Hva helvede sker der for folk nu om dage ?~
Fra : moller

Dato : 13-09-01 20:32

Så nu skete det sgu igen... efter ½-1 år uden sabotage af forbi gående
tåber, så sker det...

I nattens ly, er der nogen som har vadet ind i haven, og skruede alle
kabelstrammerskruerne i bund... så kabler var løse på Oliepumpen, Chokeren,
samt gassen... uheldighvis er mit gaskabel så stramt i forvejen, at det ikke
blev meget løsere af det, og når jeg ikke behøver choker til at starte MZ'en
så havde jeg ikke en change for at opdage det... så fuld skrue på motorvejen
fra Albertslund til Ballerrup, hvor Oliepumpen er ude af drift... så at
nogen har moret sig, koster mig en krumtap + diverse.... :( LORT....

Moller
MZ ETZ 251 med 2 stks. motore begge med smadret krumtap....

GT-380 i vinter hi.

Fra : RpR

Dato : 13-09-01 21:41

> [...]
>
> Moller
> MZ ETZ 251 med 2 stks. motore begge med smadret krumtap....

Man fatter virkeligt ikke at folk synes det er sjovt at ødelægge andres
ting.
Håber virkelig du render på dem en lørdag aften hvor du har fået en skænk
eller to og eventuelt færdes med nogle kammerater ;)

Har du en mistanke til hvem det kunne være?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : moller

Dato : 13-09-01 22:47

> [...]
> Håber virkelig du render på dem en lørdag aften hvor du har fået en skænk
> eller to og eventuelt færdes med nogle kammerater ;)

Jeg har med vilje altid min Momentnøgle liggende tæt på døren ... og det
er ikke for sjov, eftersom sidst igen da der var hærværk (sidespejle sparket
af), fløj jeg ud af døren til følge med at jeg blir truet af 2 ukendte
personer med at jeg bare sku lukke røven, eller få tæsk :( og folk der
kender mig herinde, ved jeg er en tynd splejs af en kontornusser ...

> Har du en mistanke til hvem det kunne være?

Det er Morbærhaven i Albertslund jeg bor... detsvære klods op af det
lokale værtshus :( og eftersom stedet også bruges som udslusningssted fra
vridsløse lille... :( heldighvis sku der ikke være lang tid til kærsten og
mig kan få en 2 værelses i den rolige ende... samt hun har 2 hunde :)

Moller
Eneste plus er at jeg alligevel skal ha den anden motor til den renoveret
inden for den næste mdr. tid... men indtil da skal jeg med det offentlige :(

Fra : RpR

Dato : 13-09-01 23:08

> [...]
> personer med at jeg bare sku lukke røven, eller få tæsk :( og folk der
> kender mig herinde, ved jeg er en tynd splejs af en kontornusser ...

Hm, en tilpas stor moment nøgle burde da kunne få de fleste til at smutte?
Har før jaget udbudne gæster væk fra garagen med min gas drevne paintball
pistol, siden den tid har der ikke været nogen der har skulle prøve på at
bryde låsen op igen =)
En 6mm plastikkugle med 120ms gør også ret av på 2m afstand...

Fra : james

Dato : 14-09-01 20:34

GODT GÅET!!!!!!!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-01 11:05

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev:> > Jeg har med vilje altid min
> [...]
> bryde låsen op igen =)
> En 6mm plastikkugle med 120ms gør også ret av på 2m afstand...

Hva' koster sådan en?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : RpR

Dato : 15-09-01 12:37

> Hva' koster sådan en?

Normalt lidt over 1400,- men der er en shop hernede der sælger dem for 800,-

--

"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-01 15:52

> Normalt lidt over 1400,- men der er en shop hernede der sælger dem for
800,-

Ganske fristende
Hvis nu det er sådan en flok kniv-tosser der 'hærværker' ens mc, så er
knytnæver jo ikke så meget værd :-/

--
mvh Jes Vestervang - næsten 0,1 ton

Fra : Jayhawk

Dato : 15-09-01 16:23

> Ganske fristende
> Hvis nu det er sådan en flok kniv-tosser der 'hærværker' ens mc, så er
> knytnæver jo ikke så meget værd :-/

En paintball pistol er da langt mindre værd, end næverne.
Med mindre altså folk tror at den er ægte, og først senere opdager at det er
maling og ikke blod de har på sig.

