Terrorangreb: Hvilken vej går obligationsk~
Fra : Palle Jensen

Dato : 11-09-01 19:59

På baggrund af terrorangrebet på U.S.A.:

Jeg står netop og skal låne til køb af hus.

1. Investorer hopper fra aktier til obligationer = Obligationskurs stiger,
renten falder.

2. Usikkerhedstilstanden og stigende oliepriser vil vel trække renten op.

Hvad tror I ?. Vil boligrenten stige efter 11/9.

VH Palle

Fra : Erik G Christensen

Dato : 11-09-01 20:12

Palle Jensen wrote:

> [...]
>
> 2. Usikkerhedstilstanden og stigende oliepriser vil vel trække renten op.
>
> Hvad tror I ?. Vil boligrenten stige efter 11/9.

Tja, har du råd nu, så luk,
ellers gambler du, og der ved du bedst

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : peter herzberg

Dato : 12-09-01 00:18

TRO: Renten vil vedblive at falde grundet reccesion eller det der ligner i
USA og Europa og Japan.
Stigende oliepriser er sandsynligvis kun midlertidigt. De vil falde igen,
hvis der kommer ro.

Faldende renter vel meget sandsynligt fortsætte i meget lang tid. Stigende
oliepriser vil ikke fortsætte i lang tid.

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-09-01 18:06

Tak Jeres beroligende ord, jeg lukker kursen hurtigst muligt. Idag kunne
Realkredit Danmark ikke give en pris på kurssikring, men foreslår man venter
et par dage. Så en vis nervøsitet er der.

VH Palle

Fra : Mark Knudsen

Dato : 15-09-01 14:52

National banken vil ændre renten til banken til 3,5 inden for en månede, men
det er et spil.
det kan gå alle veje nu, hvis vi skal i krig er intet sikkert, så er du
nervøs så lån nu ... og kurs sikre !

MK

Fra : Henrik A

Dato : 15-09-01 19:30

Umiddelbart ser det ud til at kurserne stiger pga. krisen på
aktiemarkedet...
Så alt andet lige tror jeg ikke man skal være bange for, at renten vil stige
lige med det samme....

Mvh
Henrik