Vore "brødre"
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-09-01 07:43

Hvad synes I om dette digt om danskerne, fra vore islamiske "brødre":

http://www.udlst.subnet.dk/

Det er i øvrigt nu bevist, at alle kaprere var arabere fra forskellige
lande [tilsyneladende også mindst én palæstinenser], som boede i USA, og
havde betalt meget store beløb for at lære at flyve netop fly af de
typer, der blev kapret.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Flemming Jorgensen

Dato : 13-09-01 09:10

Det er en rigtig grim side du har linket til. De der står for den må være
meget primitive.Totalt afstumpede.
Her er et lille uddrag, som nok må siges at stå i kontrast til de aktuelle
begivenheder

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1eznzsr.zsprufqbg2skN%serse@diku.dk...

Fra : Live4Him

Dato : 13-09-01 11:33

> Per Erik Ronne <serse@diku.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:1eznzsr.zsprufqbg2skN%serse@diku.dk...

~~~~~~~~~~~~~~~~
Det er en hjemmeside lavet af idioter, for idioter.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-09-01 22:24

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

[ klip ... af Islamisk hadeside ... ]
> ~~~~~~~~~~~~~~~~
> Det er en hjemmeside lavet af idioter, for idioter.
>
> jørgen.

Jørgen, husk nu lige gruppens fundats, noget med hvordan man er over
for andre ...

"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
Læs om Syndfloden: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-015.htm
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Flemming Jorgensen

Dato : 13-09-01 09:12

[...]

For at få stoppet dette diktatur og tyrranni som muslimerne er underkastet,
så skal de indse at løsningen er Den Islamiske Stat. Det er udelukkende Den
Islamiske Stat, som vil skabe frygt i kuffars hjerter og få dem til at
forholde sig passive overfor muslimer og det er udelukkende Den Islamiske
Stat som vil skabe ægte retfærdig, barmhjertighed, medmenneskelighed, fred
og kærlighed her på jorden.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 13-09-01 09:42

d. 13/09/01 10:12 skrev Flemming Jorgensen på fj@ddf.dk i artiklen
3ba06a6e$0$992$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> For at få stoppet dette diktatur og tyrranni som muslimerne er underkastet,
> så skal de indse at løsningen er Den Islamiske Stat.

Så må vi jo overveje, om de to islamiske stater Iran og Afghanistan tilbyder
nogen løsning. I så fald er løsningen åbenbart undertrykkelse.

> ... og det er udelukkende Den Islamiske
> Stat som vil skabe ægte retfærdig, barmhjertighed, medmenneskelighed, fred
> og kærlighed her på jorden.

Netop dette afsnit kan få vi kristne til at mene, et kristent land kan skabe
de samme resultater. Jeg mener da også, at terroraktionerne mod USA tirsdag
i meget høj grad skyldes, vi vestlige lande er kommet meget langt fra de
kristne idealer i vores stræben efter personlig frihed og materiel velstand.
Den moderne vestlige kultur giver ikke meget plads til andre kulturer eller
næstekærlighed for den sags skyld. Faktisk mener jeg, den største trussel
mod de kristne idealer er en sikker forvisning om, at grådighed og egoisme
kan udnytte og modarbejde næstekærlighed i et omfang, som afskrækker i hvert
fald mig fra at vise et kristent sindelag.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 13-09-01 10:15

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) skrev:
>Hvad synes I om dette digt om danskerne, fra vore islamiske "brødre":

Hvis man ikke lægger så meget vægt på hvem der har forfattet digtet, så
vil jeg vove at påstå at beskrivelsen passer ganske godt. Ikke en rar
indrømmelse, men sand. Det der kan rette op på det danske samfund er flere
kristne der løfter deres røst.

Med venlig hilsen
Marlene Karecki
www.karecki.com

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 13-09-01 10:19

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) mælte sligt:

>http://www.udlst.subnet.dk/

Afskyelig læsning, men hvad har det med kristendom at gøre?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
[...] Den enkelte Moabit er ikke et Udsnit af en Masse moabitiske
