er det permanent, også selv om man går
ind i den fredelige landsby, hvor der kun er een selv på skærmen.

>Hvis ja, s=E5 er problemet er ikke grafikkort relateret men
>skyldes en for lille hukommelse!
>Mit eget skift fra 128Mb til 512Mb l=F8ste dette problem...Diablo2
>er ret forslugent!

Jeg kender et par stykker med samme maskine, og henholdsvis 128 og 192
RAM. Enestående forskel er at de har et Voodoo 4 med blæser, og de har
ikke problemer.

> [...]
>vil det bringe spillets overhead lidt ned...En K6-2 var en
>lappel=F8sning der skulle forl=E6nge K6'erens levetid, dvs at den

Hmm, gad vide om man bare kan sætte en anden CPU på mit bundkort ? Det
er en Compaq Presario 5286.
Michael Ravn

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 16-09-01 11:57

On Sat, 15 Sep 2001 00:32:22 GMT, mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn)
wrote:

> [...]
>Findes der et program, som kan undersøge nærmere, hvad der går galt,
>når spillet går nærmest i stå? Kan den nye RAM være dårlig/defekt?

Jeg tror det er et problem i Diablo LOD (det er kommet med den sidste
patch her). Jeg oplever det samme med 1GHz PIII 384Mb og et GT2 grafik
kort. Man kan spille i flere timer før det begynder at hakke
(memory-leak?)
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : Michael Ravn

Dato : 16-09-01 13:04

On Sun, 16 Sep 2001 12:56:55 +0200, Kim S. Poulsen
<kimsp@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>patch her). Jeg oplever det samme med 1GHz PIII 384Mb og et GT2 grafik
>kort. Man kan spille i flere timer før det begynder at hakke

Ok, så er jeg ikke den eneste. Det lyder som præcis det samme. Jeg
spiller også LOD. Det mystiske er så, at to, jeg kender, har præcis
samme maskine (firma-pc) - de har bare sat et Voodoo-kort i (3 eller
4?), og de har ikke problemer. De har så også Kingston-ram, hvor jeg
har PQI-ram. Men hvis det er p.gr.a. LOD, må man jo bare håbe på en
bedre patch senere.
Michael Ravn

Fra : Martin

Dato : 16-09-01 14:50

I har ikke overvejet at køre et program som f.eks. "Rambooster", der frigør en
mængde ram, du selv angiver, ved en grænse du selv sætter?

Hos mig frigør den f.eks. 150 mb når den kommer ned på 40 mb.. Min pc står tændt
i en uge af gangen i WinME, og er stadig klippestabil.. (Også når jeg har
spillet og så videre).

A7V - 1400 TB
512 RAM

- Martin