SAS sikkerhed
Fra : bamsefarr

Dato : 13-09-01 20:05

FY FOR DEN
jeg har lige set rapporten det ser sgutte godt ud for sikkerheden i sas,
dem tør jeg ikke flyve mere med.
niels

Fra : John K

Dato : 13-09-01 21:18

> FY FOR DEN
> jeg har lige set rapporten det ser sgutte godt ud for sikkerheden i sas,
> dem tør jeg ikke flyve mere med.
> niels

Hvorfor - regner du med at sikkerheden er blevet dårligere nu?

SAS har da aldrig haft større uheld, og jeg tvivler på at sikkerheden er
dårligere hos SAS end hos de fleste andre selskaber.

Mvh

John K

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-09-01 21:24

så længe det ikke er en afganer der sidder ved roret, så er jeg tilfreds....

Fra : John K

Dato : 13-09-01 23:37

> så længe det ikke er en afganer der sidder ved roret, så er jeg
tilfreds....

Jeg er ligeglad med hvem der sidder ved roret - bare vedkommende bringer
folk sikkert fra A til B.
Nationaliteter spiller for mig ingen rolle i den sammenhæng.

Mvh

John K

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 17-09-01 15:54

Tror ikke sas' sikkerhed er faldet meget, men hverken sikkerhed eller
service er overprisen værd. Desuden har de en oldgammel flypark
(sammenlignet med de fleste andre), hvilket alt andet lige må kræve
ekstra eftersyn. Voldsomt bekymrende er det dog, at de tilsyneladende
forsøger at dække over fejl.
Mvh Ivan

Fra : Sune Krøll

Dato : 20-09-01 15:23

Sas prøver at slippe udenom, men det gør alle andre også.......jo men
berettiger det sas til at overtræde loven om flysikkerhed???......og er det
ikke kun alarmerende at der bliver set stort på sikkerheden et sted hvor
fejl meget let kan føre til katastrofer. På den anden side så er luftfarten
ved at udhvikle sig til diskount rejser hvor folk bliver klemt ind i
ovefyldte maskinner som mest af alt ligner trejde klasse på et godstog i
peru.

