Matrox G400 DualHead DVDmax - SortHvid ?
Fra : DeBoss

Dato : 13-09-01 19:50

Hej..
Jeg har nu ejet et sådant grafikkort i 2-3 år, og endlig er jeg blevet enig med mig selv at nu skal det til TV...

MEN.. alt virker undtagen farverne ??
Det spiller rigtigt flot, og ingen problemer der.. mærkeligt nok.. men der er ingen farver overhovedet.. og nej der er ikke flueben i Black&White og TV'et har farver...

Jeg kan ikke finde nogen steder at stille der på secondary display..

--
Mvh Dennis B Dennis@Bitnisse.dk
Nogle kvinder synes det er vulgært at gå

Fra : DeBoss

Dato : 14-09-01 17:40

anyone ??????????

Jeg bruger indstillingen DVDmax på grafikortet

Fra : MasterYeti

Dato : 14-09-01 19:19

[...]

Det er sikkert fordi du sender signalet i SVHS format, og dit TV enten ikke
kan tage det, eller du ikke har indstillet det til det.
Løsning : stil PC'en om til at sende Composite istedet for SVHS _ELLER_ stil
dit TV om til at det modtager et SVHS signal.

MvH MasterYeti

Fra : DeBoss

Dato : 14-09-01 19:50

Nej desværre...

Jeg har både "DVDmax TV settings" og "Desktop TV settings" sat til composite or svhs (andre muligheder et SCART-composite og SCART-RGB, hvilket intet billede giver pga scart

Den indstilling er den eneste måde jeg kan få billede på skærmen.. og jeg har valgt PAL..
NTSC giver heller intet billede sikkert fordi mit LX5500 ikke kan vide NTSC... (jeg sætter signalet gennem videoindgangen i min forstærker ligesom et videocamera, og sender det videre til TV gennem scart)

Andre gode råd ???

Mvh Dennis

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 15-09-01 11:16

In article <3ba0ffd2$0$89081$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
dennis@bitnisse.dk says...
> Hej..
> Jeg har nu ejet et s=E5dant grafikkort i 2-3 =E5r, og endlig er jeg =
> blevet enig med mig selv at nu skal det til TV...=20
>
> MEN.. alt virker undtagen farverne ??
> Det spiller rigtigt flot, og ingen problemer der.. m=E6rkeligt nok.. men =
> der er ingen farver overhovedet.. og nej der er ikke flueben i =
> Black&White og TV'et har farver...

Er du sikker på at dit TV kan "forstå" S-VHS? Jeg havde selv det samme
problem (dog med et andet grafikkort) og løsningen var netop at skifte
til composite v.h.a. et converter kabel. Nu ruller det i farver og det
hele :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : DeBoss

Dato : 17-09-01 16:32

Det ved jeg ikke, men jeg bruger heller ikke S-vhs.. jeg bruger composite-stikket, der sættes i min forstærker, og videre i Scart til TV...så der skulle ikke være noget galt.. !

Men jeg har stadig ikke fået skidtet til at virke, og kan ikke finde flere steder at stille noget... ?

Mvh Dennis

Fra : DeBoss

Dato : 16-10-01 18:02

FOR FANDEN... nu har jeg endlig fundet grunden.....

Jeg sad og rodede på matrox hjemmeside.. og der kunne jge se at kablerne ikke var ens for hhv 400 og 450.. eehh ok leif... jeg havde taget mit kabel med hjem fra arbejdet da jeg ikke vidste hvor det andet var henne,

Det spiller bare max nu

Mvh Dennis

Fra : PS

Dato : 17-10-01 19:35

Mener jeg har læst/hørt at det kan være afhængit af om fjernsynet kan
håndtere signalet fra kort

Har selv et G450 og det fungere fint, idet adapter kablet ændrer signalet
til s-vhs - som jeg så igen skifter til scart.

Det fungere fint med farve og det hele!