Hvordan downloader man?
Fra : Dennis

Dato : 12-09-01 14:22

Jeg skal have en fil til at ligge på min hjemmeside som folk skal kunne
downloade. Hvorledes gøres dette? Hvordan "ved" filen at man bare kan
downloade den?

Dennis

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-09-01 15:55

Hej Dennis

Du kan fx pakke den ved brug af WinZip (eller andre pakke-programmer), så
bliver man nødt til at downloade den for at kunne pakke den og bruge den...

Hvis det er et word- eller exceldokument, så kan du bare linke direkte til
dokumentet, så kan folk åbne det og derefter gemme det.

Mvh. Camilla

Fra : ha

Dato : 12-09-01 16:01

> Jeg skal have en fil til at ligge på min hjemmeside som folk skal kunne
> downloade. Hvorledes gøres dette? Hvordan "ved" filen at man bare kan

Gem filen som en zip-fil.

mvh
ha

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 13-09-01 10:31

[This followup was posted to dk.edb.internet.webdesign.frontpage and a
copy was sent to the cited author.]

In article <9nnngu$17r3$1@news.cybercity.dk>, Joshva@wanadoo.dk says...
> Jeg skal have en fil til at ligge på min hjemmeside som folk skal kunne
> downloade. Hvorledes gøres dette? Hvordan "ved" filen at man bare kan
> downloade den?
>
> Dennis

Hej Dennis.

En fil skal ikke "vide" om den kan downloades eller ej. I praksis så
bliver alle filtyper downloaded. Alt efter hvad din browser er
indstillet til, så bliver filen enten åbnet, eller så kommer der et
vindue frem, hvor der står om du vil gemme den eller ej.
F.eks. bliver en .html fil åbnet automatisk. Hvorimod en zip, rar, arj
lhz osv. ikke bliver "åbnet" af browseren.

Derfor foreslår folk at du skal pakke filen med WinZip. Det gør jeg også

Du kan f.eks. bruge følgende GRATIS pakkeprogram:
http://www.thefreesite.com/easyzip111.htm

Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen