/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
muligvis OT: HK, kubik og KM/L ?
Fra : RpR


Dato : 14-09-01 20:40

Sidder her og kigger på databladet over Cagiva Mito 125 Evoluzione.
125cc, 34hk og 25km/l.

Så undrer det mig lidt at min 90cc, ca 13hk kun kører 16km/l ?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--





 
 
albert (14-09-2001)
Kommentar
Fra : albert


Dato : 14-09-01 21:17

> Sidder her og kigger på databladet over Cagiva Mito 125 Evoluzione.
> 125cc, 34hk og 25km/l.
>
> Så undrer det mig lidt at min 90cc, ca 13hk kun kører 16km/l ?


og en 1000ccm 135hk 18km/l


mvh Albert
CBR1000 med original udstødning = 3km/l per liter i forhold til Devil
udstødning!!!



Mikkel Christensen (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 15-09-01 10:33

albert <albert@albertsmc.dk> wrote in article
<3ba264ba$0$14821$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>
> og en 1000ccm 135hk 18km/l
>

Og en 250cc, -4hk 10 km/l...

--
Mikkel
MZ251
AF1-RRrrrrrrrrrrrrrr (der skal til glasfiber kirurgi i morgen....)

albert (15-09-2001)
Kommentar
Fra : albert


Dato : 15-09-01 12:16


"Mikkel Christensen" <micx@rrnordx.dk> wrote in message
news:01c13dc9$56b55610$f319a8c0@pc2651...
> albert <albert@albertsmc.dk> wrote in article
> <3ba264ba$0$14821$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> >
> > og en 1000ccm 135hk 18km/l
> >
>
> Og en 250cc, -4hk 10 km/l...


4hk ?? Det blier vel ikke til meget mere end 60km/t..



Mikkel Christensen (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 15-09-01 15:09

albert <albert@albertsmc.dk> wrote in article
<3ba33769$0$4793$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> "Mikkel Christensen" <micx@rrnordx.dk> wrote in message
> news:01c13dc9$56b55610$f319a8c0@pc2651...
> >
> > Og en 250cc, -4hk 10 km/l...
>
> 4hk ?? Det blier vel ikke til meget mere end 60km/t..

-4 - minus 4... Det var et forsøg på en morsomhed

--
Mikkel

moller (15-09-2001)
Kommentar
Fra : moller


Dato : 15-09-01 11:43


"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message
news:3ba264ba$0$14821$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Sidder her og kigger på databladet over Cagiva Mito 125 Evoluzione.
> > 125cc, 34hk og 25km/l.
> >
> > Så undrer det mig lidt at min 90cc, ca 13hk kun kører 16km/l ?
>
>
> og en 1000ccm 135hk 18km/l

Nå¨ja :) Suzuki GT-380 371cc 38hk 7-8km/L

Moller

>
>
> mvh Albert
> CBR1000 med original udstødning = 3km/l per liter i forhold til Devil
> udstødning!!!
>
>



Klaus Hemme (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Hemme


Dato : 15-09-01 07:31

Jo mindre ydelse, jo større chance for at du altid kører med skruen i bund
og her er forbruget pr. km altid størst. Der er ikke mange knallert45, der
lever op til det lovede kilometertal pr. liter.....

Mange hilsner
Klaus
Honda CB350F
Honda CB750F

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3ba25d1f$0$23955$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sidder her og kigger på databladet over Cagiva Mito 125 Evoluzione.
> 125cc, 34hk og 25km/l.
>
> Så undrer det mig lidt at min 90cc, ca 13hk kun kører 16km/l ?




RpR (15-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 15-09-01 12:35

> Jo mindre ydelse, jo større chance for at du altid kører med skruen i bund
> og her er forbruget pr. km altid størst. Der er ikke mange knallert45, der
> lever op til det lovede kilometertal pr. liter.....

Hm, det kan der så være noget om, men det km/l tal der typisk vises i
databladene, er det ved bykørsel eller landevejs kørsel? og ved hvor mange
km/t ?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Morten Dybdal (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 15-09-01 16:13

Klaus Hemme wrote:

>Jo mindre ydelse, jo større chance for at du altid kører med skruen i bund
>og her er forbruget pr. km altid størst. Der er ikke mange knallert45, der
>lever op til det lovede kilometertal pr. liter.....
>
Den holer ikke for en to-takter. Min 125'er går 18 km/l i byen, og 28
km/l på landevejen med rullen helt stram.

--
Morten Dybdal





RpR (15-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 15-09-01 16:50

> Den holer ikke for en to-takter. Min 125'er går 18 km/l i byen, og 28
> km/l på landevejen med rullen helt stram.

Argh, hvorfor er min så tørstig så? :(
der er ik meget logik i det!

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Morten Dybdal (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 15-09-01 19:05

RpR wrote:

>>Den holer ikke for en to-takter. Min 125'er går 18 km/l i byen, og 28
>>km/l på landevejen med rullen helt stram.
>>
>
>Argh, hvorfor er min så tørstig så? :(
>der er ik meget logik i det!
>
Er den droslet, tunet, eller på anden måde lavet om? Min er kun på 14hk
og den er optimeret fra fabrikken, det gør en forskel.

--
Morten Dybdal





RpR (15-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 15-09-01 20:33

> Er den droslet, tunet, eller på anden måde lavet om? Min er kun på 14hk
> og den er optimeret fra fabrikken, det gør en forskel.