Individer, men en Aabenbarelse af »Moabithed«, ligesom den enkelte Ko er

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 13-09-01 14:03

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad synes I om dette digt om danskerne, fra vore islamiske "brødre":
>
> http://www.udlst.subnet.dk/

Øøhh... Hvad sker der egentlig på det websted? Jeg bliver dirigeret direkte
videre til www.fbi.gov, når jeg prøver at komme derind. Gad vidst, om min
IP-adresse nu er på FBI's sorte liste...?

Erland

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-09-01 15:13

Erland Stig Bredgaard <nospam@bredgaard.net> wrote:

> Øøhh... Hvad sker der egentlig på det websted? Jeg bliver dirigeret direkte
> videre til www.fbi.gov, når jeg prøver at komme derind. Gad vidst, om min
> IP-adresse nu er på FBI's sorte liste...?

Web-adressen stod nævnt i et indlæg på dk.politik, som blev til en tråd.
Men jeg klippede da lige et digt til e-mail brug:

Danmark, Dansk og Dejligt

Poul Nyrup du store demokrat,
hvad gik der galt,
fik din datter for meget frihed,
tog sit eget liv,
hun forstod det.

Arne Melchior du varme jøde,
dansk kultur, AIDS, ups, blev knaldet på bordel,
røde lamper og narkomaner,
gaden minder dig om Israel.
Politiet er alle vegne for at holde uro og uorden.

Søren Rye,
det da dansk,
krydder, urter og salat,
økologi og kontakt til omverdenen,
uden frø fra varmen, ingen baghave

Nej, nej, Olsen Banden,
det går heller ikke,
Yvonne begik selvmord,
Keld's søn på pukken, med en kanyle i armen,
nå ja, hvad med lille Per i Nisseland,
han fik nummeret på alkolinjen af Julemanden.

Kirketårn, Kristendom, og julesang,
altergang i sort og vidt,
ups, det gik vist lidt skidt,
utroskab og præstens hjælp.

Julefrokost og partner-bytte,
det da dansk;
Gammeldansk,
at se igennem fingrene med dette,
det gør alle jo nu om dage.

Hvad så med vores mode,
hvor fik vi nu stoffet fra, silke
-hold da op, vi køber det,
vores Danmark, konkurrencedygtig, hjemløshed og fattigdom
Det har Hr. og Fru Jensen knoklet for,
altimedens de venter på hjemmeplejen,
kommer hun overhovedet ?

En sand dansk præst,
med masser af kultur,
bøsse, 32 år og skattekroner.

Skattekroner, stolt og 52%,
det da dansk,
frie hospitaler, skoler, frie skoler, pædofile overgreb
nej, nej, det lægger den danske avis hurtig låg på,
giv manden en behandlingsdom,
han har jo forstået frihederne.

Nå, men så har vi jo Novo Nordisk,
en kapitalstærk virksomhed,
det da dansk,
det da klart, 600.000 danskere på lykkepiller, får virksomheden til at
vokse.

O du store Hovedbanegård,
en kvinde blev voldtaget i en fin lille restaurant, ved høj lys dag,
folk kunne ikke komme hende til undsætning,
de var lige midt i morgenmaden
og forresten så skulle de nå et tog.

Egoisme,
det da dansk,
bare passe sig selv,
Grøn Tuborg og overgreb på konen i en brandert.

Let påklædte danske kvinde, sol og søndag,
alle må kigge, de da ikke ludere, hvem siger det,
de koster jo ikke noget,
det da dansk.

Dansk Røde Kors, Sandholmlejeren, flygtningehjælp,
det da dansk,
6 år bag tremmer i uvished,
det da klart, politikerne har jo alt for travlt til at pleje deres
sager,
de skal jo nå ind til Snapstinget.
Så Hans Engell kan køre galt i en brandert.

Burhøns og (dansker)svin,
det da dansk,
idet mindste kultur,
høns uden fjer, svin der ikke kan vende sig, pladsmangel.

Pladsmangel og fremmede,
det da dansk og dejligt.
De skal ikke tro de bare kan komme her og trække deres kultur ned over
vores hoveder,
vi ved, hvad vi står for og hvad vi har og det må ingen for alt i
verdenen tage fra os,
vores kultur, AIDS kultur, det er varmt,
de fire årstider,
desuden ønsker vi at bevare vores 50% horeunger på top ti listen for
Europa ranglisten.

Og så var der jo vores rekorder til OL,
rød, hvide flag,
det da dansk,
hov en løber, der er alt andet end hvid,
han er da dansk.

Hassan Al, bokser fra Vesterbro,
han er da dansk,
nå nej, men han taler dansk.

Diskoteker der er fyldte med aber og svin,
der hopper rundt og er til grin.

At hyre en taxi,
det må da være dansk,
varmt og dejligt, ups i sin brandert sked han på bagsædet,
det koster jo blot 5.000 kr.,
desuden er føreren jo blot en udlænding.

Renhed;
