/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki GSX250
Fra : Carsten


Dato : 14-09-01 10:46

Hej Gruppe.
Jeg har tænkt mig måske at købe subj. årg 85.
Er der no'en der kender denne maskine?
Er det en god motor? (slidstærk)
Er den økonomisk?
Er det meget dyrere at reparere på en to-cylindret i forhold til en
en-cylindret?

Venlig hilsen
Carsten
(som ikke kan bestemme sig til om han skal købe en årg. 85 til 13.000 eller
Yamaha årg. 99 til 22.000)



 
 
Anders Majland \(Rep~ (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 14-09-01 12:19

En kammerat har en Suzuki GSX250ESD fra 88/89. Han har haft den fra ny og er
den har nu gået omkring 100000km uden at motoren har været åbnet (eller har
behov for det). Så hvis den er blivet behandlet ordenligt kan vel godt
kaldes slidstærk

Steens MC i Esbjerg har også en stående med ret lavt kilometertal (i forhold
til Hennings).

/Anders Majland


JSM (14-09-2001)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 14-09-01 16:54


"Carsten" <cardal@image.dk> skrev i en meddelelse
news:Qlko7.14794$sk1.440414@news010.worldonline.dk...
> Hej Gruppe.
> Jeg har tænkt mig måske at købe subj. årg 85.
> Er der no'en der kender denne maskine?
> Er det en god motor? (slidstærk)
> Er den økonomisk?
> Er det meget dyrere at reparere på en to-cylindret i forhold til en
> en-cylindret?
>
> Venlig hilsen
> Carsten
> (som ikke kan bestemme sig til om han skal købe en årg. 85 til 13.000
eller
> Yamaha årg. 99 til 22.000)
>
Jeg har selv en 83'er som jeg bruger til daglig transport til og fra
arbejde. Den er rar at køre på. Man sidder godt og den føles faktisk som en
større maskine end den er. Med sine 27 hk bliver den aldrig den helt store
sprinter, omvendt synes jeg heller ikke den føles undermotoriseret og så
længe du ikke har ambitioner om at skulle overskride hastighedsgrænserne på
motorvejen med alt for mange km/t hænger den helt fint på.
Da jeg købte min havde den gået 50kkm men havde så også en nyrenoveret
motor. Jeg har siden kørt ca. 5kkm på den uden problemer. Et knækket
koblingskabel og en sprunget forlygtepære er de største problemer jeg har
haft. Den er nem og rimelig billig at vedligeholde. Det eneste jeg er
utilfreds med ved min er gearskiftet som ikke ligefrem er verdens mest
letgående, samt bagbremsen som er stangaktiveret og ikke den lettest
doserbare. Begge dele er dog ting som man vænner sig til og lærer at leve
med. Min kører 15-20 km/l og koster mig ca. 750 kr./år i ansvarsforsikring.
Kasko har jeg aldrig spurgt på men jeg kan ikke forestille mig at den er i
den dyre ende.
Jeg har sommetider overvejet at få den byttet til en off-roader. Men det der
hver gang har stoppet mig er netop at den er så forbandet driftssikker og
billig at holde kørende. Så hvis den du har kig på ellers er ordentligt
vedligeholdt så får du en solid og driftskikker mc.

--
MVH
JSM
If it ain't broke, it doesn't have enough features yet




henning (18-09-2001)
Kommentar
Fra : henning


Dato : 18-09-01 11:20

> Det eneste jeg er utilfreds med ved min er gearskiftet som ikke ligefrem er
verdens mest letgående, ...
Pil akslen gearskiftearmen sidder paa af og smoer. Selv om det gaar 'glat'
uden belastning, giver rust og manglende fedt et kikset gearskifte.


> ... samt bagbremsen som er stangaktiveret og ikke den lettest doserbare.
Igen: skil og smoer. For at faa pedalens aksel af 'Katana' modellen, skal
bagfjedrene af, og baghjulet klodses helt op i skaermen, ellers er baggaflen i
vejen. Der mangler maaske ogsaa den returfjeder, der skal sidde ved pedalen.
Uden den mangler der ligsom lidt modstand.


Henning.

Armand (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-09-01 01:16


henning <heolsen@esbjerg.oilfield.slb.com> skrev i en
news:fa334a3e.0109180220.7f46ef7@posting.google.com...
> > Det eneste jeg er utilfreds med ved min er gearskiftet som ikke
> > ligefrem er verdens mest letgående, ...
> Pil akslen gearskiftearmen sidder paa af og smoer.

På en GSX'er (= IKKE en GSXR!), sidder gearskiftet da vist direkte på
den aksel der kommer ud fra motoren :-/

--
Armand.






Hellfire (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 19-09-01 19:52


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9o8olp$19mc$3@news.cybercity.dk...
>
> henning <heolsen@esbjerg.oilfield.slb.com> skrev i en
> news:fa334a3e.0109180220.7f46ef7@posting.google.com...
> > > Det eneste jeg er utilfreds med ved min er gearskiftet som ikke
> > > ligefrem er verdens mest letgående, ...
> > Pil akslen gearskiftearmen sidder paa af og smoer.
>
> På en GSX'er (= IKKE en GSXR!), sidder gearskiftet da vist direkte på
> den aksel der kommer ud fra motoren :-/
>
> --
> Armand.
>
>
Fy, Armand. Læs dine lektier, og SÅ kan du få lov at svare. GSX'eren (i
hvert fald "Katana" modellen) har samme skiftesystem, som så mange andre
gamle motorcykler (skiftearmen er forbundet med akslen via en lille aksel
med et par kugleled). Min CB 250 RS'er havde det, mener min Gixer havde det
og min GSX 250 ES har det definitivt

Henrik
GSX 250 ES (med fodhvileren placeret, så det ville blive svært at nå
gearskifteren, hvis den sad direkte på akslen :-] )



Kåre Nejmann (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 19-09-01 21:35

"Hellfire" <henrik-paulsen@get2net.dk> wrote:

> Fy, Armand. Læs dine lektier, og SÅ kan du få lov at svare. GSX'eren (i
>hvert fald "Katana" modellen) har samme skiftesystem, som så mange andre
>gamle motorcykler (skiftearmen er forbundet med akslen via en lille aksel
>med et par kugleled).

Jeg kan så konkludere at der er forskel på modellerne og årgangene,
for min 81'er har altså gearskiftearmen monteret direkte på akslen ind
i motoren - sådan som Armand skriver det.

Er du der JSM? Hvordan er det på din 83-model?

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Armand (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-09-01 00:46


Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
news:sJ5q7.7445$lk7.127611@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:9o8olp$19mc$3@news.cybercity.dk...
> >
> > På en GSX'er (= IKKE en GSXR!), sidder gearskiftet da vist direkte
> > på den aksel der kommer ud fra motoren :-/
> Fy, Armand. Læs dine lektier, og SÅ kan du få lov at svare. GSX'eren
> (i hvert fald "Katana" modellen) har samme skiftesystem, som så mange
> andre gamle motorcykler (skiftearmen er forbundet med akslen via en
lille
> aksel med et par kugleled).

Ligesom at du garderer ved at skrive: "I hvert fald Katana-modellen", så
brugte jeg også udtrykket "sidder da vist"!

Jeg erindrer ikke andet en direkte montering på de 2-cylindrede GSX'ere,
hvilket Kåre i mellemtiden også har bekræftet.
Det faktum at Katana'en har fået et mere sportsligt image ved at lægge
fodhvilerne tilbage/op hvor direkte forbindelse ikke længere rækker, kan
jeg sagtens følge (tror forøvrigt at selv den meget sportsligt udlagte
VF 500, har pedalen direkte på - Blot bagudvendt :-/ ); men hvor mange
tocylindrede Katana'er er der så kørende i forhold til ordinære
GSX'ere??

--
Armand.





Michael K.S. (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 20-09-01 09:22

On Thu, 20 Sep 2001 01:46:25 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> (tror forøvrigt at selv den meget sportsligt udlagte
>VF 500, har pedalen direkte på - Blot bagudvendt :-/ )

Tro er godt,men viden er bedre ),så nej det har VF500 ikke....

Men mon ikke du husker hende der opgav en VF500 p.g.a noget
klamphuggeri hvor en havde monteret pedalen netop sådan.

-M

Mads Lund (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 20-09-01 09:31

Nu vi er ved pedal snakken, så er det er godt og meget brugt hit, at montere
en pedal direkte på gearakslen, og så droppe mellemstangen og pedalen på
fodhvilerkonsollen. Man mister justeringsmuligheden, men til gængæld får man
et megetmere precist gearskifte ved at slippe for det slør og slask der er i
stangforbindelserne. Og eks. passer gearpedalen fra en GSXR1100 (direkte
træk) på en GSXR750 (stangforbindelse).

Mads Lund
Ninja9RT, hvor der er brugt 500 kr på rustfrie kugleled og nåleleje for at
reducere slør i stangforbildensen.



Armand (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-09-01 15:20


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:la8jqtc78u01q4lhb9mb3is0m3bi9uemfr@4ax.com...
> On Thu, 20 Sep 2001 01:46:25 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> > (tror forøvrigt at selv den meget sportsligt udlagte
> >VF 500, har pedalen direkte på - Blot bagudvendt :-/ )
> Tro er godt,men viden er bedre ),så nej det har VF500 ikke....
> Men mon ikke du husker hende der opgav en VF500 p.g.a noget
> klamphuggeri hvor en havde monteret pedalen netop sådan.

Aaaaahaaaaah!

--
Armand.



Hellfire (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 20-09-01 22:54

> Ligesom at du garderer ved at skrive: "I hvert fald Katana-modellen", så
> brugte jeg også udtrykket "sidder da vist"!
>
> Jeg erindrer ikke andet en direkte montering på de 2-cylindrede GSX'ere,
> hvilket Kåre i mellemtiden også har bekræftet.
> Det faktum at Katana'en har fået et mere sportsligt image ved at lægge
> fodhvilerne tilbage/op hvor direkte forbindelse ikke længere rækker, kan
> jeg sagtens følge (tror forøvrigt at selv den meget sportsligt udlagte
> VF 500, har pedalen direkte på - Blot bagudvendt :-/ ); men hvor mange
> tocylindrede Katana'er er der så kørende i forhold til ordinære
> GSX'ere??
>
> --
> Armand.
>
>
>

Så må jeg jo hellere sige undskyld.



Armand (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-09-01 00:07


Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
news:2utq7.7789$lk7.139058@news.get2net.dk...
> > Ligesom at du garderer ved at skrive: "I hvert fald
> > Katana-modellen", så brugte jeg også udtrykket "sidder da vist"!
> > Jeg erindrer ikke andet en direkte montering på de 2-cylindrede
> > GSX'ere, hvilket Kåre i mellemtiden også har bekræftet.
> Så må jeg jo hellere sige undskyld.

Årh nej da!

Skide være med undskyldninger og kryben; men berigtigelser er vigtige -
også fra mig når jeg er kommet for langt ud!!!
Og sådanne kan jo klares så simpelt som netop gjort af mig overfor
M.K.S. i forb. m. VF'erens bagudvendte gearpedal

--
Armand.





Hellfire (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 14-09-01 22:01


"Carsten" <cardal@image.dk> wrote in message
news:Qlko7.14794$sk1.440414@news010.worldonline.dk...
> Hej Gruppe.
> Jeg har tænkt mig måske at købe subj. årg 85.
> Er der no'en der kender denne maskine?
> Er det en god motor? (slidstærk)
> Er den økonomisk?
> Er det meget dyrere at reparere på en to-cylindret i forhold til en
> en-cylindret?
>
> Venlig hilsen
> Carsten
> (som ikke kan bestemme sig til om han skal købe en årg. 85 til 13.000
eller
> Yamaha årg. 99 til 22.000)
>
>

Hej Carsten.
Jeg har selv en ES'er fra 84, som har gået små 70K km. Jeg har lige haft
motoren splittet ad, fordi en tidligere ejer af en eller anden grund havde
glemt at sætte en o-ring mellem cylinder og krumtaphus . Jeg spurgte
bagefter til motorens generelle tilstand, og fik at vide, at den var i
ganske udmærket stand. Gearskiftet har jeg heller ingen problemer med, ikke
et eneste fejlskift (på nær mellem 1. og 2. gear :-] ), trods det faktum, at
jeg ikke altid bevæger pedalen lige langt (på min CB250RS'er ville jeg
omgående være røget i et falsk frigear. Eneste minus er Suzukis generelt
dårlige statorer (på gamle maskiner), jeg har lige måttet skifte min. De
gamle statorer har svært ved at klare at køre med lys på i længere tid af
gangen. Ellers kører den fint. Den er dejligt let at styre (dog lidt for
ivrig rundt i nogle sving, men det er på grund af det skod under-size
bagdæk, jeg kører rundt med). Den går 18-23 Km/L afhængig af kørsel, men
kunne nok komme længere op, hvis jeg ikke lige havde valgt, at sætte en
Motad Standard potte på (jeg er ikke meget for koniske potter). Den er stort
set umulig at dyse ordentligt med den potte.



Kåre Nejmann (17-09-2001)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 17-09-01 16:42

"Hellfire" <henrik-paulsen@get2net.dk> wrote:

Jeg har en GSX250 fra 81, som jeg har kørt 12000km på det sidste 1½
år, så den nu har rundet 43000km.

>Ellers kører den fint. Den er dejligt let at styre
Det er jeg helt enig i - ganske nem at håndtere.

>Den går 18-23 Km/L afhængig af kørsel,
Jeg har været oppe over 25km/l på en ferietur med fuld oppakning, men
med "sight seeing-fart".
Kommer den på motorvej ligger det omkring 18-20km/l, men så kører den
også med 8000rpm hele tiden.

Lige nu er den på "hospital" fordi nogen har glemt en tætningsskive
ved bagsvingeren, så leje og bøsning i den ene side er blevet
korroderet og slidt.
Jeg fik justeret motoren før vinteren sidste år, men ellers har den
ikke været på værksted.

Den har selvfølgelig ikke mange kræfter, men man kan godt køre friskt
på de små veje hvis man har lyst til det - så skal der bare arbejdes
lidt med venstre fod, så man holder den mellem 7000 og 10000rpm

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste