Sende mange filer til PC via e-mail
Fra : Alpha Akustik

Dato : 12-09-01 08:06

Hej gruppe

Jeg skal sender flere hundrede filer, primært Word, fra en Mac til en PC.

Men umiddelbart kan man ikke sende hele mapper, men kun enkelte filer med
Netscape eller Outlook.

Det ville være smart at komprimere dem til en stor fil der så kan udpakkes
på PC'en.

Men er der et (gratis) pakkeprogram der virker på begge maskiner?

Hvad gør jeg?

TAK
Peter M. M.

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 12-09-01 08:16

"Alpha Akustik" <post@alpha-akustik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på PC'en.
>
> Men er der et (gratis) pakkeprogram der virker på begge maskiner?

Der findes et lille Zip program til Mac, som PC'ere altid har. Jeg kan dog
ikke huske hvad det hedder, men tjek på www.tucows.com

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : René Sindberg

Dato : 12-09-01 09:21

Stuffit + stuffit expander fra aladin kan køre både mac + pc.

mvh
René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-01 13:09

Hej Peter

Læg alle filer i en mappe og pak den med enten Aladdin DropZip eller ZipIt.
Begge kan findes på versiontracker.com. Du kan lave 'zipningen' som en
selfextracting .exe fil, som du så blot kan pakke ud på en PC ved en
dobbeltklik. Men det sikreste er at sende dem som en almindelig .zip fil, og
så kan du bruge enten UnZip eller WinZip. Eller du kan hente Aladdin Expander
for Windows 5 gratis hos Aladdin Software og få den installeret på PC'en.

DropZip er shareware, men du kan godt bruge den alligevel, da den har en 'Not
Yet' knap, og den kan godt pakke mange filer også med 'Not Yet' knappen
aktiveret. Med ZipIt véd jeg ikke, da jeg kun har brugt den til at sende
ganske få filer med.

Du skal også sikre dig, at dokumenterne ligger i et format, som kan åbnes på
PC'en. Hvis du fx. har brugt Word 98/2001 på Mac'en, skal du give alle
dokumenterne endelsen '.doc', hvis der kun er Word 98 på PC'en. Er der Word
2000, skulle det ikke være nødvendig med endelsen .doc. Hvis der er Corel
Office istedet for, skal filerne _altid_ have endelsen .doc for at kunne
åbnes af WordPerfect. Det samme gælder, hvis der er RagTime 5.x på PC'en.

mvh. Erik Richard

Alpha Akustik wrote:

> [...]
> på PC'en.
>
> Men er der et (gratis) pakkeprogram der virker på begge maskiner?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)