det da dansk,
idet mindste kultur,
mange har ikke oplevet et varmt bad med sæbe,
det har vi fået importeret, for blot 30 år siden

At smitte,
det da dansk,
at være stolt, det da dansk,
hver femte har en kønssygdom

Aktiv dødshjælp,
det da dansk,
system, penge og travlhed, det da varmt,
vi kan jo ikke bare skyde dem;
det er ikke dansk,
man bruger blot et begreb som bedøvelse, det lyder så neutralt.

O du store danske demokrat, man kan jo blive ved og ved,
det da dejligt;
det da dansk.

Danmark for danskere,
når du har fået dette land, har du patent fra Gud.

Oh du danske, egocentreret, syge, pædofile, bøsse, med din klamme AIDS
kultur,
åben øjnene,
systemet har ført dig bag lyset.

Muslimer som har (eller som kan lave) nogle sjove digte eller andet
omkring danmark, danskere, den danske (vestlige) levemåde m.m. er meget
velkommen til at sende dem til os. Hvis vi kan lide det så vil vi
inshallah sætte det op på hjemmesiden, så alle kan læse det og slå sig
på låret af grin.

===

Siden siden nu peger mod fbi, er der noget der tyder på at den /ikke/
var et falsum.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 14-09-01 12:08

> [...]

> videre til www.fbi.gov, når jeg prøver at komme derind. Gad vidst, om min
> IP-adresse nu er på FBI's sorte liste...?

Det bliver du sandsynligvis. I følge nedenstående link til
Jyllandsposten, er hjemmesiden lukket af politiet, som nu har brugerne
under observation!

http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/udland/artikel&art_id=3452335

Fra : Stefan Holm

Dato : 13-09-01 18:21

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> Hvad synes I om dette digt om danskerne, fra vore islamiske "brødre":

Fra dem allesammen eller blot et udvalg?

--
"Per er skrynteren."

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-09-01 22:26

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

Idet nogen siger siden ikke længere er tilgængelig, og som skulle være
interesseret i en kopi af dens indhold, kan de sende en mail til mig,
så skal sende jer sidens indhold, idet jeg nok har langt det meste af
den liggende på min harddisk.

> Hvad synes I om dette digt om danskerne, fra vore
> islamiske "brødre":
>
> http://www.udlst.subnet.dk/

Eller hvad med denne bøn, - hentet fra samme side:

Lad os slutte af med en Dua (bøn)

Ya Allah vi takker for Dem for Deres gavmildhed og barmhjertighed

Ya Allah giv os mange flere af denne slags fantastiske nyheder

Ya Allah lad denne begivenhed føre til at de beskidte vestlige stater
går sammen og muslimske lande går sammen og bekriger hinanden

Ya Allah giv os mulighed for at straffe disse beskidte kuffar stater
for al den elendighed de har udøvet mod os

Ya Allah væk muslimerne op så de indser at vestlige lande har erklæret
helligkrig mod muslimerne

Ya Allah væk muslimerne op så de indser at deres regenter er intet
andet end vestlige staters slaver

Ya Allah lad denne begivenhed ødelægge al integration i Danmark og i
resten af verden

Ya Allah lad denne begivenhed føre til øget had mellem kuffar og
muslimer

Ya Allah lad denne begivenhed føre til 3. Verdenskrig

Ya Allah, hvis det er muslimer som stod bag, så lad dem sandelig blive
Shahid og giv dem den højeste belønning på Dommedagen

Ya Allah giv os mulighed for også at blive Shahid og få den højeste
belønning på Dommedagen

Ya Allah hold os stærke i vores Iman og lad os kun frygte Dem, for
sandelig De er Den som straffer hårdest

Ya Allah giv os det bedste på jorden og det bedste på Dommedagen

Ya Allah lad den vestlige verden og deres lakajers glans periode være
forbi og lad muslimerne få magten

Amen

- - - - -

Naturligvis ikke en bøn jeg på nogen måde tilslutter mig. Og heller
ikke de mange, mange musliner jeg kender, eller har som bekendte og
som gode og nære venner. De tager på det skarpeste afstand fra denne
bøn og fra den terrorhandling der er blevet forøvet den 11/9-2001.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 14-09-01 05:59

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:

> [...]
> som gode og nære venner. De tager på det skarpeste afstand fra denne
> bøn og fra den terrorhandling der er blevet forøvet den 11/9-2001.