.....jeg ved ikke rigtigt hvad vi forventer, men er det ikke fordi vores
forestilling om det at rejse med fly er lidt romantisk, noget fint og dyrt
med en hvis klasse, med smilende personale og god service, både på flyet og
i lufthavnene.........men helt ærlig, sådan er det jo ikke mere, selvom
luftfartsselskaberne prøver at holde fat på dette image, er det jo langt fra
sådan det fungere idag.
Skal man tjekke ind bliver man mødt med vrede blikke over at man ikke har
slået sit pas op på billed siden, eller fordi man er for langsom til at
lægge sin taske op på tranportbåndet. Betjeningen foregår ekstremt hurtigt
og man møder sjælent et smil her.....dette er naturligvis endnu værre for
førstegangsrejsende der endnu ikke ved hvordan rutinen er......så foregår
det meste uden de store problemer indtil man så skal boarde.....og gud fri
den der kunne finde på at spørge om hvilken gate hans eller hendes fly
skulle gå fra.....ved boardingen bliver man så mødt at en masse smil når man
træder ind i flyet og er egentlig ganske tilfreds indtil man så pludselig
skal klemme sig ind på sin plads men først lige må vente i kø fordi hr. og
fru.....igen har taget al deres bagage med som håndbagage og nu kan den
sidste passager ikke få plads til sin egen overfyldte taske....men med sved
på panden finder folk ud af at få 90% af deres ting på plads, resten bliver
så ordnet af stewardesserne som sure går og smækker bagagelågerne, dette er
folks egen skyld men det indikere bare mere et gedemarkede end det billede
man møder når man træder ind i flyet.......så har folk sat sig og flyet er
kommet i luften og de først ti klik er lydt fra sikkerhedsseler der bliver
lukket op inden der bliver slukket for lampen, ikke fordi det måske er så
farligt men en regel er nu engang en regel. Så kommer det øjeblik som de
fleste har ventet på: serveringen! Det foregår således at der komme en vogn
igennem flyet hvorfra man kan vælge sig en forfristende drink.....derefter
passere vognen forbi dig på tilbagevejen i en sådan hastighed at du ikke kan
be om endnu et glas, en cola eller hva det nu måtte være.......så går der
lidt tid hvorefter vognen kommer igen for at samle affald....og det er nu
tydeligt at de smil man blev mødt med i starten forlængst er ladt tilbage i
lufthavnen. Er man så frækt at bede en stewardesse om noget bliver man
sjælent kigget på, der bliver bare svaret og hurtig videre inden flere
skulle få den samme vanvittige ide!....Så går der lidt tid inden maden
kommer rundt, men når det så først sker er det helt tydeligt at der er nogle
retningslinier fra fortiden man stadig prøver at holde ved med hensyn til
service og forplejning. Man får sin mad og værsgo spis....og det skal helst
gå hurtigt....der er gerne et brød med til rettet og der er somregel pålæg
til to rundstykker eller lign. og man bliver da også tilbudt et ekstra
brød......men det sker bare inden man er færdig med maden og overhovedet har
tænkt på at gå i gang med det første brød......og hvorfor så det, jo så er
man jo blevet tilbudt servicen og man har en fornemmelse af at der virkelig
bliver gjort alt for at pleje passagerene....ligeledes med kaffen, den
bliver man tilbudt inden man er færdig med aftensmaden og har tømt sit
glas....synd, for næste gang der kommer en forbi er det igen sådan at en
beskeden og høflig stemme aldrig vil kunne rede sig en kop.....rigtig smart,
for så er man igen blevet tilbudt en service som man bare ikke tog
imod......øvøv. Kunne de så bare ikke vente lidt med at komme med kaffen og
alle de andre ting, tja det kunne de jo godt, men så vil de jo risikere at
folk rent faktisk skulle have noget og det ville jo tage lang tid og være
enormt besværligt.....men sådan er det jo bare.
Hvis turen er lang nok får med glæden af at sove i et fly, men det har jo
ikke ændret sig.....og jo det har det for der blevet plads til en ekstra
stolrække på bekostning af lidt benplads hvilket gør det meget svært at
finde sig tilrette i disse smalle flysæder.....men men men....når man vågner
kan man så glæde sig over lidt morgenmad og her er det samme situation som
før.....men helt ærligt de gør det i en god tro, hvis folk fik for meget
væske så ved man jo godt hvad der sker....toilettet....og det ville jo være
rent kaos hvis samtlige 400 om bord skulle på toilettet, da det nærmset er
umuligt at komme væk fra sit sæde når man først har sat sig. Nej det gælder
om at kunne holde sig hele vejen.
Når man så lander er det igen de samme ti der bare ikke kan vente og må åbne
sin sikkerhedssele inden lampen slukker og rejse sig op for at få sin
håndbagage så hurtigt som muligt.....resultat er det stik modsatte....total
kaos fordi alle vil til og der går en uendelighed inden man kan komme ud af
flyet......og pludselig har kabinepersonalet fundet smilet frem igen og
hilser pænt på en inden man går ud, for hvad er det man siger, det første og
sidste indtryk er det man husker!!......nu er turen næsten slut, og hvis man
er rejst langt skal man lige igennem "imigration" hvilket jo er en
selvfølge, men igen afspejler det at vi her snakker om et gedemarkede af
folk og en betjening der mere minder en om flaskearbejde på carlsberg. Ikke
en eneste gang har jeg set et smil på læben hos en af disse kontroløre, og
selvom man er venlig og smiler og er flink så fortrækker de ikke en mine.

Så helt ærlig skulle det så undre nogen at der måske er lidt problemer med
lidt olielekage eller andre småting......eller at personalet smider med din
bagage som var det affaldsposer.
Hmmm....

Mvh Sune Kroell

Fra : Uffe Holst

Dato : 20-09-01 15:58

In an article of 20 Sep 2001 Sune Krøll wrote:

> Så helt ærlig skulle det så undre nogen at der måske er lidt problemer med
> lidt olielekage eller andre småting......eller at personalet smider med din
> bagage som var det affaldsposer.

Det, der undrer mig mest, er egentlig, at du overhovedet benytter denne
transportform.

--
Uffe Holst

Fra : Sune Krøll

Dato : 20-09-01 23:42

Både ja og nej.........og nu kunne jeg også bare flyve på første klasse, men
det var ikke min pointe. Jeg mener bare at folk har et forkvaklet syn på
netop denne "trandportform".

-Sune