Havetraktor
Fra : Kurt Jensen

Dato : 12-09-01 20:05

Hej ng.
Hvilken havetraktor mener i er den bedste, til ca 3000m² græs ( markvej med
mere )

Fra : Brian Møllerskov

Dato : 13-09-01 09:00

Hej Kurt!

Jeg har selv en "græsplæne" på ca. 3000m2 og jeg bruger en Jonsered
havetraktor på 4. år. Jeg har dog klipperen monteret under traktoren og jeg
ville, hvis økonomien ikke var væsentlig, nok have købt en med frontmonteret
klipper... denne er væsentlig nemmere i hjørner og lignende. På den anden
side er "traktor" modellen mere velegnet til kørsel med vogn , harve mm.
Tænk dog altid på at hvis du køber en brugt til måske 7000,- vil denne altid
være brugt og uden garanti?! det kunne måske være billigere i det lange løb
at købe en ny med f.eks. 2års garanti

Med hensyn til kvaliteten på min traktor , må jeg sige at jeg stort set har
været tilfreds. Jeg har fået lavet en reperation/service som kostede 1800,-
og jeg bruger den meget.

Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget fornuftigt.

BM