Køreprøve
Fra : Sidse

Dato : 12-09-01 19:35

Hej Alle.
Jeg ville bare fortælle at i morgen mellem kl. 8 og kl. 14 skal jeg til
køreprøve
Jeg er er rigtig nervøs, men hold kæft hvor jeg glæder mig til det er
overstået!!

Mange hilsner

sidse
Yamaha DT 175

Fra : Morten Juel

Dato : 12-09-01 19:43

> [...]
> køreprøve
> Jeg er er rigtig nervøs, men hold kæft hvor jeg glæder mig til det er
Held og lykke, du skal ikke være nervøs, køreprøve på MC er meget mere
afslappet end i bil, da man jo køre helt alene )

Mvh
Morten

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-09-01 21:50

Hej Sidse,

Pøjpøj. Jeg tog mit kort i juni under rolige omstændigheder. Bare husk på at
du ikke dumper på at lave mindre fejl - specielt i begyndelsen af
køreprøven - og slet ikke ved at køre forkert (hvilket jeg gjorde flere
gange). Husk på din bremseafstand - det var der flere, der dumpede på, på
mit hold.

Husk lige at melde tilbage om resultatet

Hilsner,

Tony

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-09-01 07:47

jeg lavede det nummer med at lige give den lidt ekstra gas da der pludselig
blev gult da jeg var 5 meter fra lyskrydset, som mna vel gør i hverdagen
Ingen problemer ! bortset fra at skolevognen ikke nåede med over.
Men det var ok, da jeg på den måde brugte mcéns accelerationsevne

så slap bare af og hold afstand (især hvis det regner)

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-09-01 07:38

Du skal have held og lykke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Sidse

Dato : 13-09-01 16:14

Hej igen.
Yes jeg bestod, det regnede meget, men det tog ikke ret lang tid.
Tak for opbakningen!!
Jeg har været 1½ måned om at tage det og det har kostet ca 8000 bobs hos Tip
Top trafik på Frederiksberg!

Hilsen Sidse
Yamaha DT175, som jeg endelig har prøvet at køre på!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-09-01 16:31

> Yes jeg bestod, det regnede meget, men det tog ikke ret lang tid.
Tillykke - og resten af året skal du nok ikke forvente meget bedre vejr..

> Yamaha DT175
Hvis den i forvejen har et par år på bagen, så kør blot vinteren igennem
(når føret er godt nok til det). Den er så billig fra ny at en smule salt
ikke ødelægger det store (i kroner/øre)

> som jeg endelig har prøvet at køre på!
Og du har slet ikke snydt en smule ....

/A

Fra : Sidse

Dato : 13-09-01 16:27

> Hvis den i forvejen har et par år på bagen, så kør blot vinteren igennem
> (når føret er godt nok til det). Den er så billig fra ny at en smule salt
> ikke ødelægger det store (i kroner/øre)

Jeg har allerede fået den helårsforsikret! Det koster 1000 kr. med ansvars
og kasko,
så det kunne ikke betale sig andet!

> Og du har slet ikke snydt en smule ....
Og nej, jeg har faktisk holdt mig i skindet, og gået og kigget lidt på den!

Sidse

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-09-01 22:13

> [...]
> og kasko,
> så det kunne ikke betale sig andet!

> Og nej, jeg har faktisk holdt mig i skindet, og gået og kigget lidt på

Hey sidse...

Hvad giver du i forsikring? sådan totalt?

undre mig lige om TDR125 og DT175 ligger i samme forsikringsklasse...

i top dk ender jeg vist på ca 3600 1/1 årligt som 21 årig og 'city'
beborer...

Mikkel

Fra : Sidse

Dato : 14-09-01 13:04

> Hvad giver du i forsikring? sådan totalt?

Ja, jeg har lige betalt 950 kr. for ansvars og kasko, i et helt år.
Det er i Runa!

>undre mig lige om TDR125 og DT175 ligger i samme forsikringsklasse...

det ved jeg faktisk ikke så meget om! Men jeg bor også i City!!

Sidse
Yamaha DT 175

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 16-09-01 15:39

> [...]
> Det er i Runa!

> det ved jeg faktisk ikke så meget om! Men jeg bor også i City!!

Damn, jeg tror top DK snyder mig lidt *G*... jeg ryger med 3600 1/1
årligt.... og det er endda kun for ansvar?

