Jetkit ?
Fra : Martin Jensen

Dato : 12-09-01 03:51

Hej NG

Jeg formuleret mig forkert i bekeden før....
Jeg mener :
Er det pengene vær at invistere i et JETKIT ?

Martin Jensen (Fisdan@pc.dk)
CBR 600 F3

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 12-09-01 09:33

> Er det pengene vær at invistere i et JETKIT ?

Hmmm det er jo et spørgsmål du må stille dig selv
Vil du ofre flere tusinde kroner på at få lidt bedre effekt/moment?
Hvor mange penge må en HK koste?
Hvor mange penge må en NM koste?
Er en 60W-pære stærkere end en kop kaffe?

Jeg har lige ofret en del penge på ny udstødning og omdysning.
Link: http://www.hasselbalchs.dk/default.asp?x=4&y=4
Jeg synes det var ok at bruge de penge på at 'perfektionere' maskinens HK og
moment-kurver - men jeg har jo reelt ikke haft et problem med maskinen før -
så det er hjertet & ikke forstanden der talte i den sammenhæng.

Et Jetkit vil efter sigende forbedre motorens karakteristik > Flere heste og
mere bundtræk. Det skal nok kombineres med en tur på JetKit... Nå nej
Dynojet eller lignende testbænk for at få det optimale ud af det.

Hvis du ikke har problemer med din F3'er lige nu så er det hjertet der siger
"ja".
Hvis du har problemer med karbureringen så er det nok nærmere fornuften der
siger "ja"

Desværre kan jeg ikke afgøre det for dig - det er dig selv, din pengepung og
din F3'er der må klare den beslutning.....

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Fra : S.G

Dato : 12-09-01 19:31

> Er det pengene vær at invistere i et JETKIT ?
ikke efter min mening. Det skal dog ikke forståes som om det ikke giver
noget, for det gør det skam, men de dele du får koster nok 1/10 i løsvægt.
Min onkel laver fx jetkits selv, han griner af de "tåber" der investerer i
jetkits.
Det tager ham ingen tid, men det kræver man har et par dyser, fjedre, og evt
nåle, os selvfølgelig et bor, liggende, så man kan motere og prøve sig frem
Kender man til kaburatorer er det skam simpelt nok. Har fået lavet min
cagiva w16, samt flere af mine kammerater har fået lavet mc, det har givet
det samme som jetkit eller endnu mere.
Så efter min mening er det penge ud af vinduet, men omvendt, hvis man ikke
selv kan finde ud af det eller har en bekendt, så er det selvfølgelig lidt
skidt

Fra : p.mariegaard

Dato : 12-09-01 21:21

S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4TNn7.2953$lk7.61120@news.get2net.dk...
Jeg har et par kammerater som begge har jetkittede maskiner, og ihvertfald
den ene som selv har bekostet affæren (den anden var købt med jetkit) taler
om meget bedre performance og ikke mindst om stærkt forøget benzinforbrug,
og så soder de begge ad h. til . Jeg har selv en fzr 600 og har på
hjemmesiden http://www.fzrarchives.com/HTML/work_bench/discount_jet_kit.htm
fundet en beskrivelse af hvordan man for få cents selv kan jetkitte. Jeg har
ikke kastet mig ud i opgaven, men hvis dine karburatorer minder om mine
kunne du måske finde inspiration.
hilsen
poul

Fra : Jacob

Dato : 17-09-01 08:23

Hej...

Det kan altid betale sig at stoppe et jetkit i sin mc. Standard er MC'er
importeret til DK dysset til en mager blanding for at kunne overholde de
danske miljøkrav. De kører fornuftigt, standard, men de mister en hel del
heste i nogle områder. Jeg har set kurver over en CBR1100XX Superblackbird,
hvor den i et enkelt område var nede og have 4 heste !!!! En af mine venner
købte en SV650S og fik monteret jetkit og en Arrows udstødning. Han hentede
op til 16 heste !!! Det er efter min mening værd at gå efter. Moment kurven
bliver også meget mere linær (jævnt stigende). Hvis den soder, er kittet
givet vis monteret forkert (forkerte dyser???). Min kæreste fik monteret
jetkit i hendes SV650S'er og den soder ikke. Til gengæld er den blevet
betydeligt sjovere at køre på.

Kort sagt : sæt et jetkit i, men betal for at få det gjort !!! Det giver det
bedste resultat. Bor du på Sjælland, kan jeg kun råde dig til at køre til
SPH Motor og snakke med Ove. Ellers kan du altid ringe til ham og få en god
forklaring og et godt råd.

Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-09-01 15:20

"Jacob" <jacob.nielsen@nokia.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har set kurver over en CBR1100XX Superblackbird,
> hvor den i et enkelt område var nede og have 4 heste !!!!

Æhhh??? Det tror jeg ikke på, medmindre det er ved 500 rpm...

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk