En makro skal kunne vælge celle i Excel
Fra : Ole Kokholm

Dato : 13-09-01 18:04

Hej NG.

Jeg har arbejdet lidt med at programmere makro´er til Excel i Visual Basic.

Jeg har følgende spørgsmål, som jeg håber en venlig sjæl kan/vil hjælpe mig
med:

Findes der en kommando, der kan få cursoren til at "hoppe" til en celle
udvalgt af 2 variable ??

Jeg forstiller mig, at jeg har to variabler f.eks. R og K. (dækker over
henholdsvis Række og Kolonne) Hvis R = 24 og K = 5, hvordan får jeg så
cursoren til at hoppe til celle E24 ???

Jeg håber nogen kan hjælpe, da det vil hjælpe mig meget.

På forhånd tak !!!

Ole

Fra : Jens

Dato : 13-09-01 23:40

Dette for firkanten til at hoppe op til A1

ActiveSheet.Range("A1").Activate

Ved ikke om det er noget i den stil som du mener

Fra : Ole Kokholm

Dato : 14-09-01 16:02

Hej.

Jo. Det er noget i den stil, men styret af variable. Altså ikke til "A1"
hver gang.

Jeg har dog fået svar andet steds fra.

Tak for din ulejlighed.

Mvh. Ole

Fra : Ove Hansen

Dato : 14-09-01 07:04

Prøv at indspille en ny macro, hvor du udfører opgaven. Rediger
derefter makroen. Så kan du se, hvordan du skal gøre. Hvis jeg er i
tvivl om en funktion, prøver jeg altid at udføre den manuelt, idet
jeg samtidig indspiller det i en macro.
/Ove

Fra : Ole Kokholm

Dato : 14-09-01 16:02

Udemærket idé. Den bruger jeg også selv, men da jeg netop ønskede at styre
hoppene via nogle variabel er det ikke nemt at lave manuelt.

Ellers tak for din ulejlighed.

Ole

Fra : Kristian Sæbø

Dato : 14-09-01 07:59

Heisann Ole!

Prøv denne, ikke testet men det skal ikke være langt unna!!!

ActiveSheet.Cells(R, K).Select

mvh Kristian

"Ole Kokholm" <kokholm@mail.dk> skrev i melding

Fra : Ole Kokholm

Dato : 14-09-01 15:59

DET VIRKER !!!

Mange tak. Det var lige nøjagtig den kommando, som jeg har ledt efter i lang
tid.

Nu kan jeg rigtig komme i gang med mine projekter.

Mvh. Ole