Mikkel

Fra : Jayhawk

Dato : 13-09-01 19:01

> Hvis den i forvejen har et par år på bagen, så kør blot vinteren igennem
> (når føret er godt nok til det). Den er så billig fra ny at en smule salt
> ikke ødelægger det store (i kroner/øre)

Når føret er godt nok... men hvornår er det det?
Selvom man tror der er isfrit, så vil der vel altid ligge et eller andet i
et sving et sted, og på mc betyder det røvtur, hvor en bil bare glider lidt
ud.

hvor mange er i herinde som kører hele året? Og hvad kører i på?
Det er da helt sikkert at man ikke bruger "primær"-motorcyklen om vinteren,
men går det an at købe en gammel offroader og køre på den?

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-09-01 19:11

"Jayhawk" <a@a.a> skrev i en meddelelse

> Når føret er godt nok... men hvornår er det det?

Tjah, ofte har vi ikke meget vinter herhjemme, så sæsonen kan være ret lang.
Og lidt sne er ret sjovt på en lille off-roader!

> Selvom man tror der er isfrit, så vil der vel altid ligge et eller andet i
> et sving et sted, og på mc betyder det røvtur, hvor en bil bare glider
lidt
> ud.

Jep, vær forberedt på at is kan være farligt, især hvis der er bilister
omkring dig.

> hvor mange er i herinde som kører hele året? Og hvad kører i på?

Jeg har gjort, men nu er det indskrænket til "lystkørsel" (egentlig uanset
om det er sommer eller vinter). Om vinteren kører jeg Yamaha DT 125 '82 som
er en fremragende vintercykel. En vintervykel skal være let, lav, have få
kræfter og grove dæk, så er den helt perfekt. Jeg har kørt nogle vintre på
en 600cc off-roader, men det kan ikke anbefales, den er for høj til at man
kan nå jorden, for voldsom til at man kan kontrollere kræfterne når det er
glat og for tung til at man kan redde en kikser.

> men går det an at købe en gammel offroader og køre på den?

Går det an?!? Det er perfekt!
På længere ture kan det være et problem at holde visiret isfrit, men på ture
under 1 time er det sjældent et problem. Husk at bruge karburatorsprit.

Rittig

Fra : Hellfire

Dato : 13-09-01 20:01

"Jayhawk" <a@a.a> wrote in message

> [...]
vinteren,
> men går det an at købe en gammel offroader og køre på den?

Jeg kørte vinteren igennem i '95-'96 på en Honda CB250RS. En aften, hvor en
af mine kammerater ikke gad sidde derhjemme, besluttede vi os for, at tage
et smut til kolding (kan det passe, at det var den week-end, hvor prinsesse
Di døde?). Vi tog et smut forbi bowlingcentret, for at træde af på naturens
vegne, da vi opdagede, at det var begyndt at fryse. Jeg var hårsbredder fra
at ryge på røven, da mit forhjul skred ud, men jeg reddede den da. Da vi kom
tilbage til Haderslev, fes vi lidt rundt i byen, hvor vi opdagede _hvor_
glatte fodgængerfelter kan blive .
En anden gang var jeg på vej hjem fra Vojens, efter det havde sneet 10 cm.
på et par timer. Jeg tog over en meget lille vej hjem, bare for at lege
lidt. På et tidspunkt kom der en mindre modkørende lastbil, og jeg måtte ud
i rabatten, for at komme forbi. Da jeg kom tilbage på asfalten, vred jeg
øret så meget, at bagenden begyndte at skride ud til venstre. Jeg slap
gassen et kort sekundt, bare for at mærke bagenden skride ud til højre, da
jeg igen gav gas . Nu vejer en CB'er ikke så meget, men jeg kan
forestille mig, at det er 100 gange sjovere på en off-road'er . Eneste
minus var, at de 7 Km. på arbejde var nok til, at give stivfrosne fingre,
trods vinterhansker.....

Henrik
P.t. på en 'suki GSX 250 ES

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-09-01 21:45

Jeg kører også kun på 2 hjul af lyst, men der skal meget til at flyttet mig
over i bilen eller offenligt transport - GYS

> Når føret er godt nok... men hvornår er det det?

Hvis luftigheden er så lav at der ikke er rim/is på sædet om morgenen er der
ingen ko på isen. Er der et tykt rimlag på alt køre jeg mere forsigtigt, men
i byen er asfalten hurtigt varmet op. På vej til mc-messen i Herning i
februar var jeg ved at få røven på komedie da der "pludseligt" var rimglat
.... Hvis der ligger så meget sne/sjap at bilerne ikke får kørt spor fri,
flexer jeg helst så jeg kan møde udenfor myldretiden. Det er lidt for
farligt at leje bambi når bilerne omkring heller ikke kan styre/bremse...
Men sidste vinter var der vist ingen dage hvor det var så slemt.

> hvor mange er i herinde som kører hele året?

