Hvilken tekst-editor
Fra : Per Madsen

Dato : 13-09-01 12:34

Hej
Jeg har lige købt et hæfte i IDG-serien "Hjemmesider-lær det selv", der
selvfølgelig er rettet mod Windoze-platformen. Men da grundprincipperne vel
er nogenlunde de samme som til Mac, købte jeg hæftet. Hæftet benytter sig af
Netscape's Composer-del, men derudover bruger de også tekst-editoren
"Edit-pad". Netscape Composer til Mac har jeg , men hvilken tekst-editor vil
I anbefale. Og husk lige, at jeg total nybegynder i dette her, så den skal
være meget nem at gå til )

Mvh.

Per

Fra : Jakob Færch

Dato : 13-09-01 11:53

In article <B7C6583A.18450%dsl52828@vip.cybercity.dk>,
Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> hvilken tekst-editor vil
> I anbefale. Og husk lige, at jeg total nybegynder i dette her, så den skal
> være meget nem at gå til

SimpleText, som følger med systemet, er nem at gå til, synes jeg.

BBEdit Lite, som kan hentes gratis her:
http://www.barebones.com/products/bbedit_lite.html
Er i mine øjne den bedste gratis teksteditor, der findes - og den er
vist heller ikke så svær at gå til.

/Jakob

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-09-01 13:41

> [...]

> I anbefale. Og husk lige, at jeg total nybegynder i dette her, så den skal

BBEdit, hvis du kan skrive html ellers GoLive.

--
Ciao Jesper )

Fra : Sascha

Dato : 18-09-01 13:22

SimpleText kender intet til html, så det burde være den derminder mest om
edit-pad.

(Dreamweaver til opsætning. Notepad på windows, når jeg skal rette html
eller skrive ASP.
Der er stor forskel mellem MAC og PC (IE og Netscape), når vi taler om
Hjemmesider.
- skriftstørrelsen - Form elementer - Layers - tableborders - osv -
Så hvis dine sider ikke vises på helt den samme måde som de beskriver i
hæftet er det ikke nødvendigvis dig der har lavet fejlen)