Med de glædesdemonstrationer der blev holdt i danske byer, kan det vel
ikke undre, at den slags muslimer findes også i Danmark.
Glædesdemonstrationer, på et tidspunkt hvor man kunne regne med et
tabstal på op til 50.000 mennesker. Det antal mennesker der opholder sig
i de to tårne midt på dagen [det skete meget tidligt].

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-09-01 08:00

> den terrorhandling der er blevet forøvet den 11/9-2001.
>
> Med de glædesdemonstrationer der blev holdt i danske
> byer, kan det vel ikke undre, at den slags muslimer findes
> også i Danmark.

Hvis du ser på sammenhængen i mit indlæg, og hvad jeg deri skrev og
citerede fra den nu heldigvis lukkede side, vil det nok også gå op for
dig, at jeg heller ikke mener at den slags muslimer ikke findes i
Danmark, - for det gør de da. Men jeg ville også samtidig pointere, at
det altså slet ikke er alle muslimer der er den slags muslimer. Der
findes faktisk også gode mennesker blandt muslimer, ja der gør så. Men
det bliver denne slags terror da bestemt ikke bedre af, eller mere
acceptabelt af, - langtfra, det er en afskyelig og afstumpet
mentalitet som der slet ikke findes nogen som helst undskyldning eller
berettigelse for.

> [...]
> med et tabstal på op til 50.000 mennesker. Det antal mennesker
> der opholder sig i de to tårne midt på dagen [det skete meget

Ja, det er den værste form for afstumpethed og ond sygelig mentalitet
at kunne glæde sig over at mange tusinde uskyldige tilfældige civile
mennesker skal slås ihjel på denne grufulde måde.

Alle udenlandske statsborgere der ikke i ord og handling, aktivt vil
tage afstand fra vold og terror, bør slet ikke have ret til at opholde
sig i vort land!

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 14-09-01 08:45

d. 14/09/01 9:00 skrev Andreas Falck på Andreas.Falck@sda-net.dk i artiklen
k0io7.14757$sk1.438605@news010.worldonline.dk:

> Ja, det er den værste form for afstumpethed og ond sygelig mentalitet
> at kunne glæde sig over at mange tusinde uskyldige tilfældige civile
> mennesker skal slås ihjel på denne grufulde måde.

Det er jeg da enig i. Alligevel fører millitære angreb normalt til, at mange
uskyldige civile bliver ramt, hvilket ikke forhindrer jubel, når især
millitære mål bliver ramt. Det er også set, når vestlige lande går i krig
eller såkaldte fredsskabende operationer.

Når et fjentligt millitært mål rammes, tænker ingen på, også uskyldige
mennesker blev ramt. Det gælder især, når man bomber infrastruktur såsom
kraftværker, tv-stationer, broer, jernbaner og lignende.

I øvrigt er der det fællestræk mellem billederne fraangrebene i USA tirsdag
og billeder fra f.eks. Golfkrigen, at de ikke direkte viste nogen ofre. Det
lignede mest af alt computerspil eller film.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 14-09-01 09:00

> [...]

> det altså slet ikke er alle muslimer der er den slags muslimer. Der
> findes faktisk også gode mennesker blandt muslimer, ja der gør så.

Jeg var udmærket klar over /begge/ dine pointer. Og jeg er fuldt ud enig
med dig i dem.

I udlændingedebatten snakker jeg om /demografi/ og
/demografisk-religiøse udviklingstendenser/.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 14-09-01 09:38

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Alle udenlandske statsborgere der ikke i ord og handling, aktivt vil
> tage afstand fra vold og terror, bør slet ikke have ret til at opholde
> sig i vort land!

Hvad med danske statsborgere, der ikke vil tage afstand fra vold og
terror - må de godt blive her?

Erland

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 14-09-01 09:54

Erland Stig Bredgaard <nospam@bredgaard.net> wrote:

> Hvad med danske statsborgere, der ikke vil tage afstand fra vold og
> terror - må de godt blive her?

Naturligvis. Der er jo trods alt forskel på at have statsborgerskab
eller ej.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 14-09-01 23:38

> Naturligvis. Der er jo trods alt forskel på at have statsborgerskab
> eller ej.

Jeg kan absolut ikke følge din logik.

Erland

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 25-09-01 18:18

Erland Stig Bredgaard <nospam@bredgaard.net> wrote:

> Jeg kan absolut ikke følge din logik.

Det er almindeligt, internationalt anerkendt, at man ikke kan udvise
egne statsborgere, men godt udlændige.

Efter terrorbombningerne i USA er det i øvrigt kommet frem, at man
juridisk kan fratage folk deres statsborgerskab, hvis det ikke er åbnået
ved fødslen.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 14-09-01 14:28

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> skrev i en meddelelse

> Hvad med danske statsborgere, der ikke vil tage afstand fra vold og
> terror - må de godt blive her?

Bank dem!

)

--
mvh. Niels
http://steg.dk

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 14-09-01 15:36

> opholde

Hvis nu USA nu vælger at reagere med vold og terror - skal vi så også tage
afstand fra den og undlade at veje det amerikanske flag og lign?

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 14-09-01 17:18

d. 14/09/01 16:35 skrev Marina Norling Jørgensen på marina-n@mail.tele.dk i
artiklen 3ba2158c$0$1013$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvis nu USA nu vælger at reagere med vold og terror - skal vi så også tage
> afstand fra den og undlade at veje det amerikanske flag og lign?

Nej, men vi skal være opmærksomme på, hvad vi gør.

Problemet er, at Danmark er allierede med USA gennem Nato, hvor vi har
forpligtet os selv til at bidrage til USA's reaktion. Dermed skal vi også
reagere med vold og terror, hvis USA beder os om det, vel vidende vi dermed
synder og vores vold og terror ikke er mere retfærdig, end terror og vold
rettet mod os.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 14-09-01 17:57

vel vidende vi dermed
> synder og vores vold og terror ikke er mere retfærdig, end terror og vold
> rettet mod os.

Jo - det har du ret i!

Fra : MartiN

Dato : 16-09-01 04:46

On Fri, 14 Sep 2001 18:57, "Marina Norling Jørgensen" wrote:

>vel vidende vi dermed
(Netikalt råd: Begynd venligst med afsender-id, som herover)

>Jo - det har du ret i!

Det fremgår ikke af dit indlæg hvem der citeres, hvilket gør læsningen
mere vanskelig end højest nødvendigt...
Ikke fordi, jeg skal blande mig i alting; men vi er mange, der søger
at få mening i hieroglyferne, så du må finde dig i lidt drilleri.
Talking to yourself again, Marina?..
--

Mvh, pmn.

Fra : MartiN

Dato : 16-09-01 04:27

On Fri, 14 Sep 2001 16:35:36 +0200, "Marina Norling Jørgensen"
<marina-n@mail.tele.dk> wrote:

>Hvis nu USA nu vælger at reagere med vold og terror - skal vi så også tage
>afstand fra den og undlade at veje det amerikanske flag og lign?

Sagt på anden måde: Skal vi lade vor indstilling til nationale
magtsymboler være afhængig af nogen verdens begivenheder?..

Et lille memo: Jeg antager, at du mener /vaje/ den omtalte fane.
Ellers må jeg vel revidere min opfattelse og tage spørgsmålet op til
fornyet overvejelse... (just kidding)

--

Mvh, pmn.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 14-09-01 17:22

> [...]

> Alle udenlandske statsborgere der ikke i ord og handling, aktivt vil
> tage afstand fra vold og terror, bør slet ikke have ret til at opholde

Det mener du vist ikke helt konsekvent og seriøst. Det vil jo også betyde,
du vil kræve udvisning af alle udlændinge, der arbejder for forsvaret, Nato
og EU i Danmark. Millitære angreb kan nemlig betragtes som vold og terror.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : MartiN

Dato : 18-09-01 22:22

On Fri, 14.09.01, 18:21, Borge Rahbech Jensen wrote:

>"Det mener du vist ikke helt konsekvent og seriøst. Det vil jo også betyde,
>du vil kræve udvisning af alle udlændinge, der arbejder for forsvaret,"..

Andreas kunne vel tænkes at være pacifist.

"Elsk ikke verden; ej heller det, som er i verden"...(Johs.1,15.)

>Problemet er, at Danmark er allierede med USA gennem Nato, hvor vi har
>forpligtet os selv til at bidrage til USA's reaktion. Dermed skal vi også reagere
>med vold og terror, hvis USA beder os om det,"..

Hvor dumt det end lyder: Hvem er " vi " ?

En vis hulhed i den kristne bekendelse fremmer kun splittelse
og partidannelse: Menigheden opløses i diverse fraktioner.
--

Mvh, pmn.