Sikkert ikke ret mange. Sikkert primært fordi de har en formue bundet i
motorcyklen og at hurtigt vil tabe i værdi hvis den bliver udsat for salt
(og nogle synes sikkert også at det er for koldt

> Det er da helt sikkert at man ikke bruger "primær"-motorcyklen om
vinteren,
> men går det an at købe en gammel offroader og køre på den?

Jeg har endnu ikke "fået mine prioriteter på plads" og har kun den ene
"knallert". Jeg regner med at jeg kan nå at slide dens lille moter op inden
resten ruster væk under mig.Men når vi nu engang får råd til en garage (med
hus skulle der også gerne være plads til lidt mere (jeg er lidt nervøs
ved at have noget "for værdifuldt" stående på gaden i Valby...)

--
Anders Majland
Aprilia Leonardo 0,15 98' 35kkm & Mazda 626 2,2i 90' 260kkm

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-09-01 22:10

Jayhawk wrote:
> [...]
vinteren,
> men går det an at købe en gammel offroader og køre på den?

Hey halløj...

Jeg har da store planer om at køre på TDR'eren hele vinteren - sådan da...
vil nok være liiidt luksusdyr... så længe helbredet - halsen holder til det,
så holder jeg også...

Jeg er gået lidt i vintertræning, som består af en tjaa... 10-15 min omvej
gennem harreskov på vej i skole hver dag... ikke fordi det er en omvej -
faktisk den mest direkte vej, men når man først kommer ud i mudderet, så
skal man liiige rundt om et hjørne.. og et hjørne... og et hjørne *G*

det er nu sket et PAR gange at jeg er kommet temmeligt mudret i skole, og
har i styrt kostet et sæt blinklys og en forgaffel der lige skulle rettes
lidt på

Det sværeste er faktisk at krydse en skråning med mudder.. ikke at komme op
af den, men at komme på tværs af den.. er der et trick? et nyt fordæk ville
nok være en start, men det bliver først til oktober... og måske et nyt
bagdæk hvis ikke Fer stopper med at få mig til at køre... ehh.. alternativt
og smide mega meget gummi ud i den blå luft... med en litereffekt på 240
hk/l motor er den faktisk ret sjov at trille på den lille spand.. om end med
en lidt pink saddel....

Mikkel...
TDR-125 mudderaket/knoldhopper/mudderknallert/knallert47...

Fra : Søren L Hansen

Dato : 14-09-01 09:24

--
Søren
lindholt@person.dk

Mikkel Knudsen <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> wrote in
article <9nr7at$ovt$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
op
> af den, men at komme på tværs af den.. er der et trick?

Hmm, mere gas? skråninger er bedst at forcerere vinkelret på

et nyt fordæk ville
> nok være en start, men det bliver først til oktober... og måske et nyt
> bagdæk hvis ikke Fer stopper med at få mig til at køre

http://www.barum-mitas.de/site/Hallo.htm
købes hos Arne Nielsen, Roskilde
46361692 tror jeg nok.

mvh Søren

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-09-01 22:31

"> Når føret er godt nok... men hvornår er det det?

Når der ikke er sne. Frostvejr ingen hindring, det går bare ikke så
hurtigt

> [...]
andet i
> et sving et sted, og på mc betyder det røvtur, hvor en bil bare

Den situation kan der også nemt være på ukendt vej om sommeren i
fugtigt vejr og du møder et brønddæksel.

> hvor mange er i herinde som kører hele året?

Jeg ved ikke hvor mange vi er, men det er nok til at overse.

>Og hvad kører i på?

Honda CB 750 F2 -78. Altfor tung til vinterkørsel, men det er den
eneste jeg har - endnu.

> Det er da helt sikkert at man ikke bruger "primær"-motorcyklen om
vinteren,

Hvorfor ikke

> men går det an at købe en gammel offroader og køre på den?

Det er selvfølgelig det eneste rigtige.

Allan Bojesen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-09-01 09:17

> [...]
vinteren,
> men går det an at købe en gammel offroader og køre på den?

