Combobox
Fra : PH

Dato : 11-09-01 22:24

Findes der en combobox med mulighed for at vise 2 felter/strenge saqmtidigt?

Peder

Fra : Thomas Rose

Dato : 12-09-01 08:22

Hej "PH",

"PH" <peder@hanghoej.dk> wrote in message
> Findes der en combobox med mulighed for at vise 2 felter/strenge
saqmtidigt?

jeg kender desværre ikke nogle kontroller, der giver den mulighed... men
hvad skal du bruge den til? Måske var der andre alternativer!?

Mvh.
Thomas

Fra : PH

Dato : 13-09-01 16:09

Jeg vil gerne have hjælp!!
Det er fordi jeg i forbindelse med nogle databaser har en dbcombobox til at
vælge en kode.
Når den er valgt er der et dbedit, som skal vise den tilhørende tekst med
det samme.

Det kan jeg godt lave, men hvis man skal bruge tastaturet er problemet at
der skal trykkes enter inden det virker.

Peder

Fra : Thomas Rose

Dato : 13-09-01 18:38

Hej igen,

> [...]
>
> Det kan jeg godt lave, men hvis man skal bruge tastaturet er problemet at
> der skal trykkes enter inden det virker.

jeg er ikke helt sikker på, hvordan dette problem løses med en ComboBox, der
kan vise to linier samtidig?

Well... hvordan er det et problem, at der skal trykkes <enter>... vil du
gerne undgå det (ved at "gøre det for brugeren", så at sige), eller hvordan?

Hygge,
Thomas

Fra : PH

Dato : 13-09-01 22:34

Min ide var at der kunne være 2 felter vandret, hvilket kan løses med en
DBGrid med een linie.
Men der kan man ikke skrive koden.

Grundet til at det ville være rart hvis teksten kom med det samme er at det
så er lettere for brugerne at se om de har skrevet den rigtige kode.
Det er ikke verdens største problem, da man kan lave noget hjælp, men det
ville have været smart for mig, hvis ´der var en combobox med 2 felter ved
siden af hinanden.