Realistisk set, så skal man ikke bruge bluff overfor folk der er villige til
at bruge knive. Hvis ikke du har noget (våben eller dig selv) som kan klare
dem, så hold hellere afstand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-01 17:05

"Jayhawk" <a@a.a> skrev i en meddelelse

> En paintball pistol er da langt mindre værd, end næverne.

Jow, deet. Men næverne kan man ikke bruger på sikker afstand!

> Med mindre altså folk tror at den er ægte, og først senere opdager at det
er
> maling og ikke blod de har på sig.

*lol*

> [...]
til
> at bruge knive. Hvis ikke du har noget (våben eller dig selv) som kan

Det var det der var planen, selvom det vist ikke fremgik så tydeligt

Fra : Jayhawk

Dato : 15-09-01 20:25

> Jow, deet. Men næverne kan man ikke bruger på sikker afstand!

> til
> klare
> >
> Det var det der var planen, selvom det vist ikke fremgik så tydeligt

Jo det var vist mig der misforstod. Så det lidt som en opfordringtil at gå
løs på bevæbnede hærværksmænd med en legetøjspistol.

Fra : RpR

Dato : 15-09-01 17:37

> En paintball pistol er da langt mindre værd, end næverne.
> Med mindre altså folk tror at den er ægte, og først senere opdager at det
er
> maling og ikke blod de har på sig.

Muligvis, men brug så 6mm kuglelejer i stedet for plastik kuglerne, så er
det ikke legetøj.
Jeg HAR fået et kugleleje i benet fordi jeg skød på en skydeskive, hvor der
desværre var en jernplade bagved, så jeg fik kuglen tilbage igen :/

Men selv med plastic kuglerne kan du skyde gennem en fyldt cola dåse på 20m
afstand.

Fra : Jayhawk

Dato : 15-09-01 20:24

> [...]
> desværre var en jernplade bagved, så jeg fik kuglen tilbage igen :/
>
> Men selv med plastic kuglerne kan du skyde gennem en fyldt cola dåse på

Ooh? Det lyder sgu da lidt voldsomt.
Npr man hører om unge der render rundt med "gaspistoler" er det så den slags
der er tale om?
Den kugle du fik i benet.. fik du den I benet, eller ramte den bare med et
ordentligt "AAAVV!"??

Fra : RpR

Dato : 15-09-01 20:37

> Ooh? Det lyder sgu da lidt voldsomt.
> Npr man hører om unge der render rundt med "gaspistoler" er det så den
slags
> der er tale om?

Ikke umuligt, der skal så siges at den her er den kraftigste gas-håndpistol
lavet til dato.
Men selv en dyr træk og slip paintball kan gøre rigtig ondt.

> Den kugle du fik i benet.. fik du den I benet, eller ramte den bare med et
> ordentligt "AAAVV!"??

Den skulle pilles ud med lommekniven, ellers havde mine forældre nok
konfiskeret "våbnet" =)
ca 1cm ind gik den.

Fra : Armand

Dato : 15-09-01 22:00

Jayhawk <a@a.a> skrev i en
> Ooh? Det lyder sgu da lidt voldsomt.
> Den kugle du fik i benet.. fik du den I benet, eller ramte den bare
> med et ordentligt "AAAVV!"??

Kugle?
Kan du ikke læse??

Det var _hele_ kuglelejer at han skød med!

--
Armand.

Fra : RpR

Dato : 16-09-01 00:21

> Kugle?
> Kan du ikke læse??
>
> Det var _hele_ kuglelejer at han skød med!

Flueknepperi =)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 17-09-01 09:27

Med hobby inden for alt hvad der kan skyde og ikke kræver
tilladelse...nægter jeg at tro at en softgun (som de korrekt hedder dem der
skyder med 6mm kugler) Disse fåes i versioner der skyder op imod 120m/s med
en 3grains kugle lad os nu antage at der istdet bliver brugt en 5,62 gr
kugle så giver 120 m/s en energi anslag på 2,62J, eller cirka det halve af
hvad en rigtig slap luftpistol kan.

paintball pistoler er helt andeledes, de skyder med .68 cal kugler(altid på
co2 eller trykluft 3000 psi) som er væsentlig tungere, disse vil med den
rette amonition...glaskugle eller sårn, være ret skræmmende, og gøre MEGET
ondt

i fjeder luftvåben, vil enrgien altid være den samme +- et par procent
grundet hagl og fit i løbet...det vil sige man får ikke mere ud af at ligge
en stål kugle i , da den blot ville flyve lagsommere...men indeholde den
samme mængde energi.

i gasvåben, er energien afgjort at trykket samt hvor langt et løb man har
til at accelerere kuglen i. gasvåben fungere lige som et pusterør mere eller
mindre, her kan man godt vinde lidt ved at tilføje vægt til
projektilet...men ikke mere end max 10% hvis man er meget heldig !

jeg nægter simpelthen at tro at en softgun kan andet end maximalt løfte
huden og lige komme ind under huden....

nu tidens luftpistoler yder omkring 8j og der er sælvfølgelig nogen der yder
endnu bedre....luftgeværer af en rimelig kvalitet ligger på ca 14j og op til
25j

de aller kraftigste masse produceret luftgeværer ligger omkring 100j i en
..22 cal og 130 j i en 9mm, der en gut i usa der selv laver sine geværer på
trykluft som yder ca 800+ J...i en .45 eller .50 cal

en salon riffel ligger fra 150 og op

Rpr hvis du har lyst vil jeg gerne prøve den over min chronograph, som kan
måle kuglens hastigheden, og du kender vel vægten af de 6mm kugler som du
skyder med....så er det et hurtigt regnestykke.

ok, det var lidt off topic....

Lasse
CBR1000f & Rs125
Theoben Eliminator .22 (30foot/pounds)
Career 707 .22 (85 foot/pounds)
RWS/Diana 48 .177 (12 foot/pounds)
og hvis konen tillader Gary Barnes .50 cal (650 foot/pounds) trykluft riffel

Fra : RpR

Dato : 17-09-01 14:35

> [...]
> kugle så giver 120 m/s en energi anslag på 2,62J, eller cirka det halve af

http://www.airsoftgun.dk/categori.asp?cat=18&gun=479978
Der er dens specifikationer, ville gerne scanne manualen ind, men pistolen
blev solgt da jeg aldrig brugte den (til noget fornuftigt ;] )

> Rpr hvis du har lyst vil jeg gerne prøve den over min chronograph, som kan
> måle kuglens hastigheden, og du kender vel vægten af de 6mm kugler som du
> skyder med....så er det et hurtigt regnestykke.

Blir svært nu den er solgt :/
Kuglerne vejer 2,5gr så vidt jeg husker.

> ok, det var lidt off topic....

Lidt

Fra : Søren L Hansen

Dato : 19-09-01 09:04

Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> wrote in article
<9o4c58$150g$1@news.net.uni-c.dk>...
> Med hobby inden for alt hvad der kan skyde og ikke kræver
> tilladelse...

Ja det er lidt besværligt med den tilladelse
--
Søren
Ruger .357 Speed Six (i Canada)

Fra : Hellfire

Dato : 19-09-01 19:55

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in message

> Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> wrote in article
> <9o4c58$150g$1@news.net.uni-c.dk>...
>
> Ja det er lidt besværligt med den tilladelse
> [...]

Jo tak, 2 års aktiv skydning for at kunne _søge_ om den... (jeg mangler
stadig 5-6 måneder)

Henrik
Hämmerli 280 .22-cal. (nåh ja, og en GSX 250 ES :-] )

Fra : Chobby

Dato : 28-09-03 17:46

Du skriver først i din "artikel", at disse (softguns) fåes i versioner
der skyder op imod 120m/s. Hvilket er rigtigt, men en tuned el-gun kan
måske skyde helt op til 300m/s, alt efter model, tuning, alder og
kugler!
Ikke mere herfra, men ændre lidt på dine udregninger, skal du....

MVH
Emil Ljungberg

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 15-09-01 18:56

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en

>[snip ..... om at have en momentnøgle som tyveriværn]
> Ganske fristende
> Hvis nu det er sådan en flok kniv-tosser der 'hærværker' ens mc, så er
> knytnæver jo ikke så meget værd :-/

Så rigtigt, så rigtigt. Ikke mindst i landets storbyer hvor seriøs vold
er blevet en hverdagsbegivenhed; men på den anden side så er f.eks.
forskellen på tyveri og røveri, at offeret har gjort modstand. Derfor er
der for udøveren også vid forskel på simpel hærværk og vold imod ejeren!

