OT og postet i mange NG'er
Fra : Fie

Dato : 12-09-01 16:27

----- Original Message -----

En opfordring på baggrund af gårsdagens tragiske hændelse.
Jeg har modtaget denne opfordring på min mail. Jeg synes, at det er et godt
forslag, og sender det derfor videre i håb om, at andre følger trop.

Jeg synes, at vi skal tænde stearinlys i vinduet i aften. For alle dem, der
er omkommet og alle deres pårørende bl.a. alle børn, som ikke får deres
forældre at se igen. Vi skal på den måde vise, at vi står sammen.

Være sød og sende den mail videre til alle dem som du kender, det gør jeg
selv!

En engelsk oversættelse, hvis I har venner i udlandet!
Light candles in your windows tonight to show that we feel with America and
the tragedy that has hit them. Light it for all the people who have lost
their lives and for their families that now are left behind, especially for
all the children who will not see their parents again.

Let them see that we stand together!

Fra : Søren Gemmer

Dato : 12-09-01 21:40

Joh, det er selvfølgelig meget godt altsammen, men hvem tænder stearinlys
når tusinder af mennesker dør af oversvømmelse, jordskælv og sult i den
tredje verden.
Er det ikke så småt pseudo med jeres pludselig medlidenhed og omtanke? Er
det ikke lidt for at være med på noderne?
Det er bestemt ikke for at ødelægge stemningen, at jeg siger dette, men
måske skal gårsdagens tragedie sætte lidt i perspektiv...

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 14-09-01 15:49

HØRT

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-09-01 20:03

"Søren Gemmer" <gemmer@email.dk> wrote in message
> [...]
> Det er bestemt ikke for at ødelægge stemningen, at jeg siger dette, men
> måske skal gårsdagens tragedie sætte lidt i perspektiv...

Amen. Det er da meget stort alt sammen og synd for de pårørerende og sådan,
men ærligt talt så fylder 5-10-20.000 uskyldige mennesker ikke så meget i
statistikken.

/Nikolaj

Fra : Carsten Petersen

Dato : 15-09-01 19:46

> [...]
sådan,
> men ærligt talt så fylder 5-10-20.000 uskyldige mennesker ikke så meget i

For at det ikke skal blive for meget off topic.
Nogen gæt på en stor musiker/gruppe der laver en sang om ulykken.
Ligesom da Diana døde?
Der er sgu nok nogen der vil tjene penge på det.
Eller lave en fond til de efterladte.

Statistik?
Det er forresten ikke så tit det sker at et par "mennesker" er skyld i at så
mange uskyldige dør på så kort tid.
Det er sgu en uhyggelig tanke.
Det er nu godtnok at vise et lys i vinduet. Før man begynder at vise had til
dem der er skyld i det.
Det er jo ikke en naturkatastrofe. Det er mennesker der slår mennesker død.

Carsten
Jeg er fluen bz

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 16-09-01 09:30

On Sat, 15 Sep 2001 20:45:36 +0200, "Carsten Petersen"
<carpet@worldonline.dk> wrote:

>sådan,

>For at det ikke skal blive for meget off topic.
>Nogen gæt på en stor musiker/gruppe der laver en sang om ulykken.
>Ligesom da Diana døde?

Jeg er ret sikker på at Elton John ikke tjente noget på sin sang. Jeg
er sikker på at pengene gik, i Dianas ånd, til velgørende formål.
Ligesom det kan være et ganske godt formål i at lave en sang over
dette rædselsfulde angreb; nemlig penge til de efterladte.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-09-01 19:17

"Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Ligesom det kan være et ganske godt formål i at lave en sang over
> dette rædselsfulde angreb; nemlig penge til de efterladte.

hmm, jeg hørte ellers noget om, at forsikringsselskaberne så frem til
_meget_ store udbetalinger, eftersom mange af de omkomne ventes at have høje
livsforsikringer. Jo, der er da uden tvivl nogen, som kommer i klemme
økonomisk efter dette, men som helhed tror jeg nok, at folk skal klare sig
(økonomisk). Hvis pengene skal bruges til noget fornuftigt må det efter min
mening være konstruktiv forebyggelse for at hindre at noget lignende sker
igen. At amerikanerne så tænker alt andet end konstruktivt p.t. er desværre
en helt anden side af sagen.

Jeg står af tråden fra nu af, eftersom den er OT i denne ng. Det er vist ved
at være futte-tid, hvis tråden skal fortsætte.

/Nikolaj

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-09-01 08:31

Nikolaj Borg wrote:

> "Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.com> wrote in message

Men selvom kunstnerne/pladeselskaberne ikke tjener noget på selve
velgørenheds/mindeudgivelsen så er der vel en ikke ubetydelig PR-værdi i det.

> hmm, jeg hørte ellers noget om, at forsikringsselskaberne så frem til
> _meget_ store udbetalinger, eftersom mange af de omkomne ventes at have høje
> livsforsikringer.

<Fra DR tekst-tv>
Til gengæld sparer de lidt på WTC. Kun ét af de to tårne var forsikret.
For $1.5mia, hvor den samlede oprydnings/genopbygningsregning kommer op på
omkring $5mia. hvis jeg husker korrekt.
</Fra DR tekst-tv>

/Robert

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-09-01 09:33

> [...]
> For $1.5mia, hvor den samlede oprydnings/genopbygningsregning kommer op på

DR=CNN

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-09-01 16:44

> [...]
> Ligesom da Diana døde?
> Der er sgu nok nogen der vil tjene penge på det.

Sikkert. Der er en mulighed for, at Whitney Houstons version
af "Star-spangled Banner" bliver genudgivet i løbet af kort tid,
men ellers har jeg ikke hørt noget.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk