unlock motorola T2288
Fra : Alex Mogensen

Dato : 11-09-01 17:25

Kan nogen hjælpe mig med at unlocke denne mobiltelefon T 2288

Alex Mogensen

almo@image.dk

Fra : James

Dato : 11-09-01 18:22

Alex Mogensen <almo@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nldth$ppo$1@sunsite.dk...

Fra : Sorensen

Dato : 11-09-01 18:25

Det kan du tro. Jeg kan gøre det for 100,- + porto. Jeg sender telefonen
tilbage dagen efter at jeg har modtaget den og der er ingen risiko forbundet
med unlockingen. Skriv tilbage, hvis jeg skal gøre det.

Mvh
Ib Sørensen
Nykøbing Mors

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-09-01 12:27

Hvordan fungerer det egentlig - at unlocke en mobiltelefon ?

Jeg har netop købt en Motorola T2288e med Orange abb. for 25 øre.
Samtidig har jeg tegnet mig for et 6 mdr. abb for 30 kr. om måneden.
Jeg er blevet oplyst, at jeg efter 6 mdr kan ringe til Orange og få
en kode til at fjerne SIM-låsen med..
Hvorfor er det så nødvendigt at udskifte softwaren i telefonen ???

/Henning.

Sorensen <ibib@post8.tele.dk> skrev i en

Fra : Spinner

Dato : 15-09-01 14:18

Ingen siger at det er nødvendigt! Meeen hvis du nu havde et telefonnummer
som alle dine venner ofte ringer til, ville det jo være smart at du ikke
skal side og ringe rundt og sige at du har fået nyt nr. Du skal heller ikke
kontakte din arbejdsplads, din bank og bookmaker! Du beholder dit gamle (og
kendte nummer)! HVIS du får unlocket din telefon som dermed virker når du
sætter kortet med dit gamle nummer i....

Et dette din første telefon.....tja, så er det ikke så relevant! En anden
synsvinkel er at det ofte (tror jeg nok) er dyrere at ringe fra de telefoner
hvor man får påduppet et abonnement! Jeg har feks. Worldonline - til 1,25 og
SMS´er til 25 øre. Min telefon er oprindelig en Telia-telefon - med noget
højere takster!!!!

Spinner

--
Da alle reklamere for at unlocke telefoner vil jeg da også være med - Alle
Nokia-modeller unlockes for 50,-. Du sender telefonen og har den et par dage

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-09-01 14:19

Spinner skrev:

>Ingen siger at det er nødvendigt! Meeen hvis du nu havde et telefonnummer
>som alle dine venner ofte ringer til, ville det jo være smart at du ikke
>skal side og ringe rundt og sige at du har fået nyt nr.

Det behøver man jo heller ikke med nummerportabilitet... der kan du
tage nummeret med.

>HVIS du får unlocket din telefon som dermed virker når du
>sætter kortet med dit gamle nummer i....

Korrekt.

>Et dette din første telefon.....tja, så er det ikke så relevant!

Jo det er!
Der er mange penge at spare ved at købe f.eks. en Sonofon-telefon,
låse den op og bruge et billigere selskab.

Hvad enten om man skal købe sidste første telefon eller ej, så er der
penge at spare ved at købe en med f.eks. Sonofon-abonnement, og så få
den låst op.

>En anden
>synsvinkel er at det ofte (tror jeg nok) er dyrere at ringe fra de telefoner
>hvor man får påduppet et abonnement!

Ja.

>Jeg har feks. Worldonline - til 1,25

1,20 røg prisen ned på for nogle dage siden :)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Nyt design på siden er ved at være klar - kig forbi!

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 15-09-01 16:31

Lasse Hedegaard skrev:

> 1,20 røg prisen ned på for nogle dage siden :)

Det er hvis Telmore der du snakker om Lasse... Right?

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig,ellers så kig på

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-01 16:55

Boris Mathiasen skrev:

>Det er hvis Telmore der du snakker om Lasse... Right?

Jo, det var en smutter :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Spinner

Dato : 16-09-01 21:34

Som så meget andet i det pågældende indlæg......

Spinner

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-01 22:05

Spinner skrev:

>Som så meget andet i det pågældende indlæg.

Kunne du ikke fortælle lidt mere om hvad du mente der var en smutter?
Jeg mente alt hvad jeg skrev, læste blot forkert mht. Telmore/Tiscali.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Spinner

Dato : 17-09-01 08:44

Jeg hentyder til det indlæg hvor jeg svarede på et andet indlæg - men hvor
du som tredje mand - svarede eller rettede på det samme!

Og deeeet var ret unødvendigt!

Spinner

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-01 12:27

Spinner skrev:

>Jeg hentyder til det indlæg hvor jeg svarede på et andet indlæg - men hvor
>du som tredje mand - svarede eller rettede på det samme!

