Dokumenter "My documents mappen"
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 14-09-01 14:38

hejsa

Er der nogen der har en kode til at bestemme hvor Dokument mappen skal
ligge.

eks. som standard er mappen "Dokumenter" plaseret i brugerens profil
"C:\Documents and Settings\brugernavn\Dokumenter "

jeg ville gerne have den plaseret på et netværk f.eks. \\server\brugernavn$

Kan man gøre det i et loginscript eller sådan noget i den retning.

--
mvh.
Jan Damkjær Dahl

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 14-09-01 18:25

Jan Damkjær Dahl skrev:
> [...]
\\server\brugernavn$

> Kan man gøre det i et loginscript eller sådan noget i den retning.

Måske virker det at ændre værdien af Personal i disse to nøgler i
Registreringsdatabasen:
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders"
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User
Shell Folders"

.... det er i hvert fald der at stien bliver gemt. Men måske skal man
"fortælle" Windows at man har opdateret disse værdier, før det virker.

- Bjarke Walling Petersen