Shrek - Stadig Shrek! (Lille spoiler warni~
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-09-01 22:43

Hej!

Jeps... Nu har jeg været inde og se Shrek 3(!) gange og jeg kan kun sige een
ting:

Den holder stadig 100%!

Jeg er lige flad af grin når Robin Hood dukker op og når hans mænd riverdancer
<g> :)

Osv. osv...

Har du ikke allerede set den, så GØR det!

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

Tullende rundt i en rød Ford Escort 1.6i GLX '96 med nul gejl!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-09-01 23:00

Kim Voss Schrader skrev:

> Den holder stadig 100%!

Er jeg den eneste, der synes, den skodder? Jeg var skuffet - især over
slutningen. Måske havde jeg for høje forventninger. Animationen var ikke
imponerende, og hvorfor skal Mike Myers spille skotte igen?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-09-01 23:11

Hej!

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Er jeg den eneste, der synes, den skodder? Jeg var skuffet - især over
> slutningen. Måske havde jeg for høje forventninger. Animationen var ikke
> imponerende, og hvorfor skal Mike Myers spille skotte igen?

Alt er da netop som det skal være.... Men ok, smag og behag.

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 14-09-01 04:45

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> [...]

En del kommer netop an på hvad man forventer selvfølgelig. Animationen var
da så vidt jeg ved da heller ikke lavet for at imponere.. tvært imod.. det
laver jo trods alt en tegnefilm ligesom toy story er, ikke en Final Fantasy.
;)

Men jeg er nu helt med på den Mike Myers ting.. den ER ved at være gammel
hvis man bare har set Austin Powers 2 og So I Married An Axe-murderer.. og
der er sikkert flere eksempler. ;)
Men, men, men... udover ham vil jeg sige at stemmerne bestemt er velvalgt,
især Farquaad og Donkey kan jo nok ikke castes bedre en de har gjort.

> Alt er da netop som det skal være.... Men ok, smag og behag.

Det er ihvertfald så tilnærmelsesvist perfekt som det kan blive. efter at
have set den et par gange har jeg fundet EN fejl i hele filmen.. og det er
en meget lille og ligegyldig continuity fejl i slutningen. ;)

Til gengæld håber jeg at de holder sig fra at lave en Disney og lave Shek 2.
det vil aldrig gå godt..

Venlig Hilsen
Thorbjørn Henckel

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-09-01 09:17

Hej!

"Thorbjørn Henckel" wrote:

> [...]
> laver jo trods alt en tegnefilm ligesom toy story er, ikke en Final Fantasy.

Ehhh, hov. Ovenstående var det ikke mig som skrev.

> Det er ihvertfald så tilnærmelsesvist perfekt som det kan blive. efter at
> have set den et par gange har jeg fundet EN fejl i hele filmen.. og det er
> en meget lille og ligegyldig continuity fejl i slutningen. ;)

Fortæl, fortæl!

> Til gengæld håber jeg at de holder sig fra at lave en Disney og lave Shek 2.
> det vil aldrig gå godt..

DreamWorks kommer _aldrig_ til at arbejde for Disney :) Til gengæld ville en
Shrek 2 være guld!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-09-01 15:21

Hej!

Kim Voss Schrader wrote:

> [...]

Nå ja, nu forstår jeg hvad du mener. Tænker du f.eks. på Pocahontas 2 ? ;)

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 15-09-01 02:42

Shek 2.
> Nå ja, nu forstår jeg hvad du mener. Tænker du f.eks. på Pocahontas 2 ? ;)

Exactly. eller 102 dalmatinere, Lady og Vagabonden 2, Løvernes konge 2, den
lille havfrue 2 osv.. LK2 er dog den eneste jeg vil kalde værdig.. og Toy
Story 2 self.. den gik det jo okay med. ;)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-09-01 09:57

"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille havfrue 2 osv.. LK2 er dog den eneste jeg vil kalde værdig.. og Toy
> Story 2 self.. den gik det jo okay med. ;)

Den er den lille hage, at hovedparten af Disneys sequels er produceret
direct-to-video. Og dem, der har fået en biografchance er normalt
efterfølgere til gamle film og altså ikke motiverede af et forsøg på at
tjene hurtige penge, mens folk stadigt husker forgængernes massive
reklamekampagner.

Jeg kan sagtens forestille mig en tegnet videosequel til Shrek (på samme
måde, som vi også ser spin-offs med Buzz Lightyear). Det ville være ganske
naturligt. Jeg tvivler dog på, at vi kommer til at se en "full scale",
computeranimeret biograffortsættelse. I hvert fald ikke med det samme.

MVH
Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-09-01 13:04

Hej!

"Thorbjørn Henckel" wrote:

> Exactly. eller 102 dalmatinere, Lady og Vagabonden 2, Løvernes konge 2, den
> lille havfrue 2 osv.. LK2 er dog den eneste jeg vil kalde værdig.. og Toy
> Story 2 self.. den gik det jo okay med. ;)

Jeg kan ihvertfald godt li' Toy Story 2, mens Lady og Vagabonden 2 slet ikke
skal ses!

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-09-01 13:34

"Thorbjørn Henckel" wrote:

> Exactly. eller 102 dalmatinere, Lady og Vagabonden 2, Løvernes konge 2, den
> lille havfrue 2 osv.. LK2 er dog den eneste jeg vil kalde værdig.. og Toy
> Story 2 self.. den gik det jo okay med. ;)

Bernard & Bianca II var da også ok.

-Rune

Fra : Martin

Dato : 15-09-01 15:42

I følge film guiden er der planer om en to'er

/Martin

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 15-09-01 02:45

det
Fantasy.
> Ehhh, hov. Ovenstående var det ikke mig som skrev.

Tænke bare jeg ville slå to fluermed et smæk. ;)

> Fortæl, fortæl!

Til sidst i filmen laver en fe tilsyneladende de tre blinde mus om til to
heste og en kusk ligesom i askepot.. men kort efter nå de allesammen fester
ser man musene vælte rundt på orglet.. som sagt. MEGET lille detalje. ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-09-01 13:06

Hej!

"Thorbjørn Henckel" wrote:

> [...]
> ser man musene vælte rundt på orglet.. som sagt. MEGET lille detalje. ;)

Nå ja, det så jeg egentligt osse godt. Det gør jo ikke det store :)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-09-01 15:26

Kim Voss Schrader skrev:

> Nå ja, det så jeg egentligt osse godt. Det gør jo ikke
> det store :)

Jeg synes, der var et goof mere i slutningen. Det er noget tid siden,
jeg har set filmen, så ret mig, hvis jeg tager fejl. Men hvordan kunne
Eddie Murphys æsel så hurtigt hente dragen med til brylluppet, når de
havde efterladt den i lænker på borgen, der lå flere dages rejse væk?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-09-01 15:59

Hej!

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> Eddie Murphys æsel så hurtigt hente dragen med til brylluppet, når de
> havde efterladt den i lænker på borgen, der lå flere dages rejse væk?

Intet problem. Dragen bliver først efterladt på slottet, men den slipper løs
efterfølgende, idet æslet møder den ved søen (efter Shrek er skredet tilbage til
sin ælskede mose :)) igen. Mon ikke dragen har gennemskuet "låseanordningen", og
da prinsessen alligevel er væk, så kan den jo lige så godt smutte ligeledes? Det
tror jeg ihvertfald

Fra : Jakob Raunsø

Dato : 16-09-01 13:11

> [...]
"låseanordningen", og
> da prinsessen alligevel er væk, så kan den jo lige så godt smutte

Sådan er det jo.

Jeg har et spørgsmål, der virkelig har naget mig. Jeg har også set filmen
tre gange. Da æslet ser dragen ved søen/floden så går han hen til dragen og
sætter sig som en hund og kigger op på dcen, mens dragen ligesom er bøjet
lidt ned over æslet. Dette billede er jeg HELT sikker på jeg har set et
andet sted, evt. med andre dyr. Kan nogen hjælpe min hukommelse på gled?

Mvh Jakob Raunsø

Fra : Tim Christensen

Dato : 23-09-01 21:06

"Jakob Raunsø" <jrjensenNOSPAM@mdb.ku.dk> wrote in message

> [...]
> lidt ned over æslet. Dette billede er jeg HELT sikker på jeg har set et
> andet sted, evt. med andre dyr. Kan nogen hjælpe min hukommelse på gled?

Er der ikke noget i Dumbo der minder om det? (jeg er ikke sikker).

Mvh

Tim

Fra : Jakob Raunsø

Dato : 02-10-01 15:15

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message

> "Jakob Raunsø" <jrjensenNOSPAM@mdb.ku.dk> wrote in message

> og
> >
> Er der ikke noget i Dumbo der minder om det? (jeg er ikke sikker).

Det er da en mulighed, men jeg kender ikke så godt Dumbo. Jeg har kun set
den et par gange da jeg var (næsten) spæd. hmm.... hvor er det irriterende!

Men tak for forslaget.

Mvh Jakob

Fra : Peter Westh

Dato : 14-09-01 08:33

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste, der synes, den skodder? Jeg var skuffet - især over
> slutningen. Måske havde jeg for høje forventninger. Animationen var ikke
> imponerende, og hvorfor skal Mike Myers spille skotte igen?

Det synes jeg egentlig den var, når man sammenligner med andre
computeranimerede film. Men det mest imponerende var baggrundene, som havde
en fantastisk tredimensionalitet og en meget præcis farveholdning.

Jeg synes ikke Shrek er udødelig, en af de ting den savner for at være
rigtig medrivende er noget seriøs uhygge. Men der er altså nogle ret sjove
scener. Jeg var vild med den scene, hvor prinsessen danser rundt og synger
med fuglene ligesom Askepot!

Jeg så iøvrigt den adanske udgave, og jeg synes Jan Gintberg gjorde det
virkelig godt som æsel. Ellers synes jeg, at stillejet i talen ofte ligner
Disneyshov lidt for meget.

MVH

Peter

Fra : Casper

Dato : 14-09-01 14:27

On Fri, 14 Sep 2001 09:32:33 +0200, "Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk>
wrote:

> [...]
>computeranimerede film. Men det mest imponerende var baggrundene, som havde
>en fantastisk tredimensionalitet og en meget præcis farveholdning.

Baggrunde og landskaber er utrolig flotte. Men også hår, pels, ild osv
osv er meget meget flot lavet. Jeg så forfilm til Final Fantasy inden
Shrek, og den ser om muligt endnu flottere ud... men det er
selvfølgelig også en anden genre...

Casper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-09-01 13:33

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> writes:

> Er jeg den eneste, der synes, den skodder? Jeg var skuffet - især over
> slutningen. Måske havde jeg for høje forventninger. Animationen var ikke
> imponerende,

Kan du uddybe det?

Jeg fandt animationen fantastisk imponerende. Meget virkelighedstro
bevægelser og ansigtsudtryk. Den var ikke fotorealistisk, men det var
et specifikt stilistisk valg. (Sammenlign evt. med Final Fantasy når
den kommer: Den er tæt på fotorealistisk, men bevægelserne er grimme.)

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Casper

Dato : 14-09-01 14:27

On Thu, 13 Sep 2001 23:42:35 +0200, Kim Voss Schrader
> [...]

>Hej!
>
>Jeps... Nu har jeg været inde og se Shrek 3(!) gange og jeg kan kun sige een

ENIG!

>Jeg er lige flad af grin når Robin Hood dukker op og når hans mænd riverdancer
><g> :)

Eller da prinsessen slås mod soldaterne og leger Matrix (hi hi)

Den er hyleskæg...

Casper

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-09-01 15:28

Casper skrev:

> Eller da prinsessen slås mod soldaterne og leger Matrix (hi hi)

Er dén reference ikke snart blevet kikset? Jeg har set mindst 4 film,
der spoofer over den.

Fra : Tommy Olsen

Dato : 15-09-01 17:32

In article <9nvogu$sit$1@sunsite.dk>, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

> Er dén reference ikke snart blevet kikset? Jeg har set mindst 4 film,
> der spoofer over

Det kan godt være at effekten er blevet brugt meget efter, men jeg synes
helt klart den fortjener det. Mage til sejt lavet effekt skal man dælme
lede længe efter.

Alle der har set The Matrix og de efterfølgende film, der bruger effekten
kommer jo til at tænke på The Matrix. Genialt! Siger jeg bare.
Selvfølgelig skal der passes på at det ikke bliver brugt for meget, men
det synes jeg ikke den er blevet endnu...

--
/Tommy Olsen - Alias Yotus http://yotus.linuxhq.dk/
My email: echo spam@linuxhq.dk | sed s/spam/tommy/

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 15-09-01 19:59

> [...]
> Selvfølgelig skal der passes på at det ikke bliver brugt for meget, men
> det synes jeg ikke den er blevet endnu...

Personligt kommer jeg til at tænke på det hav af reklamer og andet jeg har
set bruge samme effekt. dog hvor alle kameraer tager et billede samtidig.
men ja. cool effekt. mener dog stadig at den er set ingen Matrix dog. ;)

Venlig Hilsen
Thorbjørn Henckel

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-09-01 17:21

"Thorbjørn Henckel" wrote:

> mener dog stadig at den er set ingen Matrix dog. ;)

Sikke dog en interessant sætning - som jeg dog kan ikke rigtig kan
forstå.
Hvis du mener, at ingen er nået op på siden af den oprindelige
matrix-effekt, så er vi enige...

-Rune

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-01 02:23

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev:

>Er dén reference ikke snart blevet kikset? Jeg har set mindst 4 film,
>der spoofer over den.

Det lyder interessant. Må vi få at vide, hvilke fire film det er?
Niels Søndergaard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-09-01 03:22

Niels Søndergaard skrev:

> Det lyder interessant. Må vi få at vide, hvilke fire film det er?

Selvfølgelig. Deuce Bigalow: Male Gigolo, Scary Movie, Scary Movie 2 og
nu Shrek. Der er givetvis flere film, hvor referencen bare er mere eller
mindre skjult. Fx kan man argumentere for, at også Charlie's Angels og
Toy Story 2 låner fra The Matrix.

Fra : HKJ

Dato : 16-09-01 07:47

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message

> Det lyder interessant. Må vi få at vide, hvilke fire film det er?

Prøv at se: http://us.imdb.com/Mlinks?0133093

Og det er en del mere end 4 film.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-09-01 13:33

HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message

> Prøv at se: http://us.imdb.com/Mlinks?0133093
>

> Og det er en del mere end 4 film.

Øh, er det ikke de film, som Matrix henviser til? Jeg har lidt svært ved
at se hvordan Wizard of Oz, fra '39 kan spoofe the Matrix.

MVH ANR

"Romance is dead. It was acquired in a hostile takeover by Hallmark and
Disney, homogenized, then sold off piece by piece."
-Lisa Simpson

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-09-01 13:49

Andreas N Rasmussen skrev:
> Øh, er det ikke de film, som Matrix henviser til? Jeg har lidt
> svært ved at se hvordan Wizard of Oz, fra '39 kan spoofe
> the Matrix.

Prøv at kigge under "spoofed in"-afsnittet. I øvrigt synes jeg, det er
irriterende, at de ikke beskriver de pågældende spoofs. Jeg vil godt
sætte spørgsmålstegn ved flere af dem.

Fra : HKJ

Dato : 16-09-01 14:29

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote in message

> Øh, er det ikke de film, som Matrix henviser til? Jeg har lidt svært ved
> at se hvordan Wizard of Oz, fra '39 kan spoofe the Matrix.

Når du insisterer på at se under "references" så virker det selvfølgelig
ikke, men jeg kigger under "referenced in" og "spoofed in" overskrifterne.
Det giver et lidt bedre resultat!

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-09-01 17:10

HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

> [...]
> ikke, men jeg kigger under "referenced in" og "spoofed in" overskrifterne.

Doh! Ja, det har du selvfølgelig ret i

MVH ANR

"All I remember about the last two months is giving a guest lecture
at Villanova. Or maybe it was a street corner."
-Barney Gumble

Fra : Martin

Dato : 14-09-01 14:51

> Den holder stadig 100%!

Meget enig:
Jeg har hørt at DVD'en skulle have en masse extra gejl (computerspil,
slettede scener, produktion mm....) Er der nogen der ved om dette kun gælder
R1 eller om den danske R2 får det samme extramatriale?

/Martin

Fra : B.Ikkala

Dato : 15-09-01 20:34

"Martin" <helbo@webhiker.dk> wrote:

>Jeg har hørt at DVD'en skulle have en masse extra gejl (computerspil,
>slettede scener, produktion mm....) Er der nogen der ved om dette kun gælder
>R1 eller om den danske R2 får det samme extramatriale?

Forhåbentlig ... men næppe sandsynligt.

DreamWorks produktioner på DVD i DK har ikke (hidtil) fået den
behandling de fortjener og kan slet ikke sammenlignes med R1
versionerne.

Fra : John Hinge

Dato : 16-09-01 10:41

"B.Ikkala" wrote:

> DreamWorks produktioner på DVD i DK har ikke (hidtil) fået den
> behandling de fortjener og kan slet ikke sammenlignes med R1
> versionerne.

Castaway er da en nydelig kasse.
2 Skiver, den ene med filmen, den anden med al extraflaffet på, en
del af det (det hele?) tekstet, det er ikke altid man ser det.

At filmen så ikke efter min egen personlige mening er helt så stor
en oplevelse som jeg havde forventet er så hvad det er. Den er en
ok film hverken mere eller mindre.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-01 02:24

"Martin" <helbo@webhiker.dk> skrev:

> [...]
>slettede scener, produktion mm....) Er der nogen der ved om dette kun gælder
>R1 eller om den danske R2 får det samme extramatriale?

Er den allerede på DVD? Da ikke ifølge IMDB. Fortæl, fortæl!

Niels Søndergaard

Fra : Jacob Blichfeldt

Dato : 16-09-01 08:02

On Sun, 16 Sep 2001 03:24:23 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercity.dk> wrote:

-cut- (Shrek)

>Er den allerede på DVD? Da ikke ifølge IMDB. Fortæl, fortæl!

Den udkommer d. 2. november på R1:
http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=667068901221

--
-Jacob Blichfeldt