afprøvning af webting hjemme
Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 14-09-01 23:40

Jeg skal lave et website igår med en del funktionalitet der
formentlig kræver brug af cgi eller lign. Jeg har dog kun webhotel 1
(uden disse ting) hos Worldonline. Det kan ordnes.

Hvordan lader jeg min mac figurere webserver og testkører dem inden jeg
bruger udbyders server?

Der er formentlig forskellige muligheder:
Jeg har et par mac's og en adsl med fast ip (mener jeg), hos
worldonline.

Invitation. Er der nogen der vil hjælpe med at lave dette website, se
www.ratek.dk, som jeg meget dårligt har tid til at lave, skal jeg nok
sørge for at du får al den kredit af arbejdet du kan bede om.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-09-01 06:54

In article <1ezr2ux.1ub547v1u4r2diN%rubini@image.dk>, rubini@image.dk
(Rubini & Rasmussen) wrote:

> Hvordan lader jeg min mac figurere webserver og testkører dem inden jeg
> bruger udbyders server?

Apple-menuen -> Kontrolpaneler -> Web-deling -> Start

Vælg også din web-mappe i kontrolpanelet.

Derefter går du ind på http://127.0.0.1/

//Peter Gersmann

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 15-09-01 10:24

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Apple-menuen -> Kontrolpaneler -> Web-deling -> Start
>
> Vælg også din web-mappe i kontrolpanelet.
>
> Derefter går du ind på http://127.0.0.1/
Jubii det var vel nok et hurtigt svar. Så kan jeg nå at give den en
skalle i weekenden

og nøøøøj, siger jeg bare, det er sørme noget lettere end i forhold til
at opsætte forskellige tests og virtuelle httpservere.

Tak for hjælpen.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 16-09-01 19:56

> Apple-menuen -> Kontrolpaneler -> Web-deling -> Start
>
> Vælg også din web-mappe i kontrolpanelet.
>
> Derefter går du ind på http://127.0.0.1/
Kender du stien for placering af cgi-ting hos Worldonline?

Hvordan angiver jeg dette ved brug af webdeling, så jeg kan teste
"sitet"?

Som du kan se nåede jeg ikke at afprøve brug af scripts. Jeg ville
derfor blive glad for at blive bekræftet på dette punkt at det kan lade
sig gøre.

mvh.
Flemming Rubini