Apple Works ordbøger
Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 14-09-01 19:55

Hej,

jeg var dumt nok til at prøve at rippe en lyd CD / CD-rom med itunes.
Hele systemet gik ned. Harddisken skulle reformateres.
men jeg var endnu dummere. Min back-up omfattede kun mine data og ikke
mine programmer. De skulle "bare" genistalleres.

Nu ejer jeg en iMac UK international med tilhørende OS 9 og AppleWorks
UK international. For ca. et halv år siden diskuterede vi her, hvor man
kan købe AppleWorks ordbøger.

Jeg har haft kontakt alle forhandler fra www.apple.dk. Der er ingen der
vil sælge mig ordbøgerne.
Hvad skal man gøre, hvis man gerne vil udvide sin AppleWorks til at
kunne rette danske stavefejl og ikke kun spanske og engelske?

fortvivlende
Sebastian

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-09-01 06:51

In article <1ezqsg4.pt9ady1yz3io8N%sebalo_nounderscore_@worldonline.dk>,
sebalo_nounderscore_@worldonline.dk (Sebastian Loeck

Sebastian Løck) wrote:

> [...]
> Hvad skal man gøre, hvis man gerne vil udvide sin AppleWorks til at
> kunne rette danske stavefejl og ikke kun spanske og engelske?

Tidligere var de i samme format som FileMaker. Og efter opsplitningen
mellem FileMaker og AppleSoft var det sådan at AppleWorks kunder skulle
købe ordbøgerne gennem forhandlerne og distributøren af FileMaker (SSA
Trading.

Men om det fortsat er sådan at AppleWorks ordbøger er noget der virker
med FileMaker og købes der - godt spørgsmål.

Prøv at kontakte Apple (pre-sale) support på 70 10 20 07.

Vh.
Peter Gersmann

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-01 15:19

Hej Peter & Sebastian

ClarisWorks/AppleWorks (4, 5 og 6) ordbøgerne kan ikke købes seperat, og der
er desværre heller ingen 'multi-installeringsmuligheder i hverken ver. 5
eller 6. Det var der derimod i ver. 4.

Ordbøgerne fra Filemaker <-> ClarisWorks/AppleWorks har heller ikke længere
samme format, så hvis man har ældre danske ordbøger kan de heller ikke
bruges i hverken ver. 4, 5 eller 6 af AWKS.

- Så hvis man har en AWKS 5 eller 6 skal man ud på 'lånemarkedet' - Det
ville have været bedre, hvis der var en multi-instaaler til ordbøgerne i de
nyeste versioner af AWKS.

mvh. Erik richard

Peter Gersmann wrote:

> [...]
> med FileMaker og købes der - godt spørgsmål.
>
> Prøv at kontakte Apple (pre-sale) support på 70 10 20 07.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 16-09-01 14:10

Nu arbejder jeg selv som produktudvikler og jeg fatter simpelthen ikke
hvorfor Apple ikke sælger ordbøgerne til rimelige penge. En download
web-shob koster jo ikke alverden.

Jeg har fået ordbøgerne.
1000 Tak for svarene.

hilsen