Groft tunet. 9hk på tappen er standard, ca. 13 - 14hk nu.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Morten Dybdal (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 15-09-01 22:19

RpR wrote:

>>Er den droslet, tunet, eller på anden måde lavet om? Min er kun på 14hk
>>og den er optimeret fra fabrikken, det gør en forskel.
>>
>
>Groft tunet. 9hk på tappen er standard, ca. 13 - 14hk nu.
>
Der har du grunden, et tun er sammensat af dele der garanteret aldrig er
testet til perfekt samarbejde.

--
Morten Dybdal
Der selv tilpassede cylinderen på sin FS1, til at passe til udstødningen.





RpR (15-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 15-09-01 23:17

> Der har du grunden, et tun er sammensat af dele der garanteret aldrig er
> testet til perfekt samarbejde.

Stumperne er perfekt afstemt til hinanden, samme fabrikat og er bygget til
blive kørt sammen, så det er ikke fordi stumperne ikke passer sammen.

--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Hellfire (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 15-09-01 23:34


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3ba3d35a$0$1016$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Der har du grunden, et tun er sammensat af dele der garanteret aldrig er
> > testet til perfekt samarbejde.
>
> Stumperne er perfekt afstemt til hinanden, samme fabrikat og er bygget til
> blive kørt sammen, så det er ikke fordi stumperne ikke passer sammen.
>
> --
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
> ICQ: 19284098
> "4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
> --
>
>
En 4 takter uden hjul?



RpR (16-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 16-09-01 00:20

> En 4 takter uden hjul?

Nu mere end 2-takter på 2-hjul =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Morten Dybdal (16-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 16-09-01 00:36

RpR wrote:

>>Der har du grunden, et tun er sammensat af dele der garanteret aldrig er
>>testet til perfekt samarbejde.
>>
>
>Stumperne er perfekt afstemt til hinanden, samme fabrikat og er bygget til
>blive kørt sammen, så det er ikke fordi stumperne ikke passer sammen.
>
Men du skal selv dyse den ind, har du eksperimenteret med det?

--
Morten Dybdal





Anders Majland \(Rep~ (17-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 17-09-01 08:16

> Stumperne er perfekt afstemt til hinanden, samme fabrikat og er bygget til
> blive kørt sammen, så det er ikke fordi stumperne ikke passer sammen.

Og optimeret til mest effekt. Brændstof har garanteret slet ikke været
overvejet

/A


RpR (17-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 17-09-01 14:28

> Og optimeret til mest effekt. Brændstof har garanteret slet ikke været
> overvejet

Havde de været optimeret til mest effekt havde jeg ikke kun haft 12,26hk på
baghjulet =)
Det er faktisk kun et "lille" sæt hvis man ser på portningen +
kompressionen.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Morten Dybdal (17-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 17-09-01 15:35

RpR wrote:

>>Og optimeret til mest effekt. Brændstof har garanteret slet ikke været
>>overvejet
>>
>
>Havde de været optimeret til mest effekt havde jeg ikke kun haft 12,26hk på
>baghjulet =)
>Det er faktisk kun et "lille" sæt hvis man ser på portningen +
>kompressionen.
>

Nu er alt jo relativt, hvor mange ccm, har den?

--
Morten Dybdal





RpR (17-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 17-09-01 18:05

> Nu er alt jo relativt, hvor mange ccm, har den?

90ccm

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Morten Dybdal (17-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 17-09-01 18:18

RpR wrote:

>>Nu er alt jo relativt, hvor mange ccm, har den?
>>
>
>90ccm
>
Ja, så er det jo ikke noget under at min 125'er med minimalt mere effekt
bruger mindre.

--
Morten Dybdal





RpR (18-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 18-09-01 06:07

> Ja, så er det jo ikke noget under at min 125'er med minimalt mere effekt
> bruger mindre.

Hmm, så det hænger tæt sammen med litereffekten?

--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Morten Dybdal (18-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 18-09-01 10:07

RpR wrote:

>>Ja, så er det jo ikke noget under at min 125'er med minimalt mere effekt
>>bruger mindre.
>>
>
>Hmm, så det hænger tæt sammen med litereffekten?
>
Ja.



--
Morten Dybdal





RpR (18-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 18-09-01 12:10

> >Hmm, så det hænger tæt sammen med litereffekten?
> >
> Ja.

Oki... Skidt pyt, den bruger i forvejen så meget benzin så jeg tror jeg vil
bearbejde cylinderens skylletider i vinter... =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Janus (16-09-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 16-09-01 00:55

Kan det være fordi den kører med konstant høje omdrejninger?

Janus

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ba378a5$0$23929$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Den holer ikke for en to-takter. Min 125'er går 18 km/l i byen, og 28
> > km/l på landevejen med rullen helt stram.
>
> Argh, hvorfor er min så tørstig så? :(
> der er ik meget logik i det!
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
> ICQ: 19284098
> "4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
> --
>
>



bo (15-09-2001)
Kommentar
Fra : bo


Dato : 15-09-01 10:24

intruder 750, ca 50hk ... ikke under 20km/l endnu ... op til 24km/l på
langfart ...
bo v

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3ba25d1f$0$23955$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sidder her og kigger på databladet over Cagiva Mito 125 Evoluzione.
> 125cc, 34hk og 25km/l.
>
> Så undrer det mig lidt at min 90cc, ca 13hk kun kører 16km/l ?
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
> ICQ: 19284098
> "4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
> --
>
>
>
>



james (15-09-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 15-09-01 20:33



RpR wrote:

> Sidder her og kigger på databladet over Cagiva Mito 125 Evoluzione.
> 125cc, 34hk og 25km/l.
>
> Så undrer det mig lidt at min 90cc, ca 13hk kun kører 16km/l ?
>
> --

Det undrer også mig, idet jeg kører fra 18-24 km/l med 900 cc og Kirsten
får 28 med 700cc........

_james



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste