CBR 1000 Årgang 89
Fra : Peter J

Dato : 11-09-01 19:46

Hej derude

Jeg er gået hen og er blevet lidt smålun på en CBR 1K SC21, men inden jeg
kaster mig ud i noget helt vildt, ville jeg lige høre og der er noget jeg
skal være opmærksom på.

Cyklen er blevet omlakeret og står nu i en mørkerød tone.
Man kan se at den har været nede at ligge på begge sider, og den er ikke
blevet lavet så pænt som man kunne ønske.
Den har efter klokken kørt små 50.000km (måske 150.000) og har lige
gennemgået et eftersyn for 700km siden.
Der er næsten nye dæk på, og jeg kan se at den forhenværende ejer ikke har
slidt dem ret langt ud.
Der er monteret en Spyball alarm og der er nyt kædekit på.
Motoren går godt, og der var ingen startproblemer da jeg var ude at prøve
den.

Prisen er på 60.000

MVH
Peter

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-09-01 21:04

Det lyder næsten som min gamle CBR, lige bortset fra årgang, min var en
88'er, men var også omlakeret. Se den på min hjemmeside
http://www.henriknielsen.dk hvor jeg også har skrevet lidt om den, under
MC - info - tips, find den under private tests.

Men havde ingen probs med knastkæde, som andre har haft. Jeg ville nok
tvivle på km.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter J

Dato : 12-09-01 19:37

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> MC - info - tips, find den under private tests.
>
> Men havde ingen probs med knastkæde, som andre har haft. Jeg ville nok

Tak for svaret !!

Knastkædestrammeren skulle efter sigende været skiftet ved sidste eftersyn
for 700 km siden.
Jeg tvivler også selv på Km tallet, og ifølge en mekaniker jeg havde ude at
lytte på den, lyder den som den skal i motoren, men han skyder den til
mellem 70k og 80k km.
Flot HP du har, jeg var glad for at kunne læse den test du havde lavet på
cyklen, det har kun givet mig endnu mere lyst til at eje den model.

Peter, med trang til længere ture.
GSX 400 F, der snart skal skiftes til noget større.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-09-01 07:43

Jeg kan også kun sige at jeg synes det giver fuld valuta for pengene. Skriv
gerne igen når/hvis du har fået den. Vi har også en i klubben og han er
meget glad for sin. Jeg tror ikke du skal være bange for km-stand, de siges
at kunne kører meget langt.

Fra : Peter J

Dato : 13-09-01 17:31

> [...]
> gerne igen når/hvis du har fået den. Vi har også en i klubben og han er
> meget glad for sin. Jeg tror ikke du skal være bange for km-stand, de

Hvad er det lige for en klub du nævner ?? Er der evt. mulighed for at blive
"prospect" ???
Jeg skal forresten hente dyret på lørdag, så jeg glæder mig som et lille
barn

MVH
Peter
Nu GSX 400 F
På lørdag CBR 1000 + GSX 400 F

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-09-01 19:27

Det er Raptor MC. Vi hører til i Århus og omegn.

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du kommer fra.

Læs evt. mere på nedenstående link.

Vi ses derude.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-09-01 19:30

Og ja, der er mulighed for at blive "prospect"

Fra : albert

Dato : 11-09-01 21:23

> [...]
> Der er monteret en Spyball alarm og der er nyt kædekit på.
> Motoren går godt, og der var ingen startproblemer da jeg var ude at prøve

Tja, et fund er det jo ikke til den pris, men hvis den er i pæn stand osv.

er det vel ok...

SC21 har et stort problem - knastkædestrammer. Lyt efter hvor meget den
snakker i knastkæden.
En ny koster 864kr og løser problemet, men det skal gøres hvis det ikke er
gjort.

Udover det så har maskinen ikke de store svagheder. Tjek for sliddele, slør
(slip styret ved forskellige omdrejninger og se om den begynder at slå)
etc...

God fornøjelse

Mvh Albert
CBR1000 - SC24