Apocalypse Now Redux.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 13-09-01 23:12

Så subj. i går aftes, og jeg må nok sige at den holder hele vejen. Jeg
mener at den "originale" udgave stadig er fremragende, men Redux har sine
ting der gør den bedre. Da det nu er et stykke tid siden jeg har set
originalen kunne jeg ikke udpege alle de nye ting, men scenen med
kolonisterne giver filmen et nyt politisk perspektiv der bestemt ikke
forringer den.
Den film var bestemt alle 80 kroner værd, hvis bare Coppola kunne mande sig
op endnu engang, og lave en film i samme klasse. Efter min mening er det kun
gået ned ad bakke siden Apocalypse, dog med et par lyspunkter. Her tænker
jeg på Cotton Club, Gardens of Stone og Tucker.
Peter Fleinert.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 13-09-01 10:21

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
> Så subj. i går aftes, og jeg må nok sige at den holder hele vejen.

Absolut enig. Sidst jeg så den var for mange år siden på video i et
klasselokale, så at se den i biografen var en kæmpe oplevelse. Det er rart
med genudgivelser, så man kan se nogle af de gode gamle film. Apocalypse
holder hele vejen, fra tonen bliver slået an med Doors "This is the end" og
til slutningen. Det er filmkunst i høj klasse.

Den film var bestemt alle 80 kroner værd,

Hmm - savner nu stadig de dage hvor det kostede 25 kr. for en
eftermiddagsforestilling...

hvis bare Coppola kunne mande sig
> op endnu engang, og lave en film i samme klasse.

De fleste kunstnere har et højdepunkt, som bliver efterfulgt af stagnation
og tilbagegang. Ikke at de laver dårlige ting, de når bare ikke samme højde
igen. Jeg tror det hænger sammen med at de ikke selv kan sætte fingeren på
noget, og sige at det er forskellen. At lave film i den klasse kræver både
dygtighed og held, og man kan da håbe på at at Coppola gør det igen. En
filmkunstner af hans format fortjener at få sin anden opblomstring.

Efter min mening er det kun
> gået ned ad bakke siden Apocalypse, dog med et par lyspunkter. Her tænker
> jeg på Cotton Club, Gardens of Stone og Tucker.

Gardens of Stone, den havde jeg helt glemt. Det er faktisk en rigtig god
film.

den dårlige jeg har set af Coppola er så tilgengæld "Jack" med en hysterisk
Robin Williams.

Jørgen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-09-01 14:49

On Thu, 13 Sep 2001 11:20:33 +0200, "Jørgen Flainard"
<smallerb@hotmail.com> wrote:

> [...]
>film.
>
>den dårlige jeg har set af Coppola er så tilgengæld "Jack" med en hysterisk

Øøhh hvad med Godfather!!!
Den bedste film-serie IMH

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 13-09-01 16:14

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> wrote in > >Efter min
mening er det kun

> Øøhh hvad med Godfather!!!
> Den bedste film-serie IMH

De film Peter nævnte er alle film der er lavet efter tiden med "Godfather"
og "Apocalypse Now". Jeg tror meningen var at pointere at han siden dengang
ikke har svinget sig op på sit gamle niveau. Om så Godfather III mangler på
listen over lyspunkter må vel være en smagssag. Det er så langt fra en
dårlig film, men jeg synes den mangler den nerve som der er i de to gamle.
Den sætter et punktum for historien, men er ikke mesterværk som de to
første.

Jørgen

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 13-09-01 15:59

> [...]
> gået ned ad bakke siden Apocalypse, dog med et par lyspunkter. Her tænker
> jeg på Cotton Club, Gardens of Stone og Tucker.

Enig i at den originale film er fremragende, og jeg glæder mig meget til at
se den nye udgave.

Men kan du ikke lige tjekke din dato.

mvh
Lars

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-09-01 12:10

>Efter min mening er det kun
>gået ned ad bakke siden Apocalypse, dog med et par lyspunkter. Her tænker
>jeg på Cotton Club, Gardens of Stone og Tucker.
>Peter Fleinert.

Hvad er galt med JFK (DC) - det må du gerne svare på :

mvh
J.J.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 14-09-01 13:18

"Jack Jensen" <spamspam@hotmail.com> wrote in message >
> Hvad er galt med JFK (DC) - det må du gerne svare på :

Hvorfor skal Oliver Stone pludselig blandes ind i hvilke Coppola film der er
gode?

jørgen

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-09-01 13:21

>Hvorfor skal Oliver Stone pludselig blandes ind i hvilke Coppola film der er
>gode?

Det er da også rigtig!
mvh
J.J.

Fra : Peter Fleinert

Dato : 14-09-01 23:01

> Det er da også rigtig!
> mvh
> J.J.
Tak, så behøver jeg ikke selv at svare.
Peter.

Fra : Mads T. Andersen

Dato : 22-09-01 20:46

> Efter min mening er det kun
> gået ned ad bakke siden Apocalypse, dog med et par lyspunkter. Her tænker
> jeg på Cotton Club, Gardens of Stone og Tucker.
> Peter Fleinert.

Coppola havde også sine problemer med indspilningen af filmen,
jeg mener vist nok at "heart of darkness" (eller noget i den stil) er lavet
som en slags biografi?
Jeg har rygter (og det skal man jo ikke) om, at han forsøgte selvmord nogle
gange, mens de var igang med indspilningen, de fleste af skuespillerne var
konstant høje af kokain og coppola da filmen var færdig, havde tabt omkring
50 kg.
Så jeg kan godt forstå at filmene ikke er helt de samme.

/Mads