Jeg ved godt hvilket indlæg du mener, du trykkede jo reply/svar ved
det indlæg. Jeg skrev nogle kommentarer fordi jeg var enig - det er da
ikke unødvendigt/ligegyldigt.

>Og deeeet var ret unødvendigt!

Uenig! Så må du hellere præcis skrive hvad det var der var
unødvendigt. Jeg lavede en fejl omkring Telmore/WOL - men de andre
kommentarer mente jeg - derfor skrev jeg dem.

Jeg gav dig ret i nogle af tingene, mens jeg mente andre ting var
forkert - og der skrev jeg min mening - det mener du ikke er OK?
Ellers må du præcisere, som jeg bad dig om.

PS! Kan jeg få dig til at skrive under det du svarer på - læs evt. på
linket i min signatur. (Citatteknik)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Læs om netiketten på usenet: www.usenet.dk/netikette/
Læs om citatteknik: www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Spinner

Dato : 17-09-01 17:35

Nej, Lasse. Jeg gider ikke læse alle dine gode råd. Hvis bare jeg opfører
mig anstændig og ikke ligefrem er efter nogen mener jeg at det er nok.
Jeg plejer at skrive under på mine indlæg - og derfor syntes jeg da også at
du skal have at vide at du er lidt plat. At du overhovedet gider skrive og
argumentere for en underskrift! Først og fremmest må du jo vide at det er
mig du skriver til - ellers (overflødigt), og desuden kan du jo se på mine
tidligere indlæg at der må være en smutter!

For mig svarer det til at jeg sidder og retter dine indlæg hvad stavefejl
angår, når jeg nu godt kan se hvad du vil skrive!

Desuden stopper jeg her...jeg kan ikke huske hvad indlægget gik ud på - og
det er egentligt også underordnet idet jeg svarede på et indlæg som en hjælp
for en anden og ikke selv søgte svar!

SPINNER
Alias Andy Petersen (da du ellers nok skal sætte en finger på dette)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-01 17:34

Spinner skrev:

>Nej, Lasse. Jeg gider ikke læse alle dine gode råd.

Det styrer du selvfølgelig selv, men så har jeg desværre ikke fået fat
i hvad det var du ville...

>Hvis bare jeg opfører
>mig anstændig og ikke ligefrem er efter nogen mener jeg at det er nok.

Jeg har ikke sagt du opfører dig forkert - jeg prøver bare at have en
stille og rolig dialog. Du skrev, at mit indlæg var en smutter - jeg
spurgte hvorfor - og har egentlig ikke fået et (for mig) brugbart
svar.

>Jeg plejer at skrive under på mine indlæg - og derfor syntes jeg da også at
>du skal have at vide at du er lidt plat.

Du misforstod. Jo, jeg mener man skal skriver med sit rigtige navn -
men det var ikke det jeg skrev denne gang, kig igen:

| PS! Kan jeg få dig til at skrive under det du svarer på - læs evt. på
| linket i min signatur. (Citatteknik)

Jeg mente, at du skulle _svare_ under det du svarer på, som jeg gør
her, altså dele beskeden op i små dele, så er det nemmere at se hvad
du kommenterer. Jeg snakker ikke om en underskrift.

>At du overhovedet gider skrive og argumentere for en underskrift!

Du misforstod mig. Kig evt. på det link jeg gav dig, det handler om
citatteknik, ikke om underskrifter: www.usenet.dk/netikette/quote.html

>For mig svarer det til at jeg sidder og retter dine indlæg hvad stavefejl
>angår, når jeg nu godt kan se hvad du vil skrive!

Ikke forstået.
Du svarede oprindeligt på et indlæg. Jeg var uenig med dig, og
kommenterede dit svar. Du mente at unlocking ikke rigtig kunne bruges
til noget, hvis man skulle ud og købe sin første mobiltelefon. Det
mener jeg ikke er rigtigt - det er det det handler om.

>Desuden stopper jeg her...jeg kan ikke huske hvad indlægget gik ud på - og
>det er egentligt også underordnet idet jeg svarede på et indlæg som en hjælp
>for en anden og ikke selv søgte svar!

Og jeg kommenterede svaret, fordi jeg havde en anden mening. Jeg kunne
have svaret på Hennings oprindelige indlæg, men svarede på dit, fordi
jeg ville kommentere dit - det er hele idéen med usenet.

Jeg tror du har misforstået hvad jeg mente.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Spinner

Dato : 18-09-01 07:51

Alt for dig idag!

> Jeg mente, at du skulle _svare_ under det du svarer på, som jeg gør
> her, altså dele beskeden op i små dele, så er det nemmere at se hvad
> du kommenterer. Jeg snakker ikke om en underskrift.

