service
Fra : Jayhawk

Dato : 12-09-01 12:57

Hvornår kan man tale om at service ikke er overholdt?
Hvis en mc ikke kommer til 12.000 service før den har kørt 16.000, er det så
et problem?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-09-01 13:03

"Jayhawk" <a@a.a> wrote in message
> Hvornår kan man tale om at service ikke er overholdt?
> Hvis en mc ikke kommer til 12.000 service før den har kørt 16.000, er det

> et problem?

Hej Jayhawk

Det der her er det største problem er at olien har kørt 4000km længere end
fabrikken foreskriver. Det er ikke sikkert at der er sket skade, men der er
grund til frygte et forøget slid de sidste pr tusind kilometer.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jayhawk

Dato : 12-09-01 13:26

> [...]
er
> grund til frygte et forøget slid de sidste pr tusind kilometer.

Ups...så kan jeg passende begynde at skamme mig over at jeg ikke fik taget
mig sammen til at ordne det.

Helt generelt, gennemsnitligt, et slag på tasken, hvad koster 12.000 km
service normalt på en gsf600?

Fra : Frandsens

Dato : 12-09-01 22:11

Jayhawk skriver:

> -snip-
>
> Helt generelt, gennemsnitligt, et slag på tasken, hvad koster 12.000 km
> service normalt på en gsf600?

- 3454 incl. nye bremseklodser til baghjulet - hos Enghave Motor !!!!

;-(( Michael Frandsen
+600BanditS

Fra : Jayhawk

Dato : 13-09-01 10:29

> - 3454 incl. nye bremseklodser til baghjulet - hos Enghave Motor !!!!

Hvor vidste du fra at jeg skal bruge nye klodser til baghjulet?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-09-01 13:20

> Hvis en mc ikke kommer til 12.000 service før den har kørt 16.000, er det

> et problem?

Hvad er det krævede service interval ?

Det gør ligesom lidt en forskel om det er 4000, 6000 eller 1200km som i en
overskridelse på 100%, 70% eller "kun" 33%.

>Hvornår kan man tale om at service ikke er overholdt?

Jeg vil ikke mene at service er overholdt. Jeg ville synes at det burde
været foretaget inden for ~10% af distancen....

Og hvorvidt det er et problem afhænger vel af situationen.
- Hvis der er sket en skade som man ønsker dækket under garantien.
- Hvis man står og vil købe en maskine
- Eller man selv har passet maskinen og blot strukket den officielle
servicering

/A

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-09-01 13:23

Det kommer lidt an på hvad det er for en MC. Men synes dog det er lidt
"sent" at sende den til service. Men de mærker jeg kender til, skal der ikke
laves det store ved, ved 12000 km. Dog vil jeg sige at nogen (Honda fx.)
foreskriver olieskift for hver 12.000 km (jeg kører dog max 6000km), så i
værste fald kan den have kørt 16.000 på samme olie. Om det så er en
katastrofe, afhænger vel bl.a. af hvor lang tid det har taget, har der været
kondens i olien, har den fået tæsk osv. Her må eksperterne vist hellere
træde til.

--
Mvh.
Henrik