Tweak program - via4in1 vers. 4.33
Fra : Thomas Klindt Østerb~

Dato : 13-09-01 23:15

Er der nogle der ved hvilket program subj. er og hvad det gavner??? og hvad
menes med Tweak???

Mvh.

Thomas

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 14-09-01 01:11

Hej Thomas,

Via4in1 er en pakke med drivere til forskellige
motherboards med "via-chipsettet". Det kan f.eks være
nye drivere til Via KT266 osv.

Via4in1 version 4.33 er de sidste nye drivere.
De fungerer meget godt, bruger dem selv, men tjek
om dit bundkort (og chipset) er inkluderet i opgraderingen:

Tag en kig på: http://www.viatech.com

Mvh
Tommy Helgevold
"Radioamatør og Computernerd"
http://www.qsl.dk/oz4kid

Fra : Thomas Klindt Østerb~

Dato : 14-09-01 12:47

Jeg er kommet til at installere 4in1 men jeg kan ikke se at der er sket
nogen ændringer overhovedet, jeg kan faktisk ikke se hvor noget af det er
installeret!

Mit bundkort er et Asus p2bf har programmerne noget at sige til dette
bundkort?

Thomas

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 14-09-01 14:30

Så vidt jeg ved har dit bundkort ikke et Via-chipset, så
du har ikke brug for via4in1 ...

--

Med venlig hilsen / Best regards

Lars Løfgreen
lovegreen@it.dk
http://hjem.get2net.dk/lml

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 14-09-01 21:10

Hej Thomas,

Som Lars siger, så er det ikke et VIA baseret bundkort,
hvis du vil have drivere til dette bundkort, skal du nok
besøge ASUS hjemmeside.

Mer information om dit kort finder du på
følgende link:

http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentiumpro/P2b/

Mvh
Tommy Helgevold

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 14-09-01 01:23

"Thomas Klindt Østerbye" <Thomas@osterbye.dk> skrev i > hvad menes med
Tweak???
> Mvh.
> Thomas

Tweak[ing] betyder at "justere / modificere, forbedre etc."
en bedre forklaring findes på engelsk her:

http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=tweak*1+0

I forbindelse med computer er det ofte anvendt når man
skal få et grafik kort til at køre hurtigere, mere stabilt og
andre ting som f.eks processor overclocking osv.

Mvh
Tommy

Fra : raven

Dato : 14-09-01 14:36

On Fri, 14 Sep 2001 00:15:08 +0200, "Thomas Klindt Østerbye"
<Thomas@osterbye.dk> wrote:

>Er der nogle der ved hvilket program subj. er og hvad det gavner??? og hvad
>menes med Tweak???

4-in-1 drivere er ialfald ikke noget tweakprogram. Det er blot
drivere, som uheldigvis er nødvendige til via chipset, når man
benytter windows98 eller 95. Til windows 2000 er de ikke strengt
nødvendige. Til xp skulle de slet ikke være nødvendige.
Microsoft tager Via alvorlige nu.

Agp-delen af 4-in-1 anbefales det ofte ikke at installere. Jeg har
ialfald aldrig installeret noget 4-in-1 i windows 2000.

Men irq miniport driver delen er nødvendig til windows 98 og 95, for
at irq'er kan indordne sig indbyrdes.

Tweak til grafikkort:

hvis du asus grafik kort, er der asus tweak
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/

ellers

powertweak
http://www.tweakfiles.com/processor/powertweak.html

det er shareware.