Godt tip til vægttab
Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 13-09-01 16:08

Har du svært ved at lade være med at spise mere end hvad godt er og står
vægten derfor stille så lav en gang grøntsagssuppe med boullion-terninger og
rigeligt vand. Adskillige undersøgelser viser nemlig at suppe mætter meget
og i lang tid i forhold til selv protein-rig mad. Jeg laver selv af havens
grønt f.eks. gulerødder, bønner, kartofler (men ikke for mange - de
indeholder relativt flere kalorier), løg, kål osv.

Mvh Lau Saugman Hansen

Fra : Thomas Graasten

Dato : 16-11-01 17:24

Det er sikkert meget godt, men man kan ikke kun leve af suppe. Jeg har selv
prøvet...og efter 2 dage var jeg ved at k.... op.
Men det kan være at, det virker for andre..Det gjorde ihvertfald ikke for
mig.

Thomas

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 16-11-01 19:00

"Thomas Graasten" <tgraasten@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> prøvet...og efter 2 dage var jeg ved at k.... op.
> Men det kan være at, det virker for andre..Det gjorde ihvertfald ikke for

Jeg vil jo så bestemt heller ikke mene at du skal leve af suppe, eller for
den sags skyld noget andet som eneste mad i flere dage af gangen. Næh, hvis
dit problem er voldsom appetit, bør du prøve at spise mættende føde (kød,
fisk, kartofler, groft brød UDEN KERNER, ris pasta), og spis endelig så
meget du overhovedet kan. Især skal du passe på med at få et solidt
morgenmåltid. Alt for mange prøvet at skippe morgenmaden ud fra en idé om,
at "desto længere man sulter, desto mere taber man sig", og man har jo lige
sovet 1/3 af dagen. Det er en dårlig idé, da det eneste der sker ved at have
en længere sulteperiode er at forbrændingen sættes ned. I stedet skal man
altså spise en tilstrækkeligt mættende morgenmad, så man får forbrændingen i
gang, og ikke bliver sulten i tiden indtil frokosten.

Sørg også for at have passende mellemmåltider ved hånden. Frugt og knækbrød
er glimrende til dette. Små mellemmåltider holder for det første sulten for
døren, og holder for det andet forbrændingen i gang.

Du behøver med andre ord ikke at føle dig sulten hele tiden for at tabe dig.
I stedet skal du sørge for at spise dig mæt i de rigtige ting, som er
protein og kulhydrater, så du ikke bliver fristet af de fede sager med højt
kalorieindhold.

Mvh
Anders