Må jeg få en mening om brændeovne
Fra : Lars Iversen

Dato : 11-09-01 20:58

Hej

Jeg har en stue på ca. 50 kvm, som jeg gerne vil opvarme med en brændeovn.
(Den må da også gerne give lidt varme til resten af huset
Der er muret skorsten som den kan tilsluttes.
Nu er spørgsmålet hvilken slags ovn er den bedste? Stråling eller konvektion
eller noget helt tredie.
Der er 2.7 m til loftet.

Er der en ovn der kan anbefales? Hvorfor? Hvorfor ikke?

På forhånd tak
Lars Iversen

Fra : Torbenth

Dato : 11-09-01 22:55

Lars Iversen skrev i meddelelsen
<3b9e6e0f$0$21434$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Hej.

Læs mit svar i spørgsmål d. 9/9, brændeovn/utæt sommerhus.

Mvh.
Torben

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-09-01 00:12

"Lars Iversen" <lars@removethis.aub.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er spørgsmålet hvilken slags ovn er den bedste? Stråling eller
konvektion

En DS-mærket konvektionsovn med en passende kapacitet. Efter min
mening hellere for lille end for stor (for megen varme eller dårlig
forbrænding).

Resten er et spørgsmål om udseende eller tekniske finesser.

Niels

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 14-09-01 09:45

Fra : Henrik Høgh