- - - - - forudsat at han findes - Hvilket chancen så til gengæld er
ulige større for når ejer/offer har været på gaden og stå ansigt til
ansigt med ham.

--
Armand.
(der ikke håber at han bliver årsag til nogens lemlæstelse på baggrund

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 15-09-01 19:20

> men på den anden side så er f.eks.
> forskellen på tyveri og røveri, at offeret har gjort modstand.

Forskellen på røveri og tyveri er juridisk set om der er udøvet trusler
eller ej. En trussel kan være verbal eller med eksempelvis våben, hvilket
igen fordrer at gerningsmanden typisk ikke ses ved tyveri.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 15-09-01 21:57

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> Forskellen på røveri og tyveri er juridisk set om der er udøvet
> trusler eller ej.

Taget ad notam!

--
Armand.

Fra : james

Dato : 14-09-01 20:34

Hvad med stærk strøm på en gitter under maskinen og plus på maskinen?????

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-01 11:06

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev:
> Hvad med stærk strøm på en gitter under maskinen og plus på maskinen?????

Kan det ikke være skidt for elektronikken på mc'en?

Fra : Morten Juel

Dato : 13-09-01 23:01

> Håber virkelig du render på dem en lørdag aften hvor du har fået en skænk
> eller to og eventuelt færdes med nogle kammerater ;)
hehe du har tydelig vis ikke set moller )) han er en splejs ) som ikke
kan slå en myg ud af kurs

Mvh
Morten

Fra : RpR

Dato : 13-09-01 23:45

> hehe du har tydelig vis ikke set moller )) han er en splejs ) som
ikke
> kan slå en myg ud af kurs

måske han skulle hedder noller i stedet så ? =)

Men en momentnøgle der er et hoved større end ham må da give lidt respekt ?

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-09-01 06:25

> hehe du har tydelig vis ikke set moller )) han er en splejs ) som
ikke
> kan slå en myg ud af kurs
>
> Mvh
> Morten

Og morten er derimod en stor bodybuilder..... *LOL*

mvh Tommy Fer

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-09-01 07:26

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> hehe du har tydelig vis ikke set moller )) han er en splejs ) som
ikke
> kan slå en myg ud af kurs

Fulstændigt ligegyldigt !, han kan vel løfte benene ?, et veltilrettelagt
spark i bollerne, og så lægger selv de største sig ned, tro mig-tro mig

--
Ha'et rart
Dennis Pedersen

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-09-01 23:46

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> "4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
> --
Ehem :) Godtnok sagde du, at du var tvunget over til det offentlige - men
ligefrem en Trabi? ;-D
(4 hjul og 2 takt, må være resultatet af den ligning? *S*)

Fra : RpR

Dato : 14-09-01 05:45

> Ehem :) Godtnok sagde du, at du var tvunget over til det offentlige

Was? Hvor?

> ligefrem en Trabi? ;-D
> (4 hjul og 2 takt, må være resultatet af den ligning? *S*)

Jaja, nu har jeg efterhånden fået nok på buklen for den =)

Fra : Hellfire

Dato : 13-09-01 21:59

"moller" <news@molnit.com> wrote in message news:9nr1jq$jrm$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Moller
> MZ ETZ 251 med 2 stks. motore begge med smadret krumtap....

Jeg føler med dig. Mage til r**hul skal man lede længe efter.

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 13-09-01 23:51

Øv! Terrorister

Du skulle sætte sådan en halgen-lampe med føler op! Det løser tit sådan
nogle problemer!

Med Dybtfølt Medfølelse.
Rasmus Lind Hansen
**XS400 Seca** <--- som folk skal holde pølserne fra!!!! (læs: nul
kasko!)
**Diana luftgevær** <--- som gladeligt holder den slags røvh*llerne væk!

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 14-09-01 10:43

synes mest at det lyder som en der har en torn i siden på dig.

at løsne eller stramme kabler så de ikke virker er jo nærmest forsøg på
manddrab, hvis de nu havde rodet med bremserne kunne du jo stille og roligt
være trillet ud i et kryds for rødt eller lign......

Lasse
CBR1000f
RS125
Ex. Honda Vision.....mishandlet de første 20 gange af ukende gernings
mænd....

Fra : james

Dato : 14-09-01 20:37

Men på den anden side, er det en opmuntring til at kontrollere tingene FØR man
kører. Nu forventer jeg ikke at folk har leget med kabler, men jeg checker
mindst lys, bremser, luft og olie.......

Fra : Jayhawk

Dato : 14-09-01 21:27

> [...]
> kører. Nu forventer jeg ikke at folk har leget med kabler, men jeg checker
> mindst lys, bremser, luft og olie.......

Du bruger da vist ikke din mc til alm transport?
At checke lyset hver gang.. hmm.. det kan gå an.. bremserne også, eftersom
det er så nemt, men olie og luft (filter?)... hver gang??

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 14-09-01 22:51

> At checke lyset hver gang.. hmm.. det kan gå an.. bremserne også, eftersom
> det er så nemt, men olie og luft (filter?)... hver gang??

Mon ikke luft betyder dæktryk?
Anders

Fra : Jayhawk

Dato : 14-09-01 22:38

> Mon ikke luft betyder dæktryk?

Tjoo.. det gør det vel nok.. ok man kan vel sparke lidt til dækkene før man
kører.. ikke at jeg ville kunne mærke om der er korrekt tryk i, men... det
kan man vel lære

Fra : james

Dato : 15-09-01 09:38

> Mon ikke luft betyder dæktryk?
> Anders

ah......ja.........

-james

Fra : james

Dato : 15-09-01 09:37

Jayhawk wrote:

> man
>
> Du bruger da vist ikke din mc til alm transport?

Joda. Når jeg tænder, er det nemt nok at holde en hånd foran og skift fra nær
til lang lys, kig på bremselyset og prøve både med hånd og fod, bøj ned en
omgang og se i det lille olievindue og tage fat på dækkene. Lufttrykket tager
jeg kun før første tur om dagen, (OK...ikke HVER dag...indrømmet) resten af
tiden holder det med en "håndprøve." Hvad gør jeg mere?????? Jo, kigger også på
forgaffelen for at se om der er lækkage, og på Scottoileren, for at se 1. om
der er olie, og 2. om kæden er stadig lidt "våd" med olie. Derved opdaget jeg
at Scottoilerens lille slange var blevet revet ud på et eller andet vis....og
det meste af olien var væk. Havde jeg ikke disse vaner, havde jeg ikke opdaget
det og bare troet at alt var i skønneste orden...indtil kædesættet smeltet.
Opdaget også at en ledning var løs til kontakten ved håndbremsen. Bremselyset
tændte ikke én morgen med hånden....men virkede med foden...hmmmmm Det ser ud
som om....hoopla, den hænger nærmest. 10 sekunder som måske hindrer en ulykke.

Feks den dag at en lille skruetrækker faldt ned fra sadelen. Hvor fanden ER DEN
BLEVET AF?????? Jo, den dykkede op næste dag: i kæden. Før jeg var kommet 1
meter, var skruetrækkeren kilet fast og kæden var ikke glad. Det var en sur
oplevelse. Havde jeg brugt måske 10 sekunder mere, havde jeg måske fundet den
og undgået skaden.

Som en klog mand har sagt: "Avert the danger before it arises."

-james

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-09-01 11:18

Jayhawk <a@a.a> wrote in article
<3ba2673e$0$1015$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Du bruger da vist ikke din mc til alm transport?

Hmm... det gør jeg, og jeg kontrollerer som minimum bremselys, samt dæktryk
_hver gang_. Dette efter at jeg opdagede at den forreste bremselys kontakt
er skudt, så det kun er bagbremsen der kan fremprovokere et blink med
lygten. Derfor er det ret vigtig den virker...

Desuden har mine dæk det med at tabe luft...

--
Mikkel

Fra : moller

Dato : 14-09-01 22:44

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> kører. Nu forventer jeg ikke at folk har leget med kabler, men jeg checker
> mindst lys, bremser, luft og olie.......

Yeps... det er lige det man har lyst til når regnen vælter ned :( nå,
men jeg kan se der er en i køge der sælger en ETZ 250 usynet for 2000Kr...
så hvis bare motoren kan køre, så køber jeg den og bytter motorende om
indtil jeg for tid til at renovere den anden.

Moller