Ok - jeg sov!

> [...]
> til noget, hvis man skulle ud og købe sin første mobiltelefon. Det
> mener jeg ikke er rigtigt - det er det det handler om.

Ja, og hvis du læser min indlæg i en sammenhæng vil du se at jeg
argumenterer for at argumentet for at unlocke - hvis man ikke har et
tidligere nummer - kunne være at prisen ved det selskab der pådupper dig
abb. er dyrere end andre!
Det samme som du svarede på......

Og for at være lidt efter dig! Kan du så ikke nøjes med dine signaturer og
alt den der reklame til indlæg hvor du har tråden - altså det første ord!
Ellers får man fornemmelsen af at du har en kommentar og svarer på ALT for
at folk skal se dit signatur! Hvis du har lagt mærke til det - sletter jeg
altid min når jeg svarer andre!!
Det tager jo tid at hente Gud og hvermands signatur

Andy Petersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-01 13:07

Spinner skrev:

> [...]
>argumenterer for at argumentet for at unlocke - hvis man ikke har et
>tidligere nummer - kunne være at prisen ved det selskab der pådupper dig

Korrekt, men derfor kan det stadig godt betale sig at købe telefonen
MED abonnement, for ikke at bruge det.

Tag f.eks. Sonofon. Et halvts års abonnement koster 150,- kr.
Minutprisern er dyrere end Telmore, og det er måske Telmore man vil
bruge. Men hvis forskellen på en ny telefon med og uden abonnement er
større end 150,- (hvilket den da vist altid er), så kan det betale sig
at købe den med Sonofon, fjerne låsen og bruge Telmore.
OK?

>Og for at være lidt efter dig!

Bare for at være efter mig? Hvorfor det?

>Kan du så ikke nøjes med dine signaturer og
>alt den der reklame til indlæg hvor du har tråden - altså det første ord!

Nej.

>Ellers får man fornemmelsen af at du har en kommentar og svarer på ALT for
>at folk skal se dit signatur! Hvis du har lagt mærke til det - sletter jeg
>altid min når jeg svarer andre!!

Det ser jeg ingen grund til at gøre. Jeg fjerner oftest min signatur
når jeg henstiller, dvs. beder folk om at citere korrekt, bruge en
anden gruppe, lade være med at reklamere osv.

Men debatten om brug af signaturer hører hjemme i
news:dk.admin.netikette - der er vist netop en tråd i gang nu.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Spinner

Dato : 18-09-01 13:40

> [...]
> større end 150,- (hvilket den da vist altid er), så kan det betale sig
> at købe den med Sonofon, fjerne låsen og bruge Telmore.

Ja, og det kan sgu lige sså godt være det modsatte! At du betaler 100,- om
mdr. og må ringe 44 min. Hvis du ikke erover dette - KAN DET ALTSÅ ikke
betale sig!

Spinner

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-01 13:39

Spinner skrev:

>Ja, og det kan sgu lige sså godt være det modsatte!

Det har jeg heller ikke påstået.

Du skrev:

>Et dette din første telefon.....tja, så er det ikke så relevant!

Det gav jeg dig ikke ret i - det KAN være relevant - for nogle.

>At du betaler 100,- om mdr. og må ringe 44 min. Hvis du ikke erover dette - KAN DET ALTSÅ ikke
>betale sig!

Korrekt, men jeg bruger slet ikke 100,- om måneden, og har ikke brug
for 44 minutter om måneden.

Der er flere aspekter. Du skrev det IKKE var relevant, jeg skrev det
_kunne_ det være.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Spinner

Dato : 15-09-01 19:15

Hvis man tager nummeret med...gælder det også det abb. som man får påduppet
ved køb af en "billig" telefon!!!

Og det koster altså:

SMS: 0,25 kr. pr. SMS
Mobil minut: 1,25 kr. pr. min

ved Worldonline - uanset om du vil.....!

Venligst,
Spinner
__

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-09-01 01:10

Sat, 15 Sep 2001 15:17:51 +0200, skrev Spinner, på 64 linier, i
<tuIo7.11934$9V5.529266@news000.worldonline.dk>, :

> [...]
>Nokia-modeller unlockes for 50,-. Du sender telefonen og har den et par dage
Jammen så venter vi til den dag du kommer til byen

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Soeren Joergensen

Dato : 11-09-01 18:54

Hej Alex.
Vi har en Emmi box (unlock)til motorola, så vi kan også gøre det. Prisen er
ligeledes 100.- + fragt, eller du er velkommen til at komme forbi.
Vi er bosidende i Vest Jylland.

--
Mvh...Søren

www.kabelsalg.dk
Danmarks billigste flasher sæt, datakabler, vibratorer samt andet tilbehør
til mobiltelefoner.