Hej Jayhawk

Jeg har tidligere ejet en XJ 600. Den har jeg kørt på de to sidste vintre.
Når man kører MC om vinteren så lærer man at der faktisk er meget få dage
hvor det er uforsvarligt af køre alm. tung gade-MC. Det er højeste 2-3 uger
sammen lagt på en vinter. Faktisk var det i år i marts at det værste
vinterføre var, men da var der da mange der skrev at de havde været ud og
køre, og at det var dejligt. Man skal køre fornuftigt, passe meget på sin
MC, vaske den tit og smøre kæden doppelt så tit som om sommeren, da den
ruster øjeblikkeligt hvis den kører tør. Følger man disse regler er
vinterkørsel sjovt, koldt og man føler sig lidt sej Det kan dog ses på
motorcyklen om foråret at den har kørt hele vinteren. Mine kalibre plejer at
skulle renses to gange på en vinter og svinggaffellinksne plejer at trænge
til en smøring.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jayhawk

Dato : 14-09-01 21:32

> [...]
at
> skulle renses to gange på en vinter og svinggaffellinksne plejer at trænge

Lyder da meget fristende.. jeg havde en gang en yamaha y..ehm.. x? 100, som
var en motorcykel selvom den var noget klejn. Et år kørte jeg til.. tja..
december eller deromkring, men min sidste tur var som bambi på isen,
konstant svingen uden om klatter på vejen og da jeg stod af kunne jeg banke
en masse is af forsiden på arme, ben og overkrop (bogstaveligt!).
Siden da har jeg egentlig ment at det var gak.. og særligt på en tungere
maskine.

Kan cyklen egentlig også holde til at man ikke har en rigtig garage? Så er
den udenfor (under mc garage) hele vinteren.... mon ikke den ruster så meget
at man kan banke et kilo små brune flager af til foråret?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-09-01 19:24

Tillykke.

Jeg kan kun tilslutte mig at bruge DT'eren til vinterkørsel. Den er meget
nemmere at styrer om vinteren i modsætning til de store MC'er.

Vi ses derude.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-09-01 21:15

Tillykke tillykke!

Havde du Jacoob som kørelærer? Og kørte du også ude fra parkeringspladsen
overfor Hellerup ?

Vi hilses på vejen

Fra : Sidse

Dato : 14-09-01 13:08

> Havde du Jacoob som kørelærer?

Nej jeg havde Henrik, men han er også en god lærer synes jeg!!

> Og kørte du også ude fra parkeringspladsen
> overfor Hellerup ?

Ja ude ved Svaneøllehallen!

Og ja vi ses derude!! SKØNT!!!

Sidse
Yamaha DT 175

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-09-01 13:32

Hej Sidse,

til lykke med kortet!!

Jeg skal selv snart til at tage det, så jeg ville lige høre din mening om
TipToptrafik på Frb. Er det noget du kan anbefale eller har kommentarer
til??

Mvh
Claus

Fra : Sidse

Dato : 24-09-01 20:26

> til lykke med kortet!!

Tusind tak, det bliver brugt flittigt!!

> Jeg skal selv snart til at tage det, så jeg ville lige høre din mening om
> TipToptrafik på Frb. Er det noget du kan anbefale eller har kommentarer
> til??

Jeg har kun godt at sige om dem! De holder hvad de lover, nemlig et kørekort
på ca 2 måneder( jeg fik det på 1½) og de gør det oven i købet til det
minimum
af køretimer man skal have for at gå til prøve.
Deres dumpe statistik er god! Lærene er unge mennesker, så jeg kan kun
anbefale det!
De kræver dog du har bilkørekort i forvejen!!
eller er igang med at tage det!!

Hilsen Sidse
Yamaha DT 175
sidse@stubnet.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 25-09-01 16:57

> [...]
> anbefale det!
> De kræver dog du har bilkørekort i forvejen!!

Super! Tak skal du have!

Mvh Claus

Fra : Pede L@rsen

Dato : 17-09-01 15:55

Sig mig lige Sidste, hvor er du forsikredet ?? jeg giver 2400Kr. om året
inc. kasko(12Mdr.)
for min DT175

PS:hvorfor bruger du ikke din egen mail ?? så man kan maile dig privat.

MVH
Pede L@rsen(Næstved)

yamaha DT175

Fra : Pede L@rsen

Dato : 17-09-01 17:14

PS:Tillykke med papet
Jeg bestod min køre prøve D.0709-2001

Fra : Sidse

Dato : 18-09-01 18:44

> Sig mig lige Sidste, hvor er du forsikredet ?? jeg giver 2400Kr. om året
> inc. kasko(12Mdr.)
> for min DT175

der er Runa, men det er kun for computernørder, skolelærere og medlemmer af
dansk veteran bil forening! og deres sammenlever eller ægtefæller!

> PS:hvorfor bruger du ikke din egen mail ?? så man kan maile dig privat

Det vist noget med spam, det er min kæreste som står for opsætningen her

Sidse
sidse@stubnet.dk

Fra : Pede L@rsen

Dato : 19-09-01 07:14

Ohhhh Ok
Men tak for at du svarede :)
Man kan jo kun sige at DT175 er en sjov lille MC der er nem at få rundt om
hjørne i byen

MVH
Pede L@rsen(Næstved)

Yamaha DT175