snegle
Fra : Peter Skovrider

Dato : 11-09-01 19:36

jeg tror at jeg har dræbersnegle i mine rødbeder
er det farlig at sylte og spise disse rødbeder

hilsen peter

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-09-01 00:13

"Peter Skovrider" <peskovri@mail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg tror at jeg har dræbersnegle i mine rødbeder
> er det farlig at sylte og spise disse rødbeder

Nej.

Niels

Fra : Thïngmand

Dato : 12-09-01 07:57

Husk bare at sneglene skal være gennemstegt inden du spiser dem

Fra : Per A. Hansen

Dato : 13-09-01 19:26

Peter Skovrider <peskovri@mail.dk> skrev i en

> jeg tror at jeg har dræbersnegle i mine rødbeder
> er det farlig at sylte og spise disse rødbeder

Nej det er ikke. Måske tænker du på at der kan være
colibakterier o.a. i slimen, men de vil under alle
omstændigheder blive dræbt ved tilberedningen.
Bakterierne får sneglen fra det jord og affald, den
har været rundt i.

Du kan også spise selve sneglen, den skal sultes nogle
dage - og koges i godt en times tid.
Om det passer med rødbeder til er jeg ikke klar over!